Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

instagram reklama tutorial
4 listopada 2015 Szymon Lisowski

Jak zrobić reklamę na Instagramie – przewodnik krok po kroku

1 października Facebook udostępnił w Polsce możliwość stworzenia reklamy na Instagramie. Do utworzenia reklamy niezbędne jest połączenia konta na Instagramie z Menedżerem Firmy lub stroną na Facebooku i wykorzystanie Power Editora. Sprawdź, jak połączyć konta i zrobić reklamę na Instagramie.

Reklama na Instagramie w Polsce

Reklamy wprowadzane są stopniowo i mogą nie być dostępne jeszcze dla wszystkich użytkowników. Oznacza to, że część użytkowników pomimo aktywnego konta reklamowego może nie mieć możliwości połączenia konta na Instagramie z Facebookiem. Aby sprawdzić, czy Twoje konto reklamowe ma już udostępnioną opcję tworzenia reklamy na Instagramie, zapoznaj się z tutorialem umieszczonym poniżej.

Cele reklamowe na Instagramie

Reklamę na Instagramie możemy utworzyć wybierając jeden z trzech celów w narzędziu reklamowym: Kliknięcia przekierowujące do witryny, Instalacje aplikacji, Wyświetlenia filmu.

Po wybraniu odpowiedniego celu reklamowego wybieramy Instagram jako lokalizację wyświetlania reklamy. Szczegółową specyfikację techniczną i zalecenia dotyczące projektowania w zależności od wybranego celu znajdziecie na końcu tego artykułu.

Ograniczenia w reklamie na Instagramie

Podobnie jak na Facebooku, tekst na grafice reklamowej nie może przekraczać 20% powierzchni obrazu. Do wykorzystania mamy także 300 znaków dodatkowego opisu pod zdjęciem lub filmem. Facebook i Instagram sugerują jednak, że optymalną ilością jest 125 znaków opisu. Sprawdź, czy Twoja kreacja reklamowa nie zawiera zbyt dużo tekstu korzystając z narzędzia siatki.

Czy trzeba mieć konto na Instagramie, żeby wyświetlać tam reklamy?

Reklama na Instagramie Zapisz sięna szkolenie z reklamy na Facebooku i Instagramie

Posiadanie konta na Instagramie jest zalecane, ale nie jest konieczne do tego, by wyświetlać reklamy w tym serwisie. Jeśli nie dodasz konta na Instagramie do Menedżera firmy lub w ustawieniach swojej strony, wówczas reklama będzie zawierać nazwę i zdjęcie profilowe Twojej strony na Facebooku. Nazwa będzie wyszarzona i nie będzie można w nią kliknąć, a więc przejść do profilu i zacząć obserwować konta. Jeżeli nazwa będzie zbyt długa, zostanie skrócona, a w miejsce uciętych znaków pojawi się wielokropek.

Co ważniejsze, jeśli nie połączysz istniejącego już konta na Instagramie ze swoją stroną lub Menedżerem firmy, nie będziesz mieć możliwości odpowiadania na komentarze.

Jak połączyć konta i zrobić reklamę na Instagramie

Specyfikacja reklamy na Instagramie

W zależności od wybranego celu reklamy, Facebook i Instagram sugerują zastosowanie się do zaleceń dotyczących projektowania i wymagań technicznych poszczególnych formatów. 



Kliknięcia przekierowujące do witryny

Reklama na Instagramie – kliknięcia przekierowujące do witrynyReklama na Instagramie – kliknięcia przekierowujące do witryny

  • Zalecenia dotyczące projektowania
    • Proporcje obrazu: 1:1.
    • Rozmiar obrazu: 1080 x 1080 pikseli.
    • Obraz nie może zawierać więcej niż 20% tekstu.
    • Opis: Tylko tekst, 125 znaków (zalecane).
  • Wymagania techniczne
    • Proporcje obrazu: 1,9:1 do 1:1.
    • Minimalna rozdzielczość: 600 x 315 pikseli (1,9:1 zdjęcia poziome) lub 600 x 600 pikseli (zdjęcia kwadratowe).
    • Opis: Tylko tekst, do 300 znaków.
  • Dostępne przyciski z wezwaniem do działania (CTA): 

    • Zarezerwuj teraz
    • Skontaktuj się z nami
    • Pobierz
    • Dowiedz się więcej
    • Kup teraz
    • Zarejestruj się
    • Obejrzyj więcej

Instalacje aplikacji

Reklama na Instagramie – instalacja aplikacjiReklama na Instagramie – instalacja aplikacji

  • Zalecenia dotyczące projektowania
    • Proporcje obrazu: 1:1.
    • Rozmiar obrazu: 1080 x 1080 pikseli.
    • Obraz nie może zawierać więcej niż 20% tekstu.
    • Opis: Tylko tekst, 125 znaków (zalecane).
  • Wymagania techniczne
    • Proporcje obrazu: 1,9:1 do 1:1.
    • Minimalna rozdzielczość: 600 x 315 pikseli (1,9:1 zdjęcia poziome) lub 600 x 600 pikseli (zdjęcia kwadratowe).
    • Opis: Tylko tekst, do 300 znaków.
  • Dostępne przyciski z wezwaniem do działania (CTA):
    • Zainstaluj teraz
    • Skorzystaj z aplikacji
    • Zarezerwuj teraz
    • Pobierz
    • Dowiedz się więcej
    • Posłuchaj teraz
    • Zagraj w grę
    • Kup teraz
    • Zarejestruj się
    • Obejrzyj więcej
    • Obejrzyj film

Wyświetlenia filmu

Reklama na Instagramie – wyświetlenia filmuReklama na Instagramie – wyświetlenia filmu

  • Zalecenia dotyczące projektowania
    • Współczynnik proporcji: 1:1.
    • Film: Kompresja wideo H.264, preferowany profil wysoki, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie.
    • Format: Kontener .mp4, najlepiej z leading mov atom, brak list edytowania.
    • Dźwięk: Kompresja dźwięku stereo AAC, zalecana szybkość powyżej 128 kb/s.
    • Opis: Tylko tekst, 125 znaków (zalecane).
  • Wymagania techniczne
    • Długość tekstu opisu: Tylko tekst, do 300 znaków.
    • Współczynnik proporcji filmu: 1,9:1 do 1:1.
    • Czas trwania: maks. 30 sekund
    • Rozmiar miniatury: Rozmiar miniatury powinien odpowiadać współczynnikowi proporcji filmu. Miniatura nie może zawierać więcej niż 20% tekstu.
    • Minimalna rozdzielczość: 600 x 315 pikseli (1,9:1 zdjęcia poziome) lub 600 x 600 pikseli (zdjęcia kwadratowe).
    • Rozmiar pliku: Do 30 MB.
    • Klatki: maks. 30 FPS (klatek na sekundę).
    • Prędkość transmisji: Brak limitu prędkości transmisji pliku przy korzystaniu z kodowania dwuprzebiegowego, o ile wielkość pliku nie przekracza 1GB. W pozostałych przypadkach 8 megabitów na sekundę dla 1080p i 4 megabity na sekundę dla 720p.
  • Dostępne przyciski z wezwaniem do działania (CTA):
    • Obejrzyj więcej
    • Zarezerwuj teraz
    • Skontaktuj się z nami
    • Pobierz
    • Dowiedz się więcej
    • Kup teraz
    • Zarejestruj się

Twoja kolej

Reklama na Facebooku i InstagramieZobacz program szkolenia

Reklama na Instagramie zdecydowanie różni się od reklamy w innych w serwisach. Ponieważ ta funkcja jest nowością, nie wszyscy użytkownicy „przyzwyczaili się” do sponsorowanych treści, co czasami powoduje falę negatywnych komentarzy. Należy szczególnie zadbać o to, by reklama była dopasowana do preferencji odbiorców i kultury serwisu. Innymi słowy, by była po prostu atrakcyjna wizualnie, kreatywna i angażująca. Jeśli zauważyliście jakieś ciekawe przykłady reklam na Instagramie, podzielcie się nimi w komentarzach. A może chcecie pochwalić się swoimi kreacjami?

Podziel się opinią