0
EN

Blog o marketingu internetowym

18 marca 2019 | Łukasz Dębski

Recenzja książki Model Story Brand - zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki

Chcesz aby przekaz Twojej marki był prosty, a jednocześnie zrozumiały i marytoryczny dla Klienta? Model Story Brand to siedmioczęściowy model, który ma uświadomić jak lepiej można opowiadać o marce, potrzebach jakie ma klient i jak je zaspokoić. Poniżej znajdziecie moją recenzję książki.

Kilka tygodni temu zgłosiła się do nas Pani Olga z Wydawnictwa MTBiznes, która zaproponowała przeczytanie i zrecenzowanie jednej z książek na temat content marketingu. Książka ta to „Model StoryBrand - zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki” napisana przez Donalda Millera.

 

Recenzja książki Model Story Brand 

Model Story Brand to siedmioczęściowy model, który ma uświadomić jak lepiej można opowiadać o swojej marce, potrzebach jakie ma klient i jak je zaspokajać.

Założenie książki jest takie, że człowiek obserwuje swoje otoczenie w poszukiwaniu informacji, które pomogą mu zaspokoić podstawowe potrzeby. Autor zakłada, że te potrzeby można zrealizować za pomocą opowieści, w której mamy cel, przeszkody do pokonania oraz plan jak je pokonać. Plan, który prowadzi nas, klientów, do sukcesu!

Jak wygląda ścieżka SB7, która umożliwia tworzenie znaczących historii związanych z naszą marką? Oto graficzny model. Kkażdy z kroków jest opisany poniżej. 

Recenzja książki - Model Story Brand

 

1. Bohater

Bohaterem jest Klient, a nie nasza marka! My, jako marka jesteśmy przewodnikami do sukcesu. Ważne jest abyśmy zdefiniowali cel oraz przeszkodę, z którą zmaga się potencjalny Klient oraz sposób w jaki my jako marka możemy mu pomóc.

 

2. Problem (emocjonalny)

Jaki nasz potencjalny Klient może mieć problem? Często może to być pędzący czas, szybkie zmiany w branży, nowości z którymi nie jest na bieżąco. Problem koniecznie trzeba zdefiniować, by wiedzieć w czym mamy pomóc.

 

3. Przewodnik

Pamiętajmy, że nasza firma jako przewodnik ma do odegrania krótką rolę, a mianowicie musi zachęcić bohatera do działania. Przewodnik powinien posiadać przynajmniej 2 ważne cechy - empatię i autorytet. Empatia to zdolność wczucia się w Klienta i zaproponowanie mu tego, co chce. Co do autorytetu - pytanie nasuwa się jak ten autorytet pokazać? Możecie pomyśleć o dodaniu do strony internetowej np. referencji, nagród czy statystyk.

 

4. Przedstawia plan / łagodzi obawy

Aby złagodzić jego obawy musimy przedstawić plan jak będzie przebiegała współpraca z nami. Przykładowo powiedz co ma zrobić przed i po zakupie Twojego produktu (instrukcja do prostej instalacji; 3 kroki do sukcesu w…).

 

5. Wzywa go do działania

Kolejny krok to ten, w którym zachęcamy bohatera do działania, nawołujemy do zakupu, umówienia się na spotkanie czy do pobrania ebooka lub innych plików, próbki, darmowego okresu próbnego. W naszej komunikacji (np. na reklamie czy na stronie www) koniecznie powinny się znaleźć te elementy.

 

6. Pomaga zapobiec katastrofie

Daj znać co zyska klient kupując Twój produkt, ewentualnie powiedz co straci nie dokonując zakupu.

 

7. I kończy się sukcesem

Pokaż dokąd zaprowadzi klienta Twoja marka, co mu da skorzystanie z Twojej usługi.

Trzy najczęściej stosowane warianty zakończenia są takie, że bohater:

  • zyskuje władzę/pozycję,
  • otrzymuje dostęp do czegoś wyjątkowego,
  • samorealizacja.

 

Model SB7 wydaje się prosty i oczywisty, ale niewiele firm tworzy taką szczegółową historię, w której określa jak jej produkt zagwarantuje bohaterowi sukces. Polecam Wam przejście tych 7 kroków ze swoją marką, produktem i spróbowanie dopasowania ich do SB7. Może taka historia przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności Waszego produktu czy usługi i zwiększenia sprzedaży. Za co trzymam kciuki!

 

Na stronie mystorybrand.com możecie skorzystać bezpłatnie ze skryptu 7 kroków (po zalogowaniu, po prawej stronie do pobrania online brandscript).

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?