Socjomania dołącza do grupy Altkom - lidera rynku szkoleń w Polsce
Altkom Akademia, największa polska firma szkoleniowa, wykupiła większościowe udziały w firmie Socjomania. – Przewidujemy znaczący wzrost zapotrzebowania na szkolenia i doradztwo, szczególnie w obszarze cyfrowym. To połączenie sił to inwestycja w przyszłość – podkreśla Joanna Mihułka-Petru, prezeska Altkom Akademii.

Altkom Akademia jest największym graczem na polskim rynku szkoleń. Współpracuje z ponad 300 trenerami, w ofercie ma ponad 1000 kursów, Jest też partnerem Udemy Business, globalnej platformy szkoleń i rozwoju pracowników. Teraz do grupy Altkom dołącza Socjomania. To firma konsultingowo-szkoleniowa, która specjalizuje się w marketingu, innowacjach biznesowych i HR, z naciskiem na aspekty cyfrowe. Jest jedynym w Polsce partnerem Digital Marketing Institute, który ma uprawnienia do prowadzenia certyfikowanych kursów „Digital Marketing” oraz „Strategy & Leadership”.
– Łącząc nasze siły, tworzymy unikalną na polskim rynku ofertę, która kompleksowo odpowiada na potrzeby firm w zakresie szkoleń i transformacji cyfrowej – mówi Szymon Lisowski, CEO Socjomanii.
To odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. W raporcie „Reaching the last mile of convergence” eksperci Banku Światowego podkreślają, że podnoszenie kwalifikacji pracowników jest kluczowe dla zwiększenia produktywności i konkurencyjności gospodarki.
– Dlatego przewidujemy stopniowy wzrost zainteresowania szkoleniami i doradztwem. Jestem przekonana, że dołączenie Socjomanii i rozszerzona oferta pozwoli naszym klientom efektywnie odpowiedzieć na wyzwania zmieniającego się świata – mówi Joanna Mihułka-Petru.
Dzięki temu połączeniu, klienci grupy Altkom dostaną kompleksowe wsparcie: od szkoleń i certyfikacji, przez konsulting, po zaawansowane rozwiązania z obszaru UX, marketingu cyfrowego i projektowania produktów oraz zaplecze programistyczne. Firmy zyskują dostęp do pełnego spektrum usług rozwojowych, od szkoleń technicznych po szkolenia z miękkich kompetencji biznesowych.
Altkom Akademia zdecydowała się na wykupienie większościowych udziałów w Socjomanii, mimo że 2024 r. był trudny dla branży szkoleniowej. Dane wskazują, że wiele firm odnotowało gorsze wyniki niż w latach poprzednich, co związane jest m.in. z brakiem środków z KPO na szkolenia.
– Nasza rozszerzona oferta i unikatowe kompetencje dają nam znaczącą przewagę konkurencyjną. W miarę jak firmy będą zwiększać inwestycje w rozwój pracowników, Altkom Akademia i Socjomania będą gotowe, aby w pełni zaspokoić te potrzeby – mówi Joanna Mihułka-Petru.