0
EN

Blog o marketingu internetowym

14 lutego 2013 | Marzena Żeber

Pierwsza internetowa książka o Facebooku

Facebook od początku - jak to się zaczęło? Social media, historia, pierwsze kroki, Twoja marka na Facebooku, strategia, komunikacja, reklamy, konkursy - czyli wszystko to, co powinieneś wiedzieć o Facebooku planując na poważnie kampanię! Zapraszamy do lektury naszej „książki” :)

Skąd pomysł

O Facebooku napisano już kilka, jeśli nie kilkanaście standardowych pozycji. Problem jest jeden - zanim taka książka trafi do druku jest już nieaktualna. Środowisko serwisu Marka Zuckerberga ewoluuje bardzo, bardzo szybko. Nie zmienia to faktu, iż sporo osób szuka tego typu opracowań. Dlatego też postanowiliśmy napisać „internetową” książkę o Facebooku. Standardowy spis treści, który widzicie poniżej uzupełniliśmy linkami do różnych stron, które merytorycznie poruszają daną tematykę. W przyszłości mamy oczywiście zamiar uzupełniać nasze dzieło. Mamy nadzieję, że również włączycie się w akcję. Linki, które warto dodać zgłaszajcie w komentarzach!

SPIS TREŚCI

I Wprowadzenie do Facebooka

1. Social media - kanały komunikacyjne. Definicja

Media społecznościowe (ang. Social Media) - pojęcie i definicja, kształtowanie i cele, źródło: Wikipedia
Zobacz opis

2. Czym jest Facebook? Historia portalu

Poznaj historię portalu od początku. Dane: W październiku 2012 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła ponad 1 miliard, a co miesiąc wgrywany jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów, których obecnie jest 265 miliardów. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata, źródło: Wikipedia
Przeczytaj historię Facebooka
Prezentacja video - Facebook - wprowadzenie. Czym jest Facebook, historia strony. Autor: kseniorpl
Zobacz video z 11.08.2011

3. Polski Facebook - podsumowanie

Zobacz podsumowanie polskiego Facebooka za 2012 rok - zestawienie przygotował zespół Sotrendera, źródło: Nowy Marketing
Zobacz artykuł z 04.02.2013

4. Pierwsze kroki na Facebooku. Rejestracja. Ja w internecie

Artykuł Macieja Gajewskiego „Jak korzystać z Facebooka?”
Źródło: http://www.chip.pl, 03.11.2009
Obejrzyj video Piotra Dudy: Facebook - rejestracja konta - krok po kroku
Zobacz video z instrukcją rejestracji konta na Facebooku z 07.05.2012

5. Zarządzanie prywatnością na Facebooku. Rodzina w sieci

Krok po kroku, na jakie ustawienia warto zwrócić uwagę, korzystając z Facebooka. Autor: Anna Wasilewska-Śpioch, źródło: http://di.com.pl
Przeczytaj artykuł „Jak ogarnąć nowe ustawienia prywatności na Facebooku” z 27.12.2012
O prywatności w social media z trochę innej strony, czyli rodzina na Facebooku. Źródło: http://www.newcreative.pl
Przeczytaj artykuł

6. Czym różnią się strony od osobistych osi czasu?

Poznaj różnice między fanpage a osobistą osią czasu, źródło: Facebook
Zajrzyj do pomocy Facebooka

7. „Edgerankowy” zawrót głowy

Edgerank słowami Jakuba „Pijaru Koksu” Prószyńskiego - interakcje, waga treści, świeżość postu - jak budować zaangażowanie i czemu content jest najważniejszy?
Przeczytaj artykuł Jakuba „Edgerankowy” zawrót głowy
„To liczby rządzą Facebookiem!” - przegląd najważniejszych statystyk, graph search, znajomi na Facebooku (statystyki w Polsce), zasięg i people talking about - to wszystko znajdziecie w prezentacji Kasi Orzechowskiej: „To liczy żądzą Facebookiem”

8. Jak korzystać z Edge Ranka?

Rekordy lajków na polskim Facebooku: zestawienie Sotrendera autorstwa Jana Zająca.
Nowy rekord lajków na polskim Facebooku, czyli jak skorzystać z Edge Ranka
Infografika PostRocket Blog Understanding Facebook’s Post-Sorting Algorithm

9. Nowości na Facebooku

Co się zmienia na Facebooku? Dzieje się to w zawrotnym tempie… Co chwila dostajemy wieści zza oceanu o testowaniu/wprowadzaniu/pojawieniu się nowości na Facebooku, zmian wyglądu, wyszukiwania, czy zupełnie nowych funkcjonalności.
Nowy feed, czyli witajcie przejrzyste, piękne zdarzenia! News feed
Przemysław Pająk (Spider's Web) o nowym wyglądzie na Facebooku: Facebook nowy feed
Brace yourself, new Facebook is coming! Pijaru Koksu o zmianach:) Brace yourself, new Facebook is coming!
W Facebooku ludzie wcale nie osiedli na laurach i wciąż pracują nad ulepszeniem portalu. Tylko w przeciągu ostatnich trzech miesięcy mieliśmy okazję zobaczyć 3 nowości, które zdecydują o tym jak nasz ulubiony portal społecznościowy będzie wyglądał. Nowości to odświeżony moduł wyszukiwania - Graph Search (po polsku Socjogram), nowy wygląd profilu oraz strumień aktualności, czyli Facebook Feed. Źródło: onsoftware.softonic.pl, Paweł Kański: Socjogram, nowy profil i strumień aktualności
blog.megafoni.plFacebook Graph Search czyli nowa semantyczna wyszukiwarka Facebooka. Raport na żywo!
SocjoTV odc. 10 - Social search, graph search, wyszukiwanie społecznościowe
Podziel się nastrojem! Jak się czujesz? Facebook będzie pytać użytkowników
Nowe statusy na Facebooku dostępne w USA Nowe statusy na Facebooku
W Wielkiej Brytanii Facebook testuje usługę, pozwalającą na wysyłanie wiadomości znanym osobom po uiszczeniu opłaty. O tym, że Facebook chce wprowadzić usługę płatnego dostarczania wiadomości mówi się już od kilku miesięcy. Wprowadzono ją w Stanach Zjednoczonych, gdzie wysokość opłat może wynieść 5, 10 lub 15 dolarów. Źródło: wirtualnemedia.pl 09.04.2013 Facebook pobiera opłaty za dostarczanie wiadomości celebrytom

 

II Twoja marka na Facebooku

1. Facebook dla początkujących. Jak założyć fanpage na Facebooku? Video-instrukcja oraz 6 zasad tworzenia fanpage'a na Facebooku

Facebook dla początkujących by SocjoTV: SocjoTV odc. 11 - Fanpage na Facebooku - podstawowe zasady
Artykuł Wojtka Szywalskiego na blog.megafoni.pl z instrukcją jak założyć własną stroną na Facebooku. Znajdziecie tu informacje co to jest fanpage, do czego służy, jakie ustawienia są preferowana oraz czym są aplikacje dla stron.
Jeśli chcesz założyć pierwszą stroną na Facebooku koniecznie przeczytaj ten artykuł
Nie masz czasu na czytanie? Obejrzyj poradnik jak stworzyć stronę na Facebooku.
Video autorstwa KarllosTV z 14.11.2012
6 prostych i kluczowych zasad jak tworzyć strony na Faceboooku, źródło: http://mambiznes.pl.
Zobacz artykuł Jadwigi Nowak z 13.01.2012

2. Jak założyć grupę (tajną, otwartą) na Facebooku/ wydarzenie?

Karina Swachta z Socjomanii poinstruuje Was jak poradzić sobie z początkowymi działaniami na Facebooku dla stron.
Zobacz: Tworzymy Facebooka – dla początkujących, źródło: Socjomania

3. Identyfikacja wizualna na Facebooku. Cover photo, zakładki. Podstawowe wymiary. Czego nie można umieszczać na cover photo

Facebook po zmianach, czyli wymiary timeline, zakładki, awatar - kompendium przygotowane przez Brandon Line, 12.03.2012
Zobacz Facebook Timeline – oś czasu w profilach firmowych
Bartłomiej Rak z Socjomanii radzi, czego nigdy przenigdy nie powinniśmy umieszczać na stronie Facebook naszych marek, a co znaleźć się powinno.
Zobacz Nowy wygląd fanpage'y – Timeline dla firm
Facebook liberalizuje zasady Cover Foto! Nowe zasady
Facebook wycofuje ograniczenie max.20% tekstu na cover photo Facebook Cover Photos: 20% Rule Goes Out the Window!, Teisha Seabrook, Social Bakers.

4. Facebookowe podstawy: jak stworzyć własną zakładkę?

Masz już stroną na Facebooku, teraz czas na pierwszą zakładkę! Autor: Bartłomiej Rak, Socjomania.
Sięgnij do podstaw i dowiedz się jak stworzyć własną zakładkę?

5. Jak zmienić miniaturkę i opis zakładki na Facebooku?

Wraz z wdrożeniem nowego wyglądu stron na Facebooku, widok zakładki zamienia się w ikonę o rozmiarze 111x74px. Każdy administrator fanpage’a będzie miał możliwość ustawienia własnej ikony aplikacji na Facebooku. Aby tego dokonać należy postępować zgodnie z pewnymi krokami. Wojtek Szywalski z http://blog.megafoni.pl udzieli Ci kilku rad:)
Zobacz jak zmienić obraz i nazwę ikony aplikacji promocyjnej w Timeline na Facebooku z 09.03.2012

6. Jak stworzyć listy zainteresowań?

Artur Kawik dziennikarz Social Press udziela instrukcji na temat tworzenia list zainteresowań.
Zobacz artykuł SocialPress z 09.03.2012

7. 10 zasad jak wykorzystać potencjał timeline

Dowiedz się jak w 100% możesz wykorzystać potencjał swojego timeline.
Przeczytaj artykuł Moniki Czaplickiej z Socjomanii

8. Facebook jako narzędzie wspomagające zarządzanie firmą

Jak zdobyć fana na Facebooku - być czy nie być? Jadwiga Nowak na Like Us!
Jak wspomagać zarządzanie marką Bartłomiej Rak - Like Us
Ranking najpopularniejszych marek na Facebooku, Artur Kawik, Social Press Poznaj Najpopularniejsze marki na Facebooku w 2012 roku

 

III Strategia

1. Zanim zaczniesz planować, czyli na co zwracać uwagę tworząc strategię

Sotrender sprawdził jak prowadzone są największe polskie profile firmowe na Facebooku, opierając się na swojej nowej funkcjonalności wskazówek. Okazuje się, że 1000 największych fanpage’ów pod wieloma względami radzi sobie bardzo dobrze. Dowiedz się co to znaczy i jak wykorzystać sprawdzone wzorce tworząc strategię w mediach społecznościowych.
Jak prowadzone są największe profile na polskim Facebooku? Jan Zając, Sotredner

2. Krok pierwszy: jak zaplanować kampanię?

Tworzenie strategii działań w mediach społecznościowych nie różni się wiele od planowania działań w innych mediach. Oczywiście są pewne niuanse, które odróżniają poszczególne kanały komunikacji, ale na poziomie podstawowym dużo łatwiej wskazać cechy wspólne.
Zobacz więcej o strategii i jej planowaniu - Bartłomiej Rak, Socjomania

3. Od czego zaczynamy przygotować strategię obecności w social media?

SocjoTV - Kasia i Bartek mówią o tym jak powinniśmy podejść do tematu strategii działań w mediach społecznościowych
Zobacz video SocjoTV

4. Strategia przede wszystkim

Jeżeli myślimy o tym, aby samodzielnie dbać o nasz firmowy profil, zanim pokażemy go naszym potencjalnym klientom warto zastanowić się w jaki sposób chcemy się im zaprezentować. Punkt pierwszy to strategia. Źródło: http://www.newcreative.pl
Przeczytaj artykuł Artura Smolkickiego: Marketing w social media, czyli strategia przede wszystkim

5. Jak skutecznie działać? Top 10

Artur Racicki z http://racicki.com wymienia: 10 wskaźników skuteczności działania social media jakie powinna badać Twoja firma.
Przeczytaj artykuł

6. Sprawdź konkurencję!

Wyszukaj swoją branżę, statystyki, zobacz kto najszybciej wspina się po drabinie social media.
Fanpage Trends Polska

 

IV Komunikacja

1. Jak i co pisać na Facebooku?

Firmowy fanpage to nie to samo co osobista oś czasu. Znasz już podstawowe różnice, teraz dowiedz się więcej o treściach jakie powinniśmy tam publikować.
Źródło: Marketing przy kawie, 14.06.2012

2. Analiza treści na Facebooku. Pierwsze wrażenie, statystyki, content

Kasia Orzechowska z Socjomanii poddaje dogłębnej analizie treści na Facebooku. Poznaj klucz analizy.Zobacz artykuł
Statystyki. Ukryta funkcja fanpage na Facebooku, czyli odkrywamy negatywny odzew na Facebooku. Źródło: social24.pl Ukryta funkcja Fanpage na Facebooku.
Nowe statystyki na Facebooku, 25.06.2013, Jarosław Jopek, Inbound Marketing.
{{http://socialpress.pl/2013/06/facebook-planuje-zmiany-w-statystykach-fan-page-i-wprowadza-zdjecia-w-komentarzach/Facebook planuje zmiany w statystykach fan page i wprowadza zdjęcia w komentarzach}}, 20.06.2013, Artur Kawik, Social Press.

3. Zasięg postów, czyli kiedy najlepiej dodawać posty na Facebooku

Marcin Małecki z Nowego Marketingu udziela lekcji na temat dodawania postów: jaki czas jest najlepszy?
Dowiedz się kiedy najlepiej postować, źródło: Nowy Marketing z 17.06.2012

4. Zaangażowanie c.d. - weekend

Dbasz o fanpage przez cały tydzień, a co z weekendem? Fakty: weekendy na Facebooku: najmniej postów, największe zaangażowanie.
Źródło: SocialPress, autor: Artur Kawik, 12.10.2012

5. Jak skutecznie prowadzić komunikować się z fanami na Facebooku?Typy komunikacji

Łukasz Matusiak z ittechblog.pl pisze jak skutecznie prowadzić komunikację z fanami na Facebooku. Im gorzej prowadzony fanpage, tym mniej osób zobaczy nasze wpisy. Jak zatem podnieść poziom interakcji i niejako “zmusić” fanów do reagowania?
Garść dobrych praktyk od ittechblog.pl z 31.05.2012
Jacek Gadzinowski o typach komunikacji na Facebooku.
Przeczytaj artykuł gadzinowski.pl

6. Słowa klucze w komunikacji

Marketing na Facebooku to przede wszystkim komunikacja, postanowiliśmy więc sprawdzić jakimi słowami posługują się marki na „polskim” Facebooku. Sotrender, razem z agencją PR Profeina, stworzył raport nazwany Facebookowym Słownikiem Frekwencyjnym, na wzór podobnych słowników dla języka polskiego. Wzięliśmy pod uwagę po 15 najpopularniejszych profili z 3 kategorii: odzież, telekomunikacja oraz żywność.
Jan Zając, Sotrender z 22.04.2012

7. Hashtagi na Facebooku

Pierwszy poradnik o hashtagach przygotowany przez Think Kong: pobierz poradnik.
Polskie marki nie wykorzystują możliwości, jakie dają hashtagi, wypadając na tym polu znacznie gorzej niż marki brytyjskie. Raport Polskie marki nie doceniają #hashtagów na Facebooku przygotował Sotrender. Analiza została przeprowadzona przez Sotrender Research Team i obejmuje komunikację 100 największych polskich profili marek na Facebooku w okresie od 1 maja do 5 lipca 2013 r.

8. Jak sobie radzić z kryzysem na Facebooku?

Kryzys na Facebooku - bez paniki. Jak sobie z nim radzić o tym w mambiznes.pl.
Zobacz artykuł z 24.01.2013
Jan Zając z Sotrendera mówi o tym, jak nie powinno się reagować na kryzys PR na Facebooku.
Jak nie powinno się reagować na kryzys PR na Facebooku – czyli kasowanie wpisów na fanpage’u Kancelarii Premiera
Prezentacja Moniki Czaplickiej Kryzysy w social mediach (nie tylko w weekendy)
SocjoTV odc. 14 - Ranking kryzysów social media 2012

9. Uprawnienia administratora na Facebooku - rodzaje, różnice

Jeśli masz więcej niż jednego administratora strony na Facebooku nie zapomnij o rozdziale i zróżnicowaniu ich uprawnień. Najpierw zapoznaj się jak się rozkładają. O tym w SocialPress Artur Kawik.
Zobacz artykuł z 31.05.2012

10. Wskazówki Sotrender

Sotrender wprowadza wskazówki optymalizacyjne generowane automatycznie na podstawie danych. Poza danymi, wykresami i wskaźnikami użytkownicy dostaną teraz konkretne wskazówki dotyczące prowadzenia strony na Facebooku, tego co i kiedy warto robić i na co zwracać uwagę. Rekomendacje są generowane w oparciu o analizy danych i dostosowane do danej strony, sposobu jej prowadzenia i zachowania fanów. Zapraszamy do czytania artykułu Darii Kuczmary.
Jak skutecznie prowadzić Fanpage, czyli Sotrender Tutorial. Część 1. Wskazówki

11. Social Media Care

O obsłudze klienta w social media, czyli Social Media care

 

V Reklamy na Facebooku

1. Jak to działa? Podstawowe informacje

Pierwsze kroki z kontem reklamowym na Facebooku. Zapoznaj się z panelem.
Źródło: Facebook
Marcin Dolecki z reklamedia.pl wprowadza do świata Facebook Ads.
Sprawdź jak to działa! Źródło: reklamedia.pl

2. Formy reklamowe na Facebooku

Małgosia Kulka z Socjomanii wykłada o formach reklamowych na Facebooku. Przydatny wykład:)
Poznaj formy reklamowe
SocjoTV odc. 13 Reklamy na Facebooku

3. Jak targetować?

Umiesz już uruchamiać reklamy na Facebooku, teraz pora na kolejną lekcję, czyli jak targetować?
Źródło: sprawnymarketing.pl, autor: Maciej Janas, 23.02.2012

4. Nowy wygląd panelu reklamowego na Facebooku

„Odświeżony Facebook Ads Manager to nie tylko łatwiejszy dostęp do informacji o realizacji celów przez prowadzone kampanie, ale również prostsze obliczanie ROI, czyli zwrotu z inwestycji” - Marcin Kamiński, Antyweb Nowy panel reklamowy Facebooka to łatwiejsze prowadzenie kampanii
Facebook jak Wargaming? Czemu nie!W nowym Panelu Facebooka kupowanie zasięgu będzie jeszcze

 

VI Konkursy na Facebooku

1. Jak działać skutecznie na polu konkursowym?

Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu 2010 r. przez Chadwick Martin Bailey, głównym powodem dlaczego amerykańscy internauci zostają fanami jakiejś Strony na Facebooku jest to, że „chcą otrzymać jakiś rabat, wziąć udział w promocji”. Co powinieneś wiedzieć o konkursach, jeśli przymierzasz się do ich organizacji.
Jacek Gadzinowski o konkursach „Konkursy na Facebook – jak skutecznie działać?”

2. Konkursy na Facebooku: czy, jak i kiedy?

Czy w ogóle opłaca się robić konkursy? Na to pytanie odpowie Artur Roguski z Nowego Marketingu.
„Konkursy na Facebooku: czy, jak i kiedy”, Nowy Marketing, 19.12.2012

3. 10 kluczowych zasad organizacji konkursów na Facebooku

Tomasz Smykowski z webhosting.pl w swoim artykule „10 zasad organizacji konkursów na Facebooku, czyli jak wypromować witrynę w social mediach” przedstawia porady, jak zrobić udany konkurs na Facebooku.
Zobacz artykuł z 21.02.2012

4. Regulamin konkursów i promocji na Facebooku

Jak i po co pisać regulamin i politykę prywatności w organizowanych promocjach i konkursach? O tym Wojtek Szywalski na blogu Megafoni.pl
Dowiedz się więcej o regulaminie na Facebooku

5. TOP 5 – Błędne zastosowania aplikacji Fanpoint

Poznaj najczęstsze błędy zastosowań całych aplikacji lub niektórych ich funkcjonalności.
Źródło: blog.fanpoint.com, autor: Natalia, 06.02.2013

6. Raporty analityczne dla aplikacji konkursowych

Przy współpracy Sotrender i Fanpoint powstał nowy, wspólny produkt – raporty analityczne dla aplikacji konkursowych na Facebooku. Zapraszamy do zapoznania się z nowym narzędziem - opisuje Adam Jan Zając.
Sotrender i Fanpoint przedstawiają raporty analityczne dla aplikacji konkursowych

 

VII Monitoring marki na Facebooku

1. Jak dobrać odpowiednie narzędzia? Przykłady narzędzi wspierających

Chcesz wiedzieć co mówią o Tobie w sieci? Najpierw dowiedz się jak dobrać odpowiednie narzędzie do monitoringu.
Źródło: Mediafun, 13.07.2012
Sotrender - monitoring prowadzonych działań i ich efektów na Facebooku.
Możliwości sotrendera

2. Kto i dlaczego korzysta - opinie

71% czytelników potwierdziło w sondzie zamieszczonej w naszym serwisie, że korzysta lub planuje skorzystać z narzędzi do monitoringu marki w Internecie.
Zobacz kompletne wyniki i wnioski z sondy, źródło: Nowy Marketing z 15.01.2013

3. Fanpage trends - pytania i odpowiedzi

10 pytań do Aleksandra Szulca – Account Managera marki Sotrender

 

VIII Facebook: wersja mobile

1. Nowa wersja mobile?

Oficjalna mobilna aplikacja Facebooka nigdy nie robiła szału i często były z nią jakieś problemy – pożerała baterię w mgnieniu oka, wydajność pozostawiała wiele do życzenia. Wielu użytkowników, szukało zatem alternatyw, jak chociażby świetny Friendcaster. Ekipa Zuckerberga postanowiła jednak porządnie zakasać rękawy i najwidoczniej wkrótce uruchomi nowy kanał dystrybucji oficjalnego klienta. Facebook będzie eksperymentował ze swoją aplikacją mobilną…

2. Facebook Messenger

Facebook Messenger to aplikacja dla urządzeń mobilnych z systemami iOS oraz Android, która umożliwia przesyłanie wiadomości tekstowych. Facebook Messenger z obsługą połączeń głosowych

3. Facebook Pages Manager - aplikacja dla administratorów

Facebook Page Manager jest za darmo, więc jeżeli posiadacie swoją stronę i irytuje was obsługiwanie jej z poziomu głównej aplikacji, to możecie spokojnie sięgnąć po tego managera. Antyapps o Facebook Page

4. Facebook.OS

„Przyjdź zobacz nasz nowy dom na bazie Androida” Facebook Home Video
Najważniejsze cechy systemu Facebook.OS

5. Reklamy mobilne na Facebooku

Jedna piąta przychodów reklamowych Facebooka jest generowana przez kampanie na urządzeniach mobilnych - wynika z badań Kenshoo Social.Rosną przychody z reklam mobilnych na Facebooku

 

IX Open Graph

1. Dokumentacja Facebooka

Oficjalna strona protokołu Open Graph
Dokumentacja Facebooka Open Graph

2. Open Graph: funkcje

Protokół Open Graph pozwala na integrację serwisów internetowych z Facebookiem. Umożliwia kontrolę nad prezentacją naszych treści w tym serwisie społecznościowym, a jednocześnie na lepszą ich interakcję z użytkownikami. Zobaczmy jak można wykorzystać to narzędzie na naszej stronie. Szczegółowo na webhelp.pl Facebook: protokół Open Graph

3. Open Graph w praktyce

Efekt WOW: SocjoTV odc. 7 - Open Graph i efekt WOW w serwisie SHOWROOM

 

Podsumowanie

1. Podsumowanie i prognozy

O mijającym roku w social media i perspektywach na przyszły opowiadają osoby z najważniejszych agencji i serwisów działających w tym segmencie. Jak skończył się 2012, a co przyniesie 2013?
„Social media: podsumowanie 2012 roku, prognozy na 2013”, Wirtualne Media, 28.12.2012
Infografika, na której znajdziecie informacje o tym, jak ilościowo zmienił się Facebook pod względem liczby użytkowników, jak dużo aktywności generują oni na stronach, czy jak radzą sobie na Facebooku poszczególne branże, więcej o tym pisaliśmy dwa dni temu.
Treści na Polskim Facebooku w 2012 roku – Sotrender podsumowuje, część 3
TrendBook Natalii Hatalskiej -> Analiza pięciu najważniejszych trendów, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w tym roku. Wszystkie z nich krążą jednak wokół tematu przewodniego – internetu. Mając bowiem do czynienia z trzecią falą internetu – tzw. internetem rzeczy – coraz szybciej zbliżamy się do ery post-mobile. TrendBook2013
 

Uzupełnienia

Uważasz, że któryś fragment książki jest nieaktualny? Znasz bardziej merytoryczne opracowanie, które pasuje do naszej książki? Zgłoś swój link w komentarzach!

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?