0
EN

Blog o marketingu internetowym

środa, 9 lipca 2014 | Agnieszka Molęda

7 przydatnych narzędzi wspierających działania Social Media Managera na Twitter

Cecha charakterystyczna Twittera? Możliwość publikacji krótkich, 140-znakowych postów. W założeniu miał umożliwiać szybkie relacjonowanie 'na żywo' tego, co się dzieje. Z czasem jednak zarówno serwis, jak i sposób jego konsumowania przez użytkowników ewoluowały. Obecnie jest silnym medium społecznościowym w komunikacji użytkowników i marek. Dla tych ostatnich stanowi to ogromny potencjał bezpośredniej dwustronnej komunikacji z fanami marki, którego na taką skalę nie oferuje żaden z istniejących serwisów społecznościowych. Poniżej przedstawiamy 7 przydatnych narzędzi wspierających działania Social Media Managera na Twitter, dzięki którym tweetowanie stanie się bardziej zrozumiałe i po prostu…przyjemne.

Twittera przedstawiać nie trzeba. Ciekawy tekst o jego początkach, o tym jak ewoluował i zwiększał swój potencjał w społeczeństwie napisał niedawno Paweł Bielecki, który na Akademii Socjomanii jest naszym prelegentem i właśnie o tym, jak działać na Twitterze opowiada na warszawskiej edycji zajęć.

7 przydatnych narzędzi wspierających działania Social Media Managera na Twitter

1. Tweet Deck

To moje ulubione narzędzie do zarządzania kontem firmowym na Twitterze. Prędzej lub później w życiu każdego Social Managera przychodzi taki dzień, kiedy orientuje się, że zarządzanie tym kanałem społecznościowym z poziomu strony www po prostu nie wystarcza.

Zaznaczyłam kilka moich ulubionych funkcji, które szczególnie ułatwiają pracę.
Tweet Deck - narzedzie do zarządzania kontami na TwitterTweet Deck - narzedzie do zarządzania kontami na Twitter
1. Planowanie postów. Tweet Deck ma ten plus, że zaplanowany tweet nie jest oznaczony żadną informacją wskazującą na to, że był wysłany za pomocą narzędzia. Zaplanowane posty lądują w dedykowanej kolumnie w Tweet Decku, dzięki czemu na bieżąco możemy kontrolować i modyfikować zaplanowane treści.

Planowanie tweetów z Tweet DeckPlanowanie tweetów z Tweet Deck

2. Zarządzanie kilkoma kanałami jednocześnie. Ile razy mieliście tak, że na kanale marki zobaczyliście profil, który koniecznie chcieliście followować/skomentować z innego profilu? Wylogowywanie, ponowne logowanie… Strata czasu. Dwa kliknięcia w Tweet Decku i publikujemy posty, komentujemy, followujemy inne profile z dowolnego konta.

3. Dodawanie kolejnych kolumn. Od nas zależy, co chcemy obserwować i z jakim priorytetem. Dla mnie najbardziej istotne jest bycie na bieżąco z treściami publikowanymi w streamie kanału Socjomanii, powiadomieniami, interakcjami z marką, ale także wszystkimi publikowanymi na Twitterze postami opatrzonymi hashtagami, które chcę śledzić (#Socjomania, #AkademiaSocjomanii, #twitter #socialmedia i inne). Każda kolumna to stream osobnych wątków tematycznych. Porządek górą. Poniżej widok wyboru typu treści, które możemy obserwować w ramach Tweet Deck.
Dodawanie kolumn w Tweet DeckDodawanie kolumn w Tweet Deck

2. Rozszerzenie do Chrome - Klout

Klout - wtyczka do ChromeKlout - wtyczka do Chrome
Jeśli dotychczas nie znaliście Klout - krótkie wprowadzenie. Klout to narzędzie, służące mierzeniu wpływu danych osób i marek w mediach społecznościowych. Na podstawie naszej aktywności w social media, ustala jak bardzo wpływowi jesteśmy.
Klout score to wynik w przedziale od 1 do 100. Im bardziej wpływowa osoba, tym wyższa liczba. Im bardziej aktywni jesteśmy w social media, im więcej treści dystrybuujemy, dyskusji prowadzimy, udostępniamy materiałów, tym większy nasz zasięg i wpływ.
Dziś jednak chcę pokazać rozszerzenie Klout dla przeglądarki Chrome, dzięki któremu obok tweetów użytkowników widzimy ich faktyczny wynik wpływu społecznego Klout. Sugerując się nim, możemy zdecydować, z kim chcemy wchodzić w dyskusje, jaki jest realny wpływ tych osób i jaki zasięg możemy uzyskać poprzez interakcje z konkretnymi profilami.
Widok wtyczki Klout na TwitterWidok wtyczki Klout na Twitter

3. Twitonomy - statystyki dla Twittera

Twitonomy widok główny SocjomaniaTwitonomy widok główny Socjomania
Twitonomy to narzędzie, które w bardzo przejrzysty sposób pokaże nam najważniejsze dane dotyczące prowadzonego przez nas konta na Twitterze. Darmowa wersja zapewnia całkiem dużo opcji analizy profilu. Możemy podejrzeć statystyki dotyczące publikowanych przez nas tweetów, analizę naszych followersów, najczęściej używane hashtagi, pory w których warto tweetować i wiele innych (sprawdźcie sami, warto!).
Twitonomy statystyki dla SocjomaniiTwitonomy statystyki dla Socjomanii
Twitonomy statystyki dla SocjomaniiTwitonomy statystyki dla Socjomanii
Twitonomy statystyki dla SocjomaniiTwitonomy statystyki dla Socjomanii

4. Topsy.com - szukamy fraz

Przydatne narzędzie do wyszukiwania i analizowania dowolnych fraz, trendów, a także popularnych tweetów. Z nim sprawdzimy, czy fraza, którą używamy (lub używa nasza konkurencja!) jest chętnie komentowana i stosowana. Możemy wyszukiwać linki, tweety, zdjęcia, video.
Narzędzie Topsy do szukania frazNarzędzie Topsy do szukania fraz
Szukanie fraz z TopsySzukanie fraz z Topsy

5. Twubs.com - analiza hashtagów

To narzędzie, dzięki któremu wejdziemy wgłąb świata hashtagów. Sprawdzimy popularność wyszukiwanych haseł, zarejestrujemy istniejący hashtag i prześledzimy jego losy na Twitter. Bardzo przydatne narzędzie także do wyszukiwania popularnych hashtagów w wybranej przez nas dziedzinie i temacie. Po co? Do prowadzenia dyskusji i korzystania z hashtagów, które już są używane do poszczególnych tematów.
Twubs - analiza hashtagów na TwitterTwubs - analiza hashtagów na Twitter

4. Followerwonk - wyszukiwanie influencerów

W wyszukiwaniu osób, które mają coś do powiedzenia w zakresie naszej tematyki może być pomocny Followerwonk. Wyszukiwać możemy według dowolnych słów kluczowych, w zależności od tego, kogo szukamy. Możemy porównywać użytkowników i analizować ich pod względem np. profili, które followują konkretni użytkownicy. Przykładowo, analizując użytkowników Socjomanii uzyskujemy m.in. widok mapy z followersami na świecie, godzin, w których użytkownicy są najbardziej aktywni w porównaniu z największą aktywnością naszego profilu, analizę użytkowników pod względem płci, “wiek kont” użytkowników (jak długo są na Twitterze), i wiele, wiele innych!
Followerwonk - wyszukiwanie influencerówFollowerwonk - wyszukiwanie influencerów
Followerwonk - wyszukiwanie influencerówFollowerwonk - wyszukiwanie influencerów

5. ClickToTweet

Uwielbiam to narzędzie. Pozwala na organiczny buzz materiałów, które dystrybuujemy. Krótko mówiąc narzędzie umożliwia użytkownikom dalsze dzielenie się materiałami na Twitterze (lub jego najciekawszymi fragmentami). Przykład? Nasza prezentacja 50 porad jak działać na Twitterze. Każdy tip (w tym wypadku slajd) można osobno tweetnąć. Tweetnąć można np. obrazek (czy też slajd) - w tym przypadku będzie stanowił on hiperłącze odsyłające do komendy tweeta (wygenerowanego za pomocą narzędzia Click To Tweet). W przypadku tekstu (np. cytat, fragment tekstu z linkiem do całości materiału), możecie zrobić to tak, jak my w artykule Jak wypromować swoją firmę na LinkedIn - 22 SocjoTips w pigułce, gdzie, aby podać dalej na Twitterze konkretną radę, należy kliknąć w tekst “Tweetnij to” w wybranym miejscu.

Jak to zrobić w 2 prostych krokach?

1. Wchodzimy do narzędzia Click To Tweet i w pustym polu wpisujemy docelowy tekst, który ma być podany dalej przez użytkowników (często ze skróconym linkiem), np.:
ClickToTweetClickToTweet
następnie klikamy Generate New Link.

2. Uzyskujemy link, który możemy użyć do podlinkowania w artykule obrazka (pamiętajcie o informacji dla użytkowników, że jego kliknięcie skutkuje podaniem tweeta dalej!), lub tekstu (hiperłącze).

6. Pay with a Tweet - zapłać tweetem

Kolejna perełka. Deal jest prosty - udostępniamy wiedzę, nie chcemy tego robić za darmo, ale chcemy, aby nasz materiał pobrało jak najwięcej osób. Pobieramy opłatę w postaci tweeta. Osoba, która pobiera od nas materiał może to zrobić prawie bezpłatnie. Prawie - gdyż płaci poleceniem materiału dalej. Pretty fair.
Takie rozwiązanie stosuje np. Natalia Hatalska w dystrybucji swojego TrendBooka.
Natalia Hatalska TrendBook - Pay with a TweetNatalia Hatalska TrendBook - Pay with a Tweet
Natalia Hatalska TrendBook - Pay with a TweetNatalia Hatalska TrendBook - Pay with a Tweet

7. Jak trudne w czytaniu są Twoje tweety?

To narzędzie przedstawiamy bardziej jako ciekawostkę na koniec. Raczej oczywiste jest, że trudniejsze w czytaniu będą tweety dotyczące specjalistycznej wiedzy, jednak dla zaspokojenia własnej ciekawości można sprawdzić ;) Socjomania oceniona została na 8, średnia to 4.
Jak trudne do czytania są Twoje posty?Jak trudne do czytania są Twoje posty?

Macie swoje ulubione narzędzia wspomagające działania na Twitterze, o których nie wspomnieliście? Dajcie nam znać!

Szkolimy również z Twittera! Zobacz szczegóły.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?