0
EN

Blog o marketingu internetowym

Czym jest recykling treści?

Zarządzanie mediami społecznościowymi i utrzymywanie aktualności treści to ciężka praca każdego marketera. Wiele firm i marek ma tendencję do ciągłego recyklingu tych samych treści. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie korzyści może przynieść Ci recykling wygenerowanych wcześniej treści!

Czy codziennie otwierasz Facebooka / Instagrama / LinkedIn’a i inne serwisy społecznościowe o tych samych porach? Czy dzień w dzień spędzasz dokładnie tyle samo czasu na przeglądanie mediów społecznościowych? Nie? No właśnie. Twoi odbiorcy zapewne też tego nie robią. 

Recykling treści

Pojęcie recyklingu treści większości marketerom nie jest obce. Wszyscy jesteśmy nastawieni na działania, które pozwalają zaoszczędzić czas, np. poprzez dywersyfikację treści lub formatu po to, by ponownie wykorzystywać różnego rodzaju materiały, których celem jest dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Dzięki temu zapewnisz sobie jeszcze lepsze wykorzystanie ContentPlanu. Jednak czy rzeczywiście robimy to regularnie i efektywnie w mediach społecznościowych? 

Włączenie recyklingu treści do Twojej strategii komunikacji to najlepszy link do zakończenia cyklu treści. Taki, który który pomoże Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców, pozyskać więcej potencjalnych klientów i generować więcej konwersji. 

Jednym z najważniejszych powodów, dla którego powinieneś recyklingować treści, jest dotarcie do szerszego grona odbiorców. Nie każdy zagląda na LinkedIn’a lub Facebooka kilka razy dziennie. Twoi odbiorcy mogą mieć swoje codzienne nawyki, zupełnie inne niż pozostali Twoi obserwujący. Udostępnianie tych samych postów w różne dni i o różnym czasie może pomóc Ci zwiększyć szanse na zobaczenie Twoich treści przez szersze grono odbiorców. 

Evergreen Content

Jeśli prowadzisz bloga na swojej stronie internetowej, prawdopodobnie znasz korzyści płynące z dzielenia się wiecznie zielonymi / żywymi treściami. To treść, która pozostaje aktualna niezależnie od tego, ile czasu minęło od tego, jak dawno dany artykuł został opublikowany. Wiecznie zielone posty na blogu mogą być kopalnią złota, a często zdarza się, że ruch na nich maleje z czasem. Ponowne udostępnianie tych postów w kanałach społecznościowych to świetny sposób na zwiększenie ruchu i maksymalne zaoszczędzenie czasu, który już wcześniej przeznaczyłeś na stworzenie tych treści.

Co jeszcze możesz zrobić? 

Możesz wprowadzać zmiany w udostępnianych aktualizacjach, aby były wciąż interesujące i aktualne. Zmiana obrazów, tytułów czy copy to kolejny sposób testowania i eksperymentowania w mediach społecznościowych. Aby ułatwić sobie to zadanie, dowiedz się (np. poprzez ankietę na Instagramie lub na LinkedInie), co podoba się Twoim odbiorcom i jakie rodzaje aktualizacji ich najbardziej interesują.  


Rodzaje recyklingu treści

Możliwości recyklingu mamy naprawdę wiele. Możesz do niego podejść na dwa sposoby:

✅ Revamping - to ponowna publikacja tego samego materiału. Może być dodatkowo wzbogacona o nowe materiały. 

✅ Repurposing - przekształcenie opublikowanego materiału w inne formaty. Może wiązać się ze zmianą grupy odbiorców.


Od czego zacząć?

Zacznij od stworzenia bazy komunikatów (repozytorium treści), na podstawie której będziesz w stanie stworzyć wiele formatów do jednej, wcześniej opublikowanej treści. Przykładowo: umieść w bazie obszerny artykuł, który pojawił się na Twoim blogu i zastanów się, w jaki sposób możesz go ponownie wykorzystać. Może będzie to infografika na Instagramie? Może wyróżnienie trzech najważniejszych myśli / checklista w poście na Facebooku? A może prezentacja na LinkedIn? Przy okazji tworzenia recyklingowanej treści zastanów się, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć ze swoim komunikatem.


Jakie treści nadają się do recyklingu? 

  • Evergreeny, o których wspomnieliśmy już wcześniej - czyli treści, które pozostają aktualne długi czas po ich publikacji np. DIY, tutoriale itp., 

  • Najpopularniejsze z Twoich dotychczas opublikowanych treści - sprawdź, które materiały cieszyły się największą popularnością i zaangażowaniem wśród Twoich odbiorców. Możesz to zrobić np. w narzędziu Google Analytics,

  • Przypomnienie, traktowane jako zapowiedź podobnego wydarzenia - planując cykl wydarzeń, do promocji możesz użyć np. filmu obrazującego wcześniejsze, podobne wydarzenie tego typu.


Dlaczego powinieneś stosować recykling treści? 

♻️  zwiększysz zasięg swoich publikacji

♻️  dotrzesz do nowych grup odbiorców

♻️  poprawisz widoczność w wynikach wyszukiwania

♻️  oszczędzisz czas i koszty - zwiększysz efektywność swojej pracy

♻️  przedstawisz dane w różny sposób

♻️  przedłużysz życie przekazu / materiału

♻️  przetestujesz copy

♻️  zwiększysz świadomość marki / produktu

♻️  zbudujesz autorytet

 

Co możemy Ci zaproponować? 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu treści, sprawdź nasz kurs online: “Content Marketing w strategii digital”.

Co dzięki niemu zyskasz? 

✔️  Dowiesz się, jak najlepiej komunikować markę oraz jak budować eksperckość na rynku za pomocą odpowiednich taktyk tworzenia treści.

✔️  Nauczysz się używać narzędzi i technik pozwalających poznać Twoich odbiorców na rynku: kim są, czym się interesują, za pomocą jakich wartości należy do nich przemawiać, jaki dobierać język oraz jaki rodzaj treści najbardziej ich zainteresuje.

✔️  Poznasz nowe formaty contentu - treści, które za chwile będą tworzyć kolejne trendy w komunikacji użytkowników internetu, w szczególności social mediów.

✔️  Nauczysz się tworzyć jasny, uporządkowany contentplan, który we właściwy sposób pomoże Ci dobrać odpowiednie treści, tematy, formaty i kanały komunikacyjne tak, aby Twój content działał efektywnie, bez marnotrawienia Twoich cennych zasobów takich jak czas, pieniądze, ludzie, czy używane narzędzia.

 

 

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?