Twoje miasto w grze Monopoly
Wczoraj ruszyło wielkie głosowanie, w którym internauci z całej Polski zadecydują, które miasta znajdą się na planszy polskiej wersji gry Monopoly…
Im więcej głosów dostanie dane miasto, tym wyższą wartość uzyska na planszy. Jest więc o co walczyć! Włodarze i osoby odpowiedzialne za promocję ruszyli do zachęcania internautów do głosowania na właśnie ich miasto.
Od 20 lutego do 20 marca na stronie www.monopoly.pl, codziennie każdy może zagłosować na wybrane przez siebie miasto. Wystarczy wejść na stronę, zarejestrować się, a po zalogowaniu zagłosować na jedno z 60 głównych miast. Jeżeli Waszego miasta nie ma na głównej liście, możecie je zgłosić do walki o tzw. dziką kartę. 22 miasta (20 głównych i 2 z dziką kartą), które uzyskają największą liczbę głosów znajdą się na planszy polskiej wersji gry Monopoly. Im więcej głosów otrzyma dane miasto, tym wyższa wartość na planszy, a dla gracza to droższe domy i hotele - większa szansa na wygraną. Wyniki głosowania zostaną ogłoszone pod koniec marca, a już we wrześniu będzie można kupić polską wersję słynnej gry. Takie głosowanie odbywa się w Polsce po raz pierwszy. Dotychczas swoje krajowe plansze mają takie kraje jak Stany Zjednoczone, Kanada, Turcja, Francja, Włochy, Rosja i Wielka Brytania.
Monopoly to jedna z najpopularniejszych gier planszowych na świecie, a jej historia sięga lat 30. XX wieku. W pogrążonych w kryzysie Stanach Zjednoczonych bezrobotny wówczas Charles B. Darrow znalazł sposób na chwilowe zapomnienie o problemach, tworząc zabawę, która dawała złudzenie obracania wielkimi pieniędzmi i szybkiego bogacenia się. Aktualnie grę Monopoly można kupić w ponad 100 krajach, przełożono ją na 37 języków, ma ponad 500 milionów fanów na całym świecie, a w zeszłym roku obchodzono jej 75 urodziny.
Historia zna tylko jeden przykład, w którym polskie miasto tradiło na plansze Monopoly. Na początku 2008 roku amerykański producent gry wyszedł z pomysłem stworzenia jej międzynarodowej wersji, na której znaleźć się mogły metropolie z każdego regionu świata. W trwającym sześć tygodni głosowaniu internauci z sześciu kontynentów oddali ponad 5 milionów głosów, a w elitarnym gronie zwycięzców z dziką kartą znalazła się Gdynia.
Wygląda na to, że wiele miast ma chrapkę na dobrą pozycję na planszy.
Miejsce na planszy to znakomita okazja do darmowej promocji miasta oraz duży prestiż. Od wyników głosowania zależeć będzie bowiem nie tylko czy dana miejscowość znajdzie się na planszy, ale też jaką będzie miała wartość. - tłumaczy Kamila Kwaśniewska z firmy Hasbro, polskiego producenta gry Monopoly.
- Nie wyobrażamy sobie, żeby Krakowa mogło zabraknąć w tej grze - podkreśla Filip Szatanik z biura prasowego krakowskiego magistratu. - Przygotowujemy już akcję promocyjną, w której na naszych stronach internetowych i za pomocą portali społecznościowych będziemy zachęcać wszystkich do głosowania.
Kraków oprócz informowania internautów za pomocą dostępnych serwisów internetowych przygotował również film promocyjny:
Informacje o możliwości głosowania na ulubione miasto świetnie roznoszą się przez media społecznościowe. Autorzy kampanii szczególny nacisk położyli na serwis Facebook. Strona monopoly.pl daje możliwość rejestracji przez Facebook Connect oraz poinformowania znajomych o udziale w akcji. W tym momencie strona Monopoly Polska w serwisie Facebook skupia społeczność blisko 9000 osób.
Za kampanię promocyjną gry Monopoly odpowiada agencja OS3 działająca na zlecenie firmy Hasbro Poland Sp. z o.o..