0
EN

Blog o marketingu internetowym

Jak wygląda egzamin po kursach na licencji Digital Marketing Institute?

Chcesz wziąć udział w kursie online lub wersji webinarowej kursu (na żywo) na licencji Digital Marketing Institute i zastanawiasz się jak wygląda egzamin? Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób przebiega egzamin, jak się do niego przygotować i kiedy możesz do niego przystąpić.

DMI - globalny standard certyfikacyjny

Digital Marketing Institute (DMI) to globalny standard certyfikacyjny, z ponad 50 tysiącami absolwentów w ponad 100 krajach. Programy kursów Digital Marketing i Strategy & Leadership zostały opracowane we współpracy z gigantami branży, takimi jak Facebook, Google, Microsoft czy X (Twitter).

Certyfikowany kurs to możliwość przebranżowienia się, awansowania na wyższe stanowisko, uzyskania przekrojowej wiedzy na temat digital marketingu (kurs Digital Marketing) lub strategicznego myślenia i przywództwa (kurs Strategy & Leadership), czy znalezienia nowej pracy. Pracodawcy znacznie chętniej zatrudniają osoby nastawione na rozwój, które poszerzają swoją wiedzę i mogą potwierdzić to wiarygodnym, międzynarodowym certyfikatem.

Potrzebujesz więcej argumentów? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, jak możesz wpłynąć na swoją atrakcyjność na rynku pracy dzięki certyfikatom DMI.

Certyfikacja na poziomie EQF 5

Ukończenie kursu daje możliwość ubiegania się o międzynarodowy certyfikat z marketingu. W zależności od wybranego kursu, możesz przystąpić do egzaminu, którego zdanie umożliwia uzyskanie jednego z dwóch certyfikatów: 

  • Professional Diploma in Digital Strategy & Leadership (Strategy & Leadership)

  • Professional Diploma in Digital Marketing (Digital Marketing) na poziomie 5 Europejskich Ram Kwalifikacji Zawodowych (EQF).

Proces certyfikacji odbywa się we współpracy z Pearson VUE, oferując egzaminy w 5200 punktach na świecie  oraz w formule online z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do Internetu.

Który kurs wybrać?

Najczęściej wybierana ścieżka przez naszych kursantów rozpoczyna się się od kursu DMI Digital Marketing. To pierwszy krok na drodze uzyskania przekrojowej wiedzy z digital marketingu.

Drugim krokiem są często specjalistyczne kursy lub szkolenia, pogłębiające wybrany aspekt digital marketingu (np. social media marketing, reklama na Facebooku i Instagramie, Google Tag Manager). Na etapie poszerzania wiedzy, dobrym wyborem jest Karnet Open, który umożliwia dostęp do biblioteki 16 autorskich kursów online Socjomanii.

Jeśli posiadasz już przekrojową wiedzę na temat digital marketingu i pogłębioną, bardziej specjalistyczną w wybranej przez siebie dziedzinie, kolejnym krokiem może być kurs Strategy & Leadership. Uczy on strategicznego myślenia i rozwija kompetencje przywódcze, niezbędne w pracy marketing managera, czy dyrektora marketingu.

Egzamin - integralna część certyfikowanych kursów DMI?

Egzamin nie jest obligatoryjną częścią kursu, ale koszt pierwszego podejścia jest już wliczony w całościowy koszt kursu podanego na stronie. W przypadku niezaliczenia pierwszego podejścia do egzaminu (z trzech możliwych). Egzamin powtórkowy jest dodatkowo płatny 75 EUR.

Kiedy i jak zapisywać się na egzamin?

Rekomendujemy zapisanie się na egzamin po zakończeniu kursu i powtórzeniu materiału na platformie oraz po zrealizowanych konsultacjach dostępnych w pakiecie z kursem. Do egzaminu można podejść osobiście w placówce Pearson VUE lub w formie zdalnej. W przypadku egzaminu w formie zdalnej, po zapisie na egzamin, otrzymasz instrukcję na maila. Znajdziesz w niej wszystkie niezbędne informacje na temat przebiegu egzaminu, link do programu, który musisz zainstalować oraz szczegółowe informacje na temat tego, co może, a co nie powinno znajdować się w miejscu, w którym podchodzisz do egzaminu. W formule online egzaminowana osoba jest cały czas w kontakcie z egzaminatorem poprzez kamerę, czat i mikrofon.

Nauczeni doświadczeniami naszych dotychczasowych kursantów i własnymi podejściami do egzaminów, rekomendujemy zdawanie egzaminu w placówce Pearson VUE.

Egzamin w języku angielskim, a materiały?

Egzaminy przeprowadzane są w języku angielskim. Do zdania egzaminu wystarczy znajomość angielskiego na poziomie B1/B2 i aktywne korzystanie z mediów społecznościowych/internetu w języku angielskim.

Jeśli chodzi o materiały dydaktyczne, przygotowujące do certyfikowanych kursów to są one dostępne w języku angielskim. Natomiast kursy online na żywo i stacjonarne są prowadzone w języku polskim przez doświadczonych, certyfikowanych trenerów DMI.

Czas na egzamin i certyfikacja

Kursanci online są zgłaszani do certyfikacji po przejściu całej ścieżki dydaktycznej. Od tego momentu mają pół roku na zapis i podejście do egzaminu. 

Certyfikat po ukończeniu kursu

Po ukończeniu kursu na platformie Socjomania można otrzymać imienne zaświadczenie. Jednak certyfikat DMI jest wydawany tylko po zdaniu egzaminu z wynikiem powyżej 60%.

Do egzaminu można podejść osobiście w placówce Pearson VUE lub w formie zdalnej. Egzamin składa się ze 120 pytań, a czas trwania egzaminu to 2 godziny.

Kursy online vs. szkolenia webinarowe 

Pod kątem merytorycznym oba kursy są identyczne, różnią się jedynie formą nauki - kursu online lub w formie zajęć online na żywo w kameralnych grupach. W przypadku zajęć na żywo, odbywają się one raz  w tygodniu i prowadzone są przez doświadczonych konsultantów Socjomaii, którzy są także certyfikowanymi trenerami Digital Marketing Institute. Podczas zajęć na żywo uczestnicy poznają więcej case studies, mają również możliwość bezpośredniej interakcji z prowadzącym i zadawania pytań. 

Egzamin przeprowadzany po obu kursach jest taki sam i odbywa się w autoryzowanych jednostkach Pearson VUE lub w formule online z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do Internetu.

Zdawalność egzaminu DMI 

W 2022 roku, spośród zgłoszonych kursantów, 93% podejść do egzaminu, a 83% zdało go pomyślnie. Socjomania została wyróżniona spośród 137 Partnerów Edukacyjnych DMI na świecie za wysokie wyniki edukacyjne i wskaźnik satysfakcji wynoszący 80%. To umieściło Socjomanię w pierwszej 13 Partnerów Edukacyjnych DMI na świecie.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?