0
EN

Blog o marketingu internetowym

Rozwijajmy biznes w oparciu o zrównoważone innowacje - czyli podsumowanie Design Talks Business Sustainability Summit 2023

Design Talks Business Sustainability Summit, który odbył się niedawno, okazał się wydarzeniem pełnym inspirujących prelekcji i intensywnych emocji. Konferencja skupiała się na rozwijaniu biznesu w oparciu o zrównoważone innowacje i wzbudziła we mnie oraz innych uczestnikach skrajne uczucia: od entuzjazmu i zafascynowania po złość i frustrację. Dlaczego? O tym za chwilę.

O konferencji

Organizatorzy konferencji zasłużyli na ogromne brawa za świadome zaplanowanie agendy, która łączyła różne tematy i grupy prelegentów w spójne bloki. Rozpoczynając od myślenia przyszłościowego i regeneratywnego, kończąc na relacjach człowieka z produktem i sztuczną inteligencją, sprawili, że miało się poczucie spójności i sensu. Szczególnie wielkie brawa należą się dla Joanny Murzyn i jej sensorycznej prelekcji na temat AI i wciskającej w fotel narracji.

Oprócz zróżnicowania tematów mieliśmy też okazję zobaczyć prelegentów z wielu branż i krajów. Wydarzenie dało szansę zarówno przedstawicielom dużych korporacji, jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Mieliśmy do czynienia z osobami, które wielokrotnie były na scenach, ale też z takimi, którzy robili to po raz pierwszy. Ta różnorodność sprawiła, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie, niezależnie od branży czy wielkości firmy. Zostały postawione fundamenty dla dalszego rozwoju biznesu opartego na zrównoważonych innowacjach, które uwzględniają aspekty ekologiczne, społeczne i długoterminowe.

Ważnym elementem wydarzenia był networking i integracja. Organizatorzy dbali o stworzenie atmosfery sprzyjającej nawiązywaniu relacji, wymianie doświadczeń. Bardzo podobało mi się zdanie Henryka: osoba nieznajoma jest przyjacielem, którego jeszcze nie spotkałaś(eś) i rzeczywiście tak było. 

 

Przechodząc do sedna...

Co więc robić, aby rozwijać biznes w oparciu o zrównoważone innowacje oczami prelegentów?


🟡 Buduj świadomość swoich działań 

🟡 Znajdź czas na zoom-in i zoom-out

Weronika Rochacka Gagliardi (DESIGN PROVISION, Strateżka designu i współzałożycielka), Magda Kochanowska (DESIGN PROVISION, Projektantka usług i współzałożycielka)

🟡 Postaw czasami wszystko na jedną kartę, bo wierność własnym wartościom podnosi prawdopodobieństwo sukcesu

🟡 Namawiaj i próbuj - nawet najbardziej tradycyjne i konserwatywne środowisko biznesowe można namówić do zmiany i włączyć w proces

Aleksandra Michnicka (Agencja RESORT & content house Resort Studio, CEO), Jakub Serafin (Magda Roślinna, Dyrektor kreatywny)

🟡 Myśl długoterminowo. Postaw na cykliczność i inkluzywność.

🟡 Myśl refleksyjnie. Bądź świadomy swoich decyzji. Postaw na mistrzostwo osobiste. 

Anna Chodzińska (Mindvue, Founder and Principal Consultant) 

🟡 Działaj w szerokiej perspektywie - do dużych celów mogą prowadzić nieoczywiste drogi 

🟡 Pieniądze nie grają roli, ważniejsza od dużego budżetu jest właściwa strategia, konsekwencja i spójność

Jarosław Żubka (Warta Poznań, Pełnomocnik Zarządu ds. ESG)

🟡 Znajdź Sojuszników

🟡 Potwierdź swoją obietnicę dowodem 

Bert Van Son (Mud Jeans, Founder & CEO)

🟡 Zdefiniuj zmianę wystarczającą na teraz

🟡 Deleguj i szukaj wsparcia wśród specjalistów

Natalia Kacprzyk (Tenka, Co-founder), Kuba August (Tenka, Co-founder)

 

Skąd te, jak wspomniałam, skrajne emocje czyli co czułam?

  1. Zaufanie, poczucie bezpieczeństwa. Wiązało się to w tym przypadku z poczuciem wspólnoty, bliższymi relacjami, znalezieniem swojego miejsca w grupie, za co dziękuję.

  2. Strach, co stanie się z nami i naszymi bliskimi, jeśli nie zaczniemy działać przeciwko zmianom ekologicznym.

  3. Radość dotyczy wszystkich pozytywnych reakcji, wiąże się z uśmiechem od innych, z poczuciem, że prelekcje mi się podobały. Warto tu wspomnieć o rozgrzewce Tomka Ciesielskiego, który uczył zauważać małe rzeczy, a wszystko po to by próbować pozytywnie feedbackować innych.

  4. Ciekawość dotycząca prelekcji i tego co wydarzy się za chwilę.

  5. Poruszenie, kiedy np. osoby z firmy Maga Roślinna opowiadali o swojej transformacji przedsiębiorstwa. Firma, jako jedna z pierwszych polskich firm mleczarskich, przeszła na 100% roślinną produkcję – oficjalnie wyłączyła produkty mleczne ze swojej oferty handlowej i bazuje już tylko na roślinnych surowcach. Co najważniejsze - cieszy się z tego!

  6. Złość, kiedy Weronika Politowicz, powiedziała podczas debaty, że producenci wciąż chcą tworzyć produkty na 2 lata i “do kosza”. Nie jest dla nich istotny nadmiar odpadów, zanieczyszczenie środowiska i długoterminowe skutki swoich działań. Weronika podkreśliła, że konieczne jest zmienienie podejścia producentów i zwrócenie uwagi na tworzenie produktów o dłuższym cyklu życia, które są bardziej trwałe, naprawialne i łatwiejsze do ponownego wykorzystania.

 

Dziękuję organizatorom za to inspirujące wydarzenie i za możliwość spotkania się z tak ciekawymi prelegentami. Konferencja Design Talks Business Sustainability Summit przyniosła mi wiedzę, perspektywę i motywację do kontynuowania naszej podróży w kierunku zrównoważonego biznesu opartego na innowacjach dla klientów Socjomanii

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?