0
EN

Blog o marketingu internetowym

29 sierpnia 2011 | Bartłomiej Rak

Socjomania rusza w Polskę

Szukacie rozwiązania pewnego problemu, znacie kilka możliwych sposobów… Podejmujecie decyzję - wybieracie ten najbardziej karkołomny. Na pierwszy rzut oka zupełnie bezsensowny, ale w głębi duszy czujecie to coś, to wewnętrzne podniecie, że ta najtrudniejsza droga da najwięcej satysfakcji, zabawy i spełnienia…

Tak było z Socjomanią i naszymi szkoleniami. No bo jak przeprowadzić szkolenie na przykład w Szczecinie tak, aby nie ucierpiały na tym pozostałe obowiązki? Najbardziej karkołomne rozwiązanie podpowiada - rzucić wszystko, zrobić sobie pauzę. Na jakiś czas zmienić środowisko, spojrzeć na wszystko z boku. Tak powstał pomysł na Socjomanię on Tour, czyli blisko 2000 kilometrów społecznościowej przygody w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie jak media społecznościowe zmieniły nasze życie?”

Czym jest Socjomania on Tour?

To blisko dwu miesięczna podróż przez kilka wybranych miast w Polsce. Na mojej trasie znajdą się: Warszawa, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice, Bielsko - Biała i Kraków. Zapytacie dlaczego właśnie te miasta - z tych miejsc otrzymaliśmy zapytania o organizację naszych szkoleń. Internauci zapraszają - jedziemy!

Cała podróż będzie oczywiście relacjonowana via social media. Jeżeli chcecie na bieżąco śledzić moje przygody, poznać ciekawe zastosowania mediów społecznościowych (bardziej z sektora MSP), wysłuchać/przeczytać wywiady z osobami, które w nieszablonowy sposób wykorzystują social media zapraszam na nasze fan pages w serwisie Facebook oraz mój twitterowy kanał. Z drugiej strony jeżeli jesteście na naszej trasie i znacie miejsca, które z media społecznościowymi są „za pan brat” - dajcie znać - chętnie je odwiedzę oraz opiszę na naszym blogu.

To jeszcze nie wszystko - w miarę możliwości (mam nadzieję, że takie będą zawsze) mam zamiar korzystać tylko z miejsc, gdzie są obecne media społecznościowe (i dostęp do sieci) - restauracje, hotele, puby i inne… Mam nadzieję, że nie pozwolicie mi umrzeć z głodu i gdy będę w potrzebie podpowiecie gdzie warto wpaść!

Jaki jest plan?

W trakcie swojej podróży zamierzam odwiedzić 8 wybranych miast w Polsce i w każdym z nich spędzić około tygodnia czasu. Harmonogram może ulegać pewnym zmianom, ale wstępnie wygląda tak:

  • 2011.09.16 - 21 - Warszawa
  • 2011.09.22 - 28 - Gdańsk
  • 2011.09.29 - 10.05 - Szczecin
  • 2011.10.06 - 12 - Poznań
  • 2011.10.13 - 19 - Wrocław
  • 2011.10.20 - 26 - Katowice
  • 2011.10.27 - 11.02 - Bielsko - Biała
  • 2011.11.03 - 09 - Kraków

W każdym z powyższych miejsc będę udzielał darmowych konsultacji z marketingu internetowego i mediów społecznościowych (wystarczy napisać / zadzwonić - biuro[małpa]socjomania.pl / 696 024 082 i umówić się), prowadził jedno weekendowe szkolenie „48h z mediami społecznościowymi” (szczegóły tutaj), ale przede wszystkim poszukiwał odpowiedzi na pytanie jak media społecznościowe zmieniły nasze życie.

Jak media społecznościowe zmieniły nasze życie?

To, że zmieniły nie ulega żadnej wątpliwości. Social geeków na pewno nie trzeba do tego przekonywać. Podczas swojej podróży chciałbym dotrzeć do firm i ludzi dla których media społecznościowe stanowią bardzo ważny element życia i biznesu. Takich przypadków jest mnóstwo - szczególnie w sektorze MSP, ale mało się o tym pisze i mówi… Społecznościowe case'y śledzimy na przykładzie dużych brandów, które nieraz mogą więcej. Brakuje wiarygodnych przykładów, gdzie budżety nie szły w dziesiątki tysięcy - co najwyżej kilka plus własny czas, pomysł i zaangażowanie. Właśnie takie przykłady zamierzam odszukać i liczę na Waszą pomoc. Jeżeli „przy okazji” uda się również odpowiedzieć na pytanie czy media społecznościowe sprzedają (?) ;) to już będzie super!

Tribute to SM

Internet w Polsce liczy sobie 20 lat, ja dziś właśnie obchodzę 25tą rocznicę swoich urodzin - jest co świętować. Gdyby nie sieć nie wiem co bym robił w życiu. Bardzo się cieszę, że akurat przyszło mi żyć w tym okresie. Pamiętam 0202122, IRCa, grzebanie w DOSie. Pamiętam również to „przyspieszenie” komunikacyjne jakie wiązało się z telefonią cyfrową. Social media to przede wszystkim przemiana w komunikacji - może nie ewolucja na skalę telefonii komórkowej, ale już samych SMSów na pewno. Gdyby nie media społecznościowe Socjomania nigdy by nie powstała. Nie poznałbym dziesiątek osób, z którymi współpracowałem, współpracuję lub będę współpracował. To komunikacyjne „zmniejszenie” świata bardzo mi odpowiada - niech Socjomania on Tour będzie swego rodzaju podziękowaniem, że te zmiany dzieją się na naszych oczach.

Do zobaczenia na trasie!

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?