Snapchat, a drużyny sportowe
Snapchat staje się coraz potężniejszym komunikatorem i narzędziem marketerów. Nieoficjalnie mówi się już o ponad milionie polskich użytkowników tam obecnych (1). Wbrew stereotypom nie jest to tylko kanał komunikacji najmłodszej grupy docelowej - pojawiają się tam różne marki, w tym prześledzone przez nas, coraz aktywniejsze drużyny sportowe.
Snapchat, a sport
Coraz więcej drużyn sportowych inwestuje w Snapchata jako narzędzie do kontaktu z fanami, promowania się, swoich uczestników i działalności. Przy użyciu Snapchata pokazywanych jest wiele sytuacji zza kulis, dzięki czemu kibice mogą poczuć się jeszcze bliżej ukochanych zawodników. Sprawdźcie 17 sposobów na komunikację z fanami i wykorzystajcie pomysły nie tylko, gdy prowadzicie profil drużyny sportowej! Dlaczego warto wybrać Snapchata jako narzędzie do promowania życia drużyn sportowych?
✔ bliskość - pozwól być Waszym fanom jak najbliżej, dzięki codziennym relacjom „z pierwszej ręki”,
✔ szybkość - historie przekazywane na Snapchacie „żyją” tylko 24h - stale zaskakuj i jak najlepiej wykorzystuj ten czas dla podstrzymania kontaktu z fanami,
✔ aktualność - przekazuj wszystko to, co najświeższe i najważniejsze (chociaż od tej reguły są wyjątki…) z życia Twojej drużyny.
Drużyny sportowe, czyli… kto?
Snapchat i InstagramZapisz się na szkolenie!
Łukasz przez dwa miesiące obserwował 15 kont drużyn sportowych na Snapchacie i oceniał ich działalność. Okazało się, że najbardziej aktywne na Snapchacie są drużyny grające w piłkę nożną i hokej na lodzie - to właśnie te profile wykazały się najciekawszymi pomysłami na komunikację i relacjonowanie swojego życia fanom. Wśród nich były między nimi: FC Bayern (dodaj do obserwowanych*), Detroit Red Wings (dodaj), Leicester City (dodaj), Manchester City FC (dodaj) czy NBA (dodaj).
Listę wszystkich obserwowanych profili znajdziecie poniżej:
17 najciekawszych zastosowań na Snapchat dla drużyn sportowych
Snapchat, Instagrami aplikacje millenialsówZapisz sięna szkolenie z wykorzystania potencjału najnowszych aplikacji (Snapchat, Instagram, Vine, Tinder, Periscope i inne!)
- backstage z życia drużyny,
- treningi w przerwie między meczami,
- przygotowanie do meczu, rozgrzewka,
- głos fanów,
- organizacja meczu,
- transmitowanie najciekawszych momentów meczu,
- w przerwie meczu,
- podsumowanie pomeczowe
- konferencje prasowe,
- podziękowanie dla fanów,
- cross promocje między serwisami,
- geofiltry zespołów, miejsc, wydarzeń,
- maskotka zespołu,
- teasery,
- działania społeczne, CSR,
- promocja sklepu z pamiątkami,
- Snapchat takeover (przejęcie oficjalnego konta przez jednego z członków drużyny/fana)
Chcecie zobaczyć jak drużyny sportowe wykorzystują powyższe 17 sposobów? Koniecznie zapoznajcie się z prezentacją Łukasza:
Źródło
1: Snapchat w Polsce – styczeń 2016
2: opcja dodawania do obserwowanych osób na Snapchat za pomocą linka zadziała tylko na urządzeniu mobilnym, na którym mamy ściągniętą aplikację Snapchat. W innym przypadku możemy ręcznie dodać do obserwowanych konto, wpisując nick w wyszukiwarce osób.