0
EN

Blog o marketingu internetowym

20 kwietnia 2012 | Karina Swachta

Geek chic

Moda to jeden z nieśmiertelnych tematów dla mediów. Pokazy, wywiady z projektantami, zdjęcia kreacji gwiazd czy porady dotyczące tego, jak się ubierać są stałą składową zarówno ramówki mediów tradycyjnych, jak i dialogu w internecie. Nie jest to miłość bez wzajemności. Media już dawno stały się tematem do rozmów kreacji, trendów i projektantów. Zobaczmy, co o nowych technologiach, rozrywkach i kobietach mówi dzisiaj moda. W poszukiwaniu ubrań oraz dodatków, które łączą w sobie media i modę pomagała mi Dorota Korczyk – miłośniczka obu dziedzin oraz autorka bloga Tourdelans.

Geek ChickGeek Chick

Media tradycyjne już od dawna i nieprzerwanie są na językach ubrań. Tutaj przykładowy t-shirt projektu Sashki, nawiązujący swoim motywem do gazet papierowych. Z nich można także zrobić torebkę ;) Świat telewizji kojarzony z szykiem i przepychem zawsze był gniazdkiem dla projektantów i gwiazd wyznaczających trendy. Na transmitowanych galach czy pokazach pojawiają się artyści, dla których sposób ubioru jest wyróżnikiem z tłumu. Im bardziej nowocześnie czy ekstrawagancko, tym lepiej dla osoby, która pragnie zapaść w pamięć. Jeszcze do niedawna, kiedy na czerwonym parkiecie holywoodzka gwiazda wyznaczała trendy, za komputerem siedziały szare myszki w rozciągniętych swetrach i nikt nie zwracał na nie uwagi. Otóż, takie czasy dawno minęły! Teraz geekowe dziewczyny są inspiracją dla mody, a świadczy o tym chociażby ogromna popularność okularów kujonek. Wyłonił się nowy styl nazywany geek chick, a kolekcje w tej konwencji można oglądać na wybiegach takich projektantów, jak Marc Jacobs. Pojawiają się też praktyczne porady na temat tego, jak na co dzień być modną geek girl. Inteligencja stała się seksowna, a gwiazdy chętnie pokazują się w takich stylizacjach na okładkach czasopism. Kiedyś popularne zdjęcia Marylin Monroe w roli słodkiej blondynki, dziś ustępują miejsca ujęciom bardziej nerdowym ;)

Kable zamiast halki

Od nawiązań do komputerowych symboli i żargonów roi się na t-shirtach, a moda ta nie omija kobiet ciężarnych. Jednak napisy „na” ubraniach to tylko zajawka tego, co zaczęło się dziać „pod” materiałem. Zamiast halek czy bielizny kobiety zakładają na siebie kable i instalacje, a do stworzenia takich ubrań igła i nitka to za mało! Podkręcone technologicznie kreacje upodobały sobie gwiazdy tj. Kate Perry czy Rihanna. Jedna z uczestniczek programu „Project Runway”, Diana Eng, zasłynęła z takich właśnie wykonań. Projektuje modne gadżety takie, jak szalik Jack Frost, na którym pojawiają się nadruki płatków śniegu, kiedy temperatura spada poniżej 18 stopni. Niedawno wydała książkę Fashion Geek, w której opisuje, jak łączyć technologiczne gadżety z ubraniami. Tutaj jeden z jej pokazów, w którym kreacje to coś znacznie więcej niż ubrania. Naprawdę polecam:

Do takich sukienek mogą pasować buty pochodzące z kinetycznej kolekcji kolekcji Anastasii Radevich.

O czym rozmawiają ubrania?

Ubrania poruszają te same tematy, które ich współczesna muza, czyli kobieta geek. Gry komputerowe to jeden z bardziej popularnych motywów. Tutaj fartuszek autorstwa Jenny Rae, a poniżej kostium kąpielowy firmy Black Milk:

Gameboy suitGameboy suit

Ta sama marka zrobiła furorę, wpuszczając na rynek legginsy projektu Jamesa Lillisa .

Legginsy TettrisLegginsy Tettris

Jednak w tej kategorii zdecydowanie królują Pac Man i Mario, pojawiając się na każdym ubraniu i dodatku. Na Etsy można znaleźć takie buciki, a poniżej naszyjnik Pikselove:

PikselovePikselove

Na salonach mówi się także o tym, co dzieje się w internecie, ponieważ tam współczesna kobieta spędza najwięcej czasu. Jeremy Scott to projektant, który lubi zabawę wszelkimi symbolami współczesnej kultury, czym są zarówno Coca-cola, Myszka Miki, jak także emotikony. W jego kolekcjach znajdują się m.in. takie propozycje:

Jesremy ScottJesremy Scott

Jesremy ScottJesremy Scott

Ostatnio na Socjomanii było sporo o potencjale kodów QR. Niezależnie od tego, jakie są ich efekty marketingowe, świat sztuki przełożył je na język artystycznej ekspresji. Poniżej projekt sukienki Thorunn Arnadottir, którą wykonała dla islandzkiej piosenkarki (wykonane z kryształków Swarovskiego). Całość zgrabnie wykorzystano także w teledysku.

Thorunn Arnadottir Thorunn Arnadottir

Bardzo spodobał mi się jej komentarz do tej sukienki:

The digital media has made self promotion easier and the route to fame has become more accessible. We have become our own paparazzi's and media.

Social media moda

Media społecznościowe są kochane przez odbiorców, którzy mają spory udział w ich kreowaniu. Podobnie jest z projektami, które nawiązują do tego środowiska. Są tworzone przy udziale klientów. Tak jak w przypadku tej sukienki, której nadrukiem może być faceboowa ściana każdego z nas (za 200 dolarów;). Krążyła ona ostatnio po sieci, ale mało kto wie, że stoi za nią projektantka z Rumunii, Lana Dumitru. Popularność robi także biżuteria Twitterowa, którą można zaprojektować sobie samemu tutaj, wybierając dowolny tweet. Motyw z najbardziej znanego mikrobloga często gości na dodatkach. Tutaj sprytna gra słów na rajstopach:

Twitterowe rajstopyTwitterowe rajstopy

Jeśli chodzi o biżuterię, wybór jest ogromny. Łatwo wykorzystuje się tutaj wszelkie znaczki i motywy związane z siecią takie, jak ten:

LoweLowe

Geekowe dziewczyny zapragnęły zamanifestować to również na paznokciach. Powstała specjalna seria kolorów:

Lakiery do paznokciLakiery do paznokci

Na sam koniec projekt Victora Farentino, który urzekł mnie swoją pomysłowością i idealnie połączył oba tematy. Suknie facebookową i youtube'ową widzieliście już na naszym fanpage'u. Poniżej Google (moja ulubiona) i dostojna Wikipedia:

 Victor Farentino Victor Farentino

 Victor Farentino Victor Farentino

Na grafice tytułowej polska modelka, Anna Jagodzińska, „ubrana tylko w inteligencję” w sesji dla Toma Forda.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?