Nowy wygląd fan pages
Strony w serwisie Facebook (popularne fan page'e) zyskały nowy wygląd. W niniejszym wpisie przedstawiam kilka ciekawostek związanych ze zmianami jakie zaszły dzisiejszego dnia (tj. 11.02.2011).

Zacznijmy od tego, że do zmian możemy zastosować się dobrowolnie. Odgórnie do wszystkich stron zostaną one wprowadzone od 1 10 marca bieżącego roku. Warto jednak już dziś zaznajomić się z nowymi możliwościami, szczególnie jeśli jesteście odpowiedzialni za profile komercyjne (niektóre z nich będą wymagały pewnych modyfikacji).
Nowe strony prezentują się podobnie jak profile osobowe - menu z lewej strony, na górze krótki opis i zdjęcia, z prawej strony możliwości edycji, reklamy oraz cechy wspólne:
Aby zmienić wygląd strony na nowy należy przejść pod poniższy adres: http://www.facebook.com/pages/status. Upgrade można przeprowadzić dla wszystkich stron naraz lub też dla każdej z osobna. Jeżeli ktoś nie jest wystarczająco zaznajomiony z Facebookiem lub też nie ma duszy Kolumba odkrywcy może po przeprowadzeniu zmian skorzystać z tutorialu, który pokazuje nowe rozwiązania. Manual do stron można znaleźć tutaj.
Druga ważna zmiana to możliwość przełączania się pomiędzy profilem osobowym, a profilem strony. TAK! Teraz na stronach (własnych i innych) możemy komentować jako osoba i jako strona zależnie od tego pod jaki profil jesteśmy podpięci. Aby istniała taka możliwość trzeba wejść w „Edytuj stronę / Twoje ustawienia” i odznaczyć pierwszą opcję:
Edycja profilu strony Facebook
Poniżej screen shot podpowiadający gdzie można zmienić profil:
Nowe strony zmiana profilu
A tutaj dowód:
Inne zmiany:
- ulepszona przeglądarka zdjęć
- wyróżnienie like'ów danej strony oraz właścicieli strony (poniżej lewego menu)
- gdy jesteśmy zalogowani jako strona dostajemy powiadomienia o nowych fanach i ostatnich aktywnościach na stronie
- zmiana szerokości starych zakładek - teraz wnętrze strony dostępne developerom ma ok 500px (wcześniej 520px). Tej zmiany nie będzie - źródło.
No i jak Waszym zdaniem? Na plus? Moim zdaniem tak, a może to efekt oddziaływania efektu nowości… Na pewno ciekawa jest możliwość występowania na różnych stronach pod różnymi profilami - marki będą mogły prowadzić dyskusję między sobą! Cześć Nike - tu Adidas, cześć Cola - tu Pepsi itd… ;)) Kilka dni zachwytu, a potem wszystko wróci do normy w postaci ogólnych zasad, którym większość się podporządkuje.