Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

20 października 2012 Katarzyna Młynarczyk

Raport “Social Media Fashion” już w listopadzie

Ponad 50% fanów marek odzieżowych na Facebooku deklaruje, że polubiła ich strony chcąc poznać ofertę i aktualne promocje – wynika z raportu „Social Media Fashion”, który przygotowujemy wraz z agencją Think Kong i firmą CheeseCat. Raport powstaje m.in. pod patronatem SAR i Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody „Lewiatan” będzie dostępny bezpłatnie na początku listopada b.r.

Badanie zostało zrealizowane przez SW Research we wrześniu 2012 r. na próbie użytkowników Internetu, którzy korzystają z serwisu Facebook.com i zadeklarowali, że wśród stron, które lubią są strony marek odzieżowych. Wyniki wskazują, że istnieje kilka najważniejszych przyczyn dla których użytkownicy Facebooka klikają „lubię to” na stronach marek odzieżowych. Najważniejsze to chęć poznania oferty i aktualnych promocji (51%), pozytywny stosunek emocjonalny do marki (48%), zadowolenie z zakupu (42%) oraz udział w konkursach (38%).
Badanie SW ResearchBadanie SW Research

Powyższe dane wskazują, że istnieje duży potencjał w działalności marek odzieżowych w mediach społecznościowych, a ROI w postaci przełożenia kwestii wizerunkowych na sprzedaż jest coraz bardziej możliwe. Jak widać wszechobecne konkursy na fanpage'ach to nie wszystko.

Polubienie strony, jako ‘koszt udziału w konkursie’ wydaje się najmniej skuteczną metodą budowania wartościowego sprzedażowo audytorium – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – Liczba wskazań tej przyczyny polubień może być jednak argumentem za tym, że budowanie w ten sposób bazy fanów nie obniża wcale siły tworzonej w ten sposób relacji z marką fashion.

Celem projektu „Social Media Fashion”, jest określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Pierwsza część raportu to analizy, komentarze i statystyki związane z social media w branży fashion. Druga część “Social Media Fashion” będzie poświęcona w znaczącej większości badaniom blogosfery modowej i ukaże się pod koniec tego roku. Materiały drugiej części będą podparte case studies marek odzieżowych w mediach społecznościowych - zarówno w Polsce jak i za granicą. Raporty będą dostępne bezpłatnie, w formie pay per tweet/post. Patronat nad projektem objął Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronami medialnym raportu „Social Media Fashion” jest Fashionbusiness.pl.

Nasze zaangażowanie w tworzenie raportu “Social Media Fashion” to kontynuacja edycji warsztatów Social Media w branży fashion pod patronatem magazynu K MAG, które prowadzimy od lipca. Najbliższa edycja odbędzie się w Warszawie już 19 i 20 listopada. 27 października podczas Fashion Week Poland zapraszamy na nasz wykład: “Jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych marek modowych w mediach społecznościowych” .

Na koniec ważna informacja: 2 część raportu jak pisaliśmy, będzie dostępna pod koniec roku. Zapraszamy marki modowe/projektantów do zgłaszania case studies - przykładów i dobrych praktyk działania marek fashion w mediach społecznościowych. Chętnie wykorzystamy wybrane materiały!

Piszcie na: katarzyna@socjomania.pl/ tel. 668059259

Część materiałów pochodzi z informacji prasowej przygotowanej przez Think Kong i CheeseCat.com.

Podziel się opinią