Co słychać u Socjomaniaków - marzec 2014
Jeśli na grafikach podsumowujących kolejne miesiące brakuje miejsca na wszystkie logotypy Twoich Klientów, to wiedz, że coś się dzieje… :) A dzieje się bardzo dużo! Początek roku zaowocował nowymi, bardzo ciekawymi projektami. Dzisiaj podsumujemy ostatnie 2 miesiące i mówimy, gdzie będzie można nas spotkać w najbliższym czasie.
50 porad, jak działać na Twitterze
Justyna obserwuje od dłuższego czasu działania marek na Twitterze. Co zauważyła? Przede wszystkim to, że popełniają one w swoich działaniach sporo błędów. Na przykład:
Social Media?Zapisz się na szkolenie
- tweetują nieregularnie - czasem rozpoczynają aktywność i jej nie kontynuują,
- dublują treści z Facebooka, co jest bardzo źle postrzegane przez użytkowników Twittera,
- publikują mało atrakcyjne, niedopasowane do użytkowników Twittera treści,
- zbyt nachalnie promują produkty i usługi,
- traktują Twittera jako słup ogłoszeniowy - dzielą się linkami, często bez żadnego komentarza,
- brakuje im przemyślanej strategii i atrakcyjnego pomysłu na komunikację.
Postanowiliśmy coś z tym zrobić :) Zebraliśmy najważniejsze wskazówki dotyczące Twittera w formie prezentacji. Co więcej - każda porada to osobny tweet, który możecie opublikować na swoim profilu bezpośrednio z poziomu prezentacji. Wśród porad znajdziecie wskazówki na temat tego co robić, a czego absolutnie nie robić na Twitterze, o czym pisać i przede wszystkim jak pisać, jak dobrze korzystać z najważniejszych funkcji w tym serwisie oraz jakie pojęcia stosują użytkownicy Twittera.
Z kim pracowaliśmy?
W styczniu szkoliliśmy pracowników takich firm jak Curver - producenta plastikowych pojemników i pudełek, skrzyń i koszy czy Pilkington - lidera w produkcji i przetwarzaniu szkła. Ale to nie wszystko! Mieliśmy okazję doradzać przedstawicielom Banku BGŻ i Programu Bonusowego Payback. Szczegóły tych projektów zdradzimy Wam niebawem w postaci wypasionych case studies!
W lutym mieliśmy przyjemność organizować szkolenie zamknięte dla Ambasady Izreala w Polsce oraz firmy Jones Lang LaSalle (JLL), zajmujacej się finansowymi i specjalistycznymi usługami w dziedzinie nieruchomości i zarządzania inwestycjami. Na szkoleniach otwartych gościliśmy przedstawicieli Fashion Week Poland i dystrybutora rozwiązań IT - Veracomp. Dla marki Mohito przeprowadziliśmy natomiast indywidualne konsultacje z mediów społecznościowych.
Socjomania on Stage
W najbliższych dniach będziecie mogli spotkać nas na kilku wystąpieniach:
W najbliższą środę 19 marca, Justyna wystąpi na konferencji Online 4ever w Poznaniu. W pierwszej kolejności wygłosi prelekcję pt. „Pokaż się z dobrej strony - poradnik obecności NGO w sieci”, a następnie poprowadzi warsztaty z komunikacji wizualnej dla uczestników konferencji. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych działaniami NGO w sieci i nie tylko!
Jeśli interesuje Was tematyka branży fashion, z pewnością chętnie posłuchacie wystąpienia Kasi podczas pierwszej edycji spotkania Komu Komunikacja w Krakowie. W prezentacji pt „Social media fashion - czyli media społecznościowe jako idealne środowisko dla branży fashion”, Kasia opowie o zaletach korzystania z mediów społecznościowych w komunikacji związanej z branżą modową. Spotkanie odbędzie się w środę 26 marca w Krakowie i mamy przecieki, że można się jeszcze wpisać na listę rezerwową! Wystarczy wysłać maila na adres kontakt[małpa]komukomunikacja.pl z hasłem „Rezerwa” w temacie.
Dzień później tj. 27 marca, podczas IV Forum Informatycznego Zarządzania Uczelnią, w miejscowości Sobienie Jeziory (około 50 km od Warszawy), Kasia wygłosi wykład o polityce uczelni w social media. Podczas wykładu będzie można posłuchać o najważniejszych uregulowaniach obecności uczelni w mediach społecznościowych, najlepszych praktykach i radach, jak działać. Polecamy szczególnie osobom odpowiedzialnym za komunikację uczelni w social media!
Natomiast w sobotę 29 marca, Kasia wystąpi podczas Konferencji dla projektantów mody, odbywającej się w trakcie Kraków Fashion Week. Kasia poprowadzi prezentację “Dlaczego i jak social media mogą pomóc projektantowi w kreowaniu wizerunku i promocji?”. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką modową!
Wystartowała kolejna edycja Akademii Socjomanii!
Narzędzia social media Zapisz sięna szkolenie z najpopularniejszych serwisów społecznościowych
Tak, to już 5 edycja naszego kursu i wciąż mamy ochotę na więcej! :) Tym razem zawitaliśmy do Wrocławia, aby również tam szerzyć wiedzę o mediach społecznościowych. Wśród wykładowców znaleźli się m.in.: Łukasz Dębski z agencji Socializer, Ania Miotk z Newspointa, Michał Górecki z koszulkowo.com, Paweł Loedl z VML Poland i ekspertka od kryzysów - Monika Czaplicka. Zajęcia prowadzimy też my, czyli: Kasia, Bartek i Justyna. Już podczas pierwszego zjazdu nawiązały się przyjaźnie i wytworzyła się niesamowita atmosfera (jak widać na załączonym obrazku ;)).
A jeśli macie ochotę spędzić 2 miesiące w takim doborowym towarzystwie, już teraz zachęcamy Was do zapisania się na warszawską edycję Akademii!
Nieustannie szkolimy!
Chętnych na nasze szkolenia jest coraz więcej, dlatego w kwietniu uruchomiliśmy aż 3 terminy szkoleń „48 godzin z social media marketingiem” i dodatkowo: warsztaty z reklamy na Facebooku. Mamy też nowość: kompleksowe szkolenie z Twittera z Justyną. Jeśli potrzebujecie wiedzy i praktycznych wskazówek tylko z tego serwisu, to idealna propozycja dla Was :) Jeśli macie pytania dotyczące naszych szkoleń, zachęcamy do kontaktu z Moniką pod adresem: monika[małpa]socjomania.pl.