0
EN

Blog o marketingu internetowym

20 marca 2019 | Marta Telus

Ścieżka rozwoju - Success story - Karolina Wójtowicz-Mielnicka

W drugim z cyklu naszych success stories, chcielibyśmy przedstawić Wam Karolinę. Karolina jak sama mówi jest "dzieckiem Socjomanii". Przychodząc na Akademię Socjomanii w 2014 roku nie miała dużej wiedzy o marketingu internetowym. Zobaczcie jak potoczyła się jej ścieżka rozwoju!

Ścieżka rozwoju - Success story - Karolina Wójtowicz-Mielnicka

Karolina Wójtowicz-Mielnicka jest na pewno inspirującą osobą, a jej historia jest warta przedstawienia. W 2014 roku postanowiła związać się z branżą social media. Przychodząc na Akademię Socjomanii dopiero stawiała pierwsze kroki w branży.

Dziś jest strategiem, prowadzi własną agencję konsultingową i jest opiekunem studiów podyplomowych Nowy Marketing na Collegium Da Vinci w Poznaniu. Jak do tego doszło? :) Zapraszam do przeczytania krótkiej rozmowy z Karoliną oraz zapoznania się z jej ścieżką rozwoju. 

Karolina Wójtowicz - Ścieżka rozwoju - success story

 

Marta: Z Socjomanią jesteś związana już kilka lat - jakie były początki tej znajomości?

Karolina: Moja przygoda z Socjomanią zaczęła się w 2014 roku od uczestnictwa w Akademii Socjomanii. Zdecydowałam się na kurs będąc jeszcze na studiach - był to więc czas kiedy dopiero kształtowałam wizję swojego rozwoju zawodowego. O kursie dowiedziałam się z bloga Socjomanii, którego byłam stałą czytelniczką. Jedną z kluczowych osób dzięki, którym podjęłam decyzję o uczestnictwie w kursie była Monika Orłowska. To Monika przekonała mnie, że udział w Akademii będzie dobrą decyzją. I miała rację :) 


Mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że współpraca z Socjomanią ukształtowała w pewnym sensie moją ścieżkę rozwoju i wpłynęła na sposób w jaki postrzegam i planuję skutecznie działania komunikacyjne w digitalu. Strategiczne podejście, zorientowanie na cel, oparcie proponowanych rozwiązań na rzetelnych danych i zrozumieniu potrzeb odbiorców - czyli coś co cechowało i stale cechuje Socjomanię - stało się również i moim know-how, które wykorzystuję w codziennej pracy.

 

Marta: Jakie były Twoje wrażenia po udziale w Akademii?

Karolina: Kurs Akademii Socjomanii był opracowany bardzo metodycznie i merytorycznie. Twórcom programu nie chodziło tylko o przekazanie pigułki wiedzy z różnych narzędzi social media, ale przede wszystkim o przeprowadzenie kursantów przez pewien strategiczny i ustrukturyzowany proces.

O logiczność tego procesu dbała Katarzyna Młynarczyk. Ma ogromną wiedzę i dużą charyzmę w jej przekazywaniu. Podejście jakościowe, przełożenie teorii na praktykę w formie zastosowania narzędzi i wiedzy we własnym projekcie to było coś, co zdecydowanie wyróżniało program Akademii na tle innych form kształcenia.

Duży nacisk podczas kursu był również postawiony na integrację oraz wymianę doświadczeń między uczestnikami i wykładowcami. To było dla mnie szczególnie cenne na tym etapie rozwoju. Byłam najmłodszą uczestniczką, a mogłam czerpać od ludzi z większym doświadczeniem i dłuższym stażem w branży.

 

Marta: Ukończyłaś Akademię i co było dalej?

Karolina: Udział w kursie był pierwszym krokiem do budowania moich digitalowych kompetencji. Między innymi dzięki temu w zaledwie kilka dni po ukończeniu studiów udało mi się znaleźć pierwszą pracę na stanowisku specjalisty social media. Można powiedzieć, że przeszłam całą ścieżkę typowego soszjal media nindży :) Od specjalisty przez managera zarządzającego zespołem po osobę planującą komunikację w mediach społecznościowych.

Tworząc strategie komunikacji w social media szybko jednak doszłam do wniosku, że skuteczne działanie wymaga nieustannej synergii między innymi kanałami i aspektami komunikacji.

Im więcej projektów prowadziłam w mediach społecznościowych tym bardziej zdawałam sobie sprawę, że te aktywności są elementem pewnej szerszej układanki, spójnego ekosystemu działań i kanałów ramach ogólnej strategii komunikacji marki w digitalu.

Chciałam lepiej poznać inne narzędzia i obszary marketingu internetowego tak, aby w efekcie podchodzić do komunikacji bardziej holistycznie i strategicznie - dobierać konkretne narzędzia i działania w kontekście określonego celu oraz w oparciu o rzetelną analizę.

Dlatego kolejny etap mojej zawodowej ścieżki poświęciłam przede wszystkim na rozwój strategicznego podejścia oraz na zdobywanie wiedzy o innych niż social media narzędziach marketingu internetowego. Wtedy też ukończyłam roczne studia podyplomowe z zakresu digital marketingu w Collegium Da Vinci…

 

Marta: Kierunku utworzonego przez Katarzynę Młynarczyk…

Karolina: Dokładnie tak :) W tym czasie, kiedy ja myślałam nad kolejną formą doskonalenia, Kasia tworzyła już program dla pierwszej edycji Nowego Marketingu. Kiedy ogłosiła informację o uruchomieniu kierunku na swoim Facebooku, nie musiałam się długo zastanawiać :)

Olbrzymim atutem tych studiów był bardzo przemyślany program i dobór wykładowców. Nie bez znaczenia był też fakt, że uczelnia znajduje się w Poznaniu czyli mieście, w którym mieszkam. Studia były dla mnie potężnym zastrzykiem wiedzy i możliwością zdobycia nowych kontaktów. Nauka kończyła się - oprócz egzaminu teoretycznego - obroną projektu strategii digital marketingu dla wybranej marki. Pamiętam, że włożyłam w końcowy projekt dużo czasu i zaangażowania, dlatego miałam ogromną satysfakcję, kiedy została oceniona bardzo wysoko.

 

Marta: Z rekomendacji Katarzyny Młynarczyk przejęłaś po niej prowadzenie kierunku - jesteś opiekunem 4. edycji Nowego Marketingu…

Karolina: Tak, wróciłam na uczelnię po 3 latach, ale tym razem w nowej roli. Jako wykładowca i kierownik merytoryczny. Prowadzę zajęcia z content marketingu oraz opowiadam za program, kontakt z wykładowcami oraz spójność kierunku. Prowadzę też konsultacje strategiczne do końcowego projektu. Cieszę się, że w tym roku udało nam się wprowadzić do formuły trochę innowacji, m.in. rozwinąć ideę blended learning (zajęcia na uczelni mają swoją kontynuację w formie webinarów).

 

Marta: Jakie są Twoje dalsze plany?

Karolina: Przede wszystkim rozwój własnej firmy. Od dwóch lat prowadzę własną agencję consultingową. Doradzam firmom, jak skutecznie działać w digitalu  - tworzę strategie dla klientów B2B i B2C reprezentujących różne branże oraz szkolę zespoły z efektywnego wykorzystania narzędzi marketingu internetowego. Do chwili obecnej jesteśmy w kontakcie z Socjomanią i wspólnie pracujemy przy różnych projektach strategicznych. 

Tak więc mój kontakt z Socjomanią trwa nieprzerwanie od prawie 5 lat. Czasami mówię o sobie - nie bez dumy - że jestem trochę „dzieckiem Socjomanii” ;)

 

Ty też chcesz zajmować się digital marketingiem?

Poznaj nasz kurs organizowany na licencji Digital Marketing Institute. Certyfikowany kurs składa się z 6 modułów tematycznych, podczas których uczestnicy przyswajają fundamentalne kompetencje związane z digital marketingiem. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź kurs Digital Marketing od DMI.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?