7 przydatnych narzędzi wspierających działania Social Media Managera na Twitter
🔎 [Aktualizacja artykułu: 3.09.2018]
Cecha charakterystyczna Twittera? Możliwość publikacji krótkich 280-znakowych postów. Z założenia miał umożliwiać szybkie relacjonowanie 'na żywo' tego, co się dzieje. Z czasem jednak zarówno serwis, jak i sposób jego konsumowania przez użytkowników ewoluowały.
Obecnie jest silnym medium społecznościowym w komunikacji użytkowników i marek. Dla tych ostatnich stanowi to ogromny potencjał bezpośredniej dwustronnej komunikacji z fanami marki.
Poniżej przedstawiamy 7 przydatnych narzędzi wspierających działania Social Media Managera na Twitter, dzięki którym tweetowanie stanie się bardziej zrozumiałe i po prostu…przyjemne.
Twittera przedstawiać nie trzeba. Ciekawy tekst o jego początkach, o tym jak ewoluował i zwiększał swój potencjał w społeczeństwie napisał niedawno Paweł Bielecki, który na Akademii Socjomanii był naszym prelegentem i właśnie o tym, jak działać na Twitterze opowiadał na warszawskiej edycji zajęć.
1. Tweet Deck
To moje ulubione narzędzie do zarządzania kontem firmowym na Twitterze. Prędzej lub później w życiu każdego Social Managera przychodzi taki dzień, kiedy orientuje się, że zarządzanie tym kanałem społecznościowym z poziomu strony www po prostu nie wystarcza. Zaznaczyłam kilka moich ulubionych funkcji, które szczególnie ułatwiają pracę.
1. Planowanie postów. Tweet Deck ma ten plus, że zaplanowany tweet nie jest oznaczony żadną informacją wskazującą na to, że był wysłany za pomocą narzędzia.
Zaplanowane posty lądują w dedykowanej kolumnie w Tweet Decku, dzięki czemu na bieżąco możemy kontrolować i modyfikować zaplanowane treści.
2. Zarządzanie kilkoma kanałami jednocześnie. Ile razy mieliście tak, że na kanale marki zobaczyliście profil, który koniecznie chcieliście followować/skomentować z innego profilu?
Wylogowywanie, ponowne logowanie… Strata czasu. Dwa kliknięcia w Tweet Decku i publikujemy posty, komentujemy, followujemy inne profile z dowolnego konta.
3. Dodawanie kolejnych kolumn. Od nas zależy, co chcemy obserwować i z jakim priorytetem. Dla mnie najbardziej istotne jest bycie na bieżąco z treściami publikowanymi w streamie kanału Socjomanii, powiadomieniami, interakcjami z marką, ale także wszystkimi publikowanymi na Twitterze postami opatrzonymi hashtagami, które chcę śledzić (#Socjomania, #AkademiaSocjomanii, #twitter #socialmedia i inne).
Każda kolumna to stream osobnych wątków tematycznych. Porządek górą. Poniżej widok wyboru typu treści, które możemy obserwować w ramach Tweet Deck.
2. Twitonomy - statystyki dla Twittera
Twitonomy to narzędzie, które w bardzo przejrzysty sposób pokaże nam najważniejsze dane dotyczące prowadzonego przez nas konta na Twitterze.
Możemy podejrzeć statystyki dotyczące publikowanych przez nas tweetów, analizę naszych followersów, najczęściej używane hashtagi, pory w których warto tweetować i wiele innych (sprawdźcie sami, warto!).
3. Sprout Social - planowanie publikacji postów
Narzędzie Sprout Social można zastosować nie tylko do Twittera, ale także dla innych serwisów społecznościowych. Dzięki niemu będziecie w stanie zaplanować publikację postów, a także otrzymacie statystyki działania profilu.
4. Followerwonk - wyszukiwanie influencerów
W wyszukiwaniu osób, które mają coś do powiedzenia w zakresie naszej tematyki może być pomocny Followerwonk. Wyszukiwać możemy według dowolnych słów kluczowych, w zależności od tego, kogo szukamy.
Możemy porównywać użytkowników i analizować ich pod względem np. profili, które followują konkretni użytkownicy. Przykładowo, analizując użytkowników Socjomanii uzyskujemy m.in. widok mapy z followersami na świecie, godzin, w których użytkownicy są najbardziej aktywni w porównaniu z największą aktywnością naszego profilu, analizę użytkowników pod względem płci, “wiek kont” użytkowników (jak długo są na Twitterze), i wiele, wiele innych!
5. ClickToTweet - tweetnij to
Uwielbiam to narzędzie. Pozwala na organiczny buzz materiałów, którymi dystrybuujemy. Krótko mówiąc narzędzie umożliwia użytkownikom dalsze dzielenie się materiałami na Twitterze (lub jego najciekawszymi fragmentami).
Click to tweet to narzędzie, które umożliwia nam umieszczenie na stronie lub we wpisie wybranego pola z fragmentem tekstu. Klikając na to pole otworzy się nowe okno, które umożliwi publikację tego fragmentu Twitterze wraz z linkiem do strony.
6. Pay with a Tweet - zapłać tweetem
Kolejna perełka. Deal jest prosty - udostępniamy wiedzę, nie chcemy tego robić za darmo, ale chcemy, aby nasz materiał pobrało jak najwięcej osób. Pobieramy opłatę w postaci tweeta. Osoba, która pobiera od nas materiał może to zrobić prawie bezpłatnie. Prawie - gdyż płaci poleceniem materiału dalej. Pretty fair.
Takie rozwiązanie stosuje np. Natalia Hatalska w dystrybucji swojego TrendBooka.
7. Keyhole - monitoring hashtagów
To narzędzie umożliwi Wam m.in. monitorowanie hashtagów związanych z Waszą marką, dzięki czemu będziecie mogli reagować na wpisy. Dzięki niemu możecie sprawdzić zasięg postów, liczbę osób używających danego hashtaga, dane demograficzne oraz treść Tweetów. Wersja darmowa pozwala na wyszukiwanie hashtagów i pokazuje na ich temat dokładne statystyki.
Macie swoje ulubione narzędzia wspomagające działania na Twitterze, o których nie wspomnieliście? Dajcie nam znać!