0
EN

Blog o marketingu internetowym

19 września 2023 | Monika Drabczyńska

4 wskazówki, które poprawią Twoją kreatywność

Każdy ma potencjał by być kreatywnym. To cecha, którą da się wypracować i wcale nie jest tak, że każdy się z nią rodzi. Warto jednak pamiętać, że tego typu myślenie nie jest przypadkiem i nie pojawia się samoistnie. Musimy je ćwiczyć. Jak to robić? Tego dowiesz się w poniższym artykule.

W mojej codziennej pracy wykorzystuję kreatywność na wiele różnych sposobów. Po pierwsze, staram się podejść do każdego zadania w nietypowy sposób. Szukam nowych perspektyw i rozwiązań, które mogą przynieść lepsze rezultaty. Nie boję się eksperymentować i podejmować ryzyko, co często prowadzi do odkrycia cennych rozwiązań. Sprawdź z jakich wskazówek korzystam, aby sobie pomóc:

1. Zapisz swoje przemyślenia na kartce

Zmotywowanie się do napisania założeń kampanii nie należy do najłatwiejszych zadań. Świetnym sposobem na rozpoczęcie jest zapisanie kilku kluczowych słów na stronie. Może to pobudzić kreatywność i pomóc wpaść na dobre pomysły. Spróbuj zapisać 10 pomysłów w ciągu około 10 minut. Może być tam kilka dobrych, prawdopodobnie będą dość ogólne, ale warto je tam mieć, aby móc później do nich wrócić i lepiej dopasować do briefu. 

2. Zorganizuj pre-sesję na WSZYSTKIE pomysły

Zdarzyło Ci się myśleć podczas burzy mózgów "nie zapisze tego, bo to głupie"? Z drugiej strony niektórzy mówią, nie ma głupich pomysłów. Obie te sytuacje zdarzają się bardzo często i choć dostajemy przyzwolenie boimy się z niego korzystać. Pre-sesja, to sesja podczas której wszystkie pomysły zostają zapisane. Niezależnie od tego, jak głupie lub sprzeczne jest to z naszą intuicją. Celem jest zachowanie otwartego umysłu i uciszenie wewnętrznego krytyka. W przypadku każdego projektu ważne jest, aby mieć na to trochę czasu – idealnie byłoby zrobić to na kilka dni przed briefingiem. 

3. Zmień miejsce

Jeśli Twoim stałym miejscem generowania pomysłów jest biurko, lub innego rodzaju smutne miejsce w którym spędzasz ⅓ swojego dnia to na pewno nie jest to dobre miejsce do ideacji. Idź do parku, do kawiarni, otwórz swój umysł na nieoczekiwane elementy. W końcu po to też korzysta się ze story cubes żeby wyjść ze swojej strefy komfortu.

4. Zrób to źle

Zadaj sobie pytanie „co jest najgorszą rzeczą, jaką moglibyśmy zrobić?”. Nie oznacza to, że musisz to zrobić, ale może zainspirować inne pomysły, które mogą zadziałać. 

Co dalej? Mam nadzieję że te 4 wskazówki pomogą Ci stworzyć pomysły, po których powiesz ja to wymyśliłam/em? Ja już jestem z Ciebie dumna, czas na Ciebie!

Jeśli jesteś głodny/a wiedzy zachęcamy do zapoznania się z jeszcze większą ilością tego typu wskazówek, które są dostępne w naszym kursie Design Thinking.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?