0
EN

Blog o marketingu internetowym

13 sierpnia 2021 | Martyna Żądło

Marketing na Facebooku dla początkujących: zasięg płatny i organiczny

70% marketingowców korzysta z Facebooka, by zyskać nowych  klientów, zaś 47% z nich twierdzi, że Facebook to najważniejsze narzędzie do zyskiwania widoczności i zwiększania sprzedaży - tak wynika z najnowszego raportu opublikowanego na portalu  Business2Community. Poniżej wyjaśnię, jak najlepiej wykorzystać Facebooka do celów marketingowych – zapraszam do lektury, jeśli chcesz odkryć nowe, niebanalne pomysły na zwiększenie widoczności strony i dowiedzieć się, jak podnieść zasięg płatny i organiczny.

1. Potęga marketingu organicznego na Facebooku:

Zasięg organiczny to liczba ludzi, którzy widzieli Twój post bez płatnej promocji.

Korzyści zasięgu organicznego to przede wszystkim możliwość darmowego publikowania postów. Jako że na przestrzeni ostatnich kilku lat publikuje się coraz więcej treści, niezwykle trudno jest uzyskać zasięg organiczny. Ale nie martw się, jeśli nie dysponujesz budżetem na płatną promocję – to okazja, by wykazać się kreatywnością i pokusić się o kilka strategicznych pomysłów. Jeśli chodzi o marketing na Facebooku, ukierunkuj wszystkie działania na zaspokajanie potrzeb klientów i spróbuj wdrożyć kilka z poniższych pomysłów.

2. Jak utrzymać zaangażowanie odbiorców

Ustal USP - unikalną cechę oferty:

Jeśli chcesz utrzymać zaangażowanie osób, które obserwują Twój profil na Facebooku, musisz określić unikalną cechę Twojej oferty – krótko mówiąc, jest to powód, dla którego ludzie wracają na Twoją stronę, klikają posty i udostępniają publikowane przez Ciebie treści. Zadaj sobie pytanie: „Jaką wartość zapewniam swoim odbiorcom?” „Czy jest to coś, czego nie ma konkurencja?”

Treść, konkursy i ankiety:

Istnieje parę pomysłów, które możesz wykorzystać, by zaangażować obserwujących w to, co dzieje się na Twoim profilu: przede wszystkim publikuj wartościowe treści, organizuj ciekawe konkursy i zamieszczaj ankiety, w których prosisz odbiorców o opinie. Możesz na przykład stworzyć ankietę, w której zapytasz odbiorców, co by chętnie przeczytali albo jakie nowe produkty chcieliby zobaczyć w najnowszej kolekcji. Następnie rozważ i wykorzystaj przekazane opinie, a przede wszystkim daj klientom znać, że wychodzisz naprzeciw ich oczekiwaniom i włączasz do oferty nowy produkt albo publikujesz artykuł, o jaki prosili. Ważne, by do postów dołączać obrazy lub nagrania wideo. Treści wizualne pozwolą wzmocnić wymowę posta i wyróżnią go wśród wszystkich wyświetlanych wpisów.

Interakcje:

Przede wszystkim należy zadbać o to, żeby obserwujący Twoją stronę poczuli się częścią pewnej większej społeczności. Równie ważne jest to, by uprzejmie i sprawnie odpowiadać na zapytania i ewentualne zażalenia. W ten sposób pokazujesz klientom, że Ci na nich zależy. Jeśli odbiorcy mają jakiekolwiek wątpliwości lub pytania w związku z Twoimi produktami lub usługami, od razu reaguj i zrób, co w Twojej mocy, żeby rozwiązać zaistniałe problemy. Warto korzystać z narzędzi do monitorowania aktywności w mediach społecznościowych, takich jak Hootsuite, by na bieżąco śledzić wszystkie interakcje.

3. Odpowiednie treści pozwolą Ci dotrzeć do wybranych klientów

Warto zapoznać się z funkcją  Statystyk Odbiorców, by lepiej zrozumieć motywację i zachowania osób, które obserwują Cię na Facebooku. Możesz opracować treści tak, by odpowiadały na potrzeby określonych grup odbiorców. Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania i masz gotowy artykuł na temat najnowszych trendów w modzie damskiej, możesz zadbać o to, by ten post wyświetlał się kobietom, które wyraziły zainteresowanie modą. Możesz wybrać, do kogo ma dotrzeć Twój post, kierując się takimi kryteriami jak płeć, status związku, lokalizacja i zainteresowania itp. Jeśli chcesz zawęzić grono odbiorców posta, kliknij ikonę targetowania pod koniec postu, zanim go opublikujesz.

4. Potęga płatnych reklam na Facebooku:

Każdego dnia na Facebooku pojawia się mnóstwo nowych treści. Dlatego właśnie zmniejsza się znaczenie zasięgu organicznego. W tej sytuacji może Cię zainteresować opcja płatnych reklam, która pomoże Ci promować publikowane posty i zwiększyć ich zasięg. Organiczne posty wyświetlają się tylko tym, którzy obserwują Twój profil na Facebooku, ale płatne reklamy pozwolą Ci dotrzeć do tych, którzy jeszcze nie polubili Twojej strony, ale mają podobne zainteresowania lub odpowiadają Twojemu profilowi klienta.

Jeśli chcesz promować konkretny post, kliknij ‘Promuj post’ pod danym wpisem, następnie wybierz Grupę Odbiorców, dodaj określony budżet i wskaż, jak długo chcesz promować dany wpis. Zanim dokonasz płatności, Facebook poda Ci szacunkową liczbę osób, do których dotrze Twój post przy założonym budżecie.

Interesują cię szkolenia z tematyki Facebooka?
Zobacz, jak możemy Ci pomóc: szkolenie Facebook dla biznesu oraz szkolenie FB & Instagram.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?