0
EN

Blog o marketingu internetowym

23 lipca 2019 | Łukasz Dębski

Nowy Menedżer reklam na LinkedIn. Jak utworzyć reklamę w największym serwisie społecznościowym dla profesjonalistów?

Na LinkedIn obecnych jest aktualnie 3,5 mln Polaków. Znakomita większość z użytkowników uzupełnia nagłówek, podsumowanie i doświadczenie zawodowe o informacje gdzie pracują, w jakiej firmie, branży oraz jakie mają umiejętności.

Działania organiczne to jeden z elementów, które możemy podjąć na LinkedIn. Drugim są oczywiście działania płatne. W lutym 2019 LinkedIn wprowadził nowy Menedżer reklam, który daje nam dostęp do szczegółowych możliwości targetowania naszych reklam np po wieku, zainteresowaniach, firmie, w której pracujemy czy doświadczeniu.

Czy w artykule uda nam się obalić „urban legend” w której użytkownicy piszą, że reklama na LI jest bardzo droga? Przeczytajcie dalej.

Jak uruchomić menedżer reklam na LinkedIn

Aby uruchomić Menedżera, trzeba przejść do profilu osobowego a następnie kliknąć w prawy górny róg i kliknąć zakładkę „Reklama” (Advertise).

Po uruchomieniu Menedżera, jeżeli robimy to pierwszy raz, musimy ustalić nazwę konta reklamowego. Najczęściej do nazwy wybierana jest nazwa firmy. Kolejnym krokiem jest ustalenie Grup Kampanii (tutaj ustalamy jakie produkty ogólnie reklamujemy np Szkolenia otwarte, Szkolenia zamknięte, Konsultacje, Działania sprzedażowe) a w kolejnym kroku wybieramy szczegółowe kampanie np w Szkolenia zamknięte, szkolenia Digital Marketing Institute, gdzie następnie będziemy uruchamiać Reklamy - konkretne promocje podejmowanych działań, czyli promocja szkolenia nr 1, nr 2, nr 3.

Ustawienie źródła finansowania

Aby uruchomić reklamę trzeba posiadać aktywne źródło finansowania. Źródłem tym może być karta debetowa, kredytowa lub kod na 50$. 

TIP: jeżeli uruchomicie menedżera i przejdziecie drogę do stworzenia reklamy a na końcu zrezygnujecie często może się zdarzyć, że otrzymacie kod na 50$ do wykorzystania na działania reklamowe. Warto z niego skorzystać, gdyż wtedy więcej dowiemy się o tym ile kosztuje reklama wśród naszej grupy docelowej.

Nowy wygląd Menedżera reklam

Menedżer reklam na LinkedIn wygląda obecnie bardzo podobnie jak Menedżer reklam na Facebooku. Po wejściu do niego widzimy możliwość wyboru jednego z 3 celów głównych a następnie szczegółowych celów np zasięg, wyświetlenia video, zaangażowanie czy konwersja.

Dostępne opcje targetowa

Wymaganą opcją jest Locations, czyli kraj, miejscowość. 

Następnie możemy wybierać z opcji Company (np branża, wielkość firmy, nazwa i targetowanie na obserwujących!). 

Kolejną opcją jest Demographics (wiek - wybieramy przedziały, oraz płeć). 

Education (studia, szkoły, do których uczęszczaliśmy oraz poziom uczelni). 

Job experience (funkcje, seniority, tytuł, umiejętności, lata doświadczenia) - ta opcja może być najczęściej używana przez użytkowników panelu reklamowego LinkedIn. 

Ostatnią opcją są zainteresowania (zainteresowania, jakie mają użytkownicy oraz grupy, do których należą).

Wielkość grupy docelowej

Prawdopodobnie wiele osób czytających ten artykuł tworzyło reklamę na Facebooku. Tam najmniejsza grupa docelowa to 1000 osób. Na LinkedIn to… 300 osób!

LinkedIn rekomenduje, żeby wybrana przez nas grupa docelowa miała minimum 100 000 osób. Ja często wybieram bardziej szczegółowo, 3-5 tys osób.

Koszty reklamy na LinkedIn

Koszty na pewno są wyższe niż na Facebooku. Targetując biznes na Facebooku płacimy za 1000 wyświetleń ok 3-5 zł. Na LinkedIn będziemy płacić ok 20-24e, czyli 85-105 zł. 

Pamiętajmy jednak, że LinkedIn daje nam możliwości na precyzyjniejsze targetowanie pod względem umiejętności czy stanowiska, które zajmujemy niż na Facebooku.

Faktury

Faktury za reklamę w LinkedIn pobieramy z „Billing center” - tutaj ustalamy metodę płatności i widzimy całą swoją aktywność. 

Podsumowanie i następny krok

Jeżeli przeszliście ze mną cały proces tworzenia reklamy na LinkedIn mam nadzieję, że przyancie, że nie jest to coś trudnego. Na pewno trzeba nastawić się na ustalenie większego budżetu i to, że mamy możliwość bardzo szczegółowego targetowania naszej grupy docelowej.

W następnym artykule podpowiem czym jest Insight Tag, co daje nam, gdy dodamy go do www oraz jak można stworzyć konwersje, matched audiences, skąd pobrać dane z  wygenerowanych leadów oraz gdzie dotrzeć do listy zablokowanych.

 

Źródła:

Opcje reklamowe dostępne na LinkedIn: Możliwości reklamowe LinkedIn

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?