Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

17 lutego 2011 Bartłomiej Rak

Ile można zarobić na (i w) Social Mediach?

Agencje zajmujące się działaniami w Social Mediach rosną jak grzyby po deszczu - to fakt :) Możemy z tego wywnioskować, że biznes oparty na społecznościach musi być dochodowy, a jak jest na prawdę? W wywiadzie dla Bankier.tv branżowe szczegóły zdradza Łukasz Misiukanis twórca agencji Socializer.pl.

Łukasz to przedsiębiorca internetowy, który swoją przygodę z internetem rozpoczął jeszcze w liceum w 1997 roku. W 2002 roku założył firmę SynerWay, która zajmowała się kampaniami SEO/SEM oraz systemami rezerwacyjnymi. W 2009 roku przedsiębiorstwo zostało sprzedane. Po kilku miesiącach przerwy przyszedł czas na kolejną działalność - firmę Socializer, która w tym momencie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się agencji Social Media w Polsce. O firmie Socializer jest głośno od czwartego kwartału zeszłego roku, a szczególnie od momentu pozyskania do zespołu Marty Szczepańskiej (popularnej Socialistki), która odeszła z agencji K2 i dołączyła do zespołu Socializer jako Strategy Director. W tym momencie Socializer skupia 14 pracowników i obsługuje około 30 klientów w tym takie marki jak Microsoft, Polsat czy też BZ WBK.

W wywiadzie udzielonym Bankier.tv Łukasz zdradza dużo szczegółów branżowych - przewijają się takie tematy jak:

  • strategia budowania Socializera - cel to najlepsza agencja SM w Polsce (struktura organizacyjna, 50 pracowników do końca roku, rozwój na inne kraje europejskie)
  • rynek agencji Social Media w Polsce (dużo agencji, ale bez odpowiednich kompetencji)
  • zarobki w branży SM (od 3000 do nawet 10 000 pln!)
  • marże jakie stosuje się w projektach (200% - 500%!)
  • niuanse projektowe (średni koszt ciekawej kampanii 30 000 - 60 000 pln, średni koszt pozyskania jednego fana 0,5 - 10 pln, średni koszt fana CPC 6 - 11 centów (inne agencje nawet 50 centów))
  • posiadane zaplecze stron FB, gdzie Socializer ma zgromadzonych ponad 600 000 Facebookowiczów (i drugie tyle na kontach klientów)

Zapraszam do oglądania i komentowania…

Bankier.tv: wywiad z Łukaszem Misiukanisem z Socializer.pl część pierwsza:

Część druga:

Obrazek pochodzi z serwisu: wewillraakyou.com.

Podziel się opinią