Publikuj posty (artykuły) na LinkedIn
🔎 [Aktualizacja artykułu: 03.2020]
Zawsze chciałeś prowadzić bloga, ale… nie wiedziałeś, czy poradzisz sobie z panelem administracyjnym na Blogspot; nie wiedziałeś, ile zainwestować w serwer; nie postawiłeś bloga na Wordpress bo było to dla Ciebie za trudne; nie wykupiłeś swojej spersonalizowanej domeny? Jest na to sposób! Możesz publikować posty (i artykuły) na LinkedIn Publishing!
Jeżeli mimo tych problemów sądzisz, że masz wiedzę, którą warto się podzielić i która będzie użyteczna dla innych, chcesz dzięki niej wpłynąć na swój personal branding ale nie wiesz, gdzie publikować, warto, żebyś zainteresował się opcją postów na LinkedIn! Z artykułu dowiesz się jak publikować posty na LinkedIn. Zapraszam do czytania!
Czym jest LinkedIn Publishing
Zaraz zaraz, LinkedIn jako platforma do publikowania postów? Oczywiście! Z wykorzystaniem LinkedIn Publishing!
Znacie LinkedIn Publishing? Za pomocą tej platformy możemy publikować posty - dłużse artykuły powyżej 1300 zaków, do których można dodawać grafiki, video, linki i sprawdzać aktywności użytkowników. Publikowane przez nas ciekawe wpisy bardzo dobrze indeksują się w wynikach wyszukiwania Google, a zasięg ich na samej platformie LinkedIn nie jest jeszcze ograniczany algorytmem (część z naszych znajomych otrzymuje powiadomienie o publikacji artykułu).
Jak publikować posty (artykuły) na LinkedIn?
Jakiego rodzaju artykuły warto publikować na LinkedIn? Na pewno tworzone przez nas treści powinny wnosić coś nowego w podejmowanym przez nas temacie. Dobrze, jeżeli będziemy pisać z naszej perspektywy i naszego doświadczenia.
Artykuły na LinkedIn nie powinny być za długie - dobrze sprawdzi się poradnik, propozycja TOP5 narzędzi/serwisów/sposobów, podsumowania branżowe, podsumowania konferencji czy nowości. Sprawdźcie też serwisy typu Answer The Public, gdzie możecie znaleźć konkretne zapytania, jakie zadają w wyszukiwarkę Google użytkownicy interesujący się danym tematem.
Gdzie kliknąć, żeby napisać artykuł na LinkedIn?
Aby zacząć publikowanie treści należy wejść na stronę główną i kliknąć „Napisz artykuł".
O czym musisz pamiętać publikując posty (artykuły) na LinkedIn Publishing?
1) Pamiętaj o coverphoto o wymiarach 744x400 px. Jeżeli nie wiesz skąd wziąć grafikę na cover photo, a chcesz aby była ona ciekawa, profesjonalna, skorzystaj z banków zdjęć typu Unsplash - tam znajdziesz darmowe zdjęcia, które są na licencji CC (do darmowego wykorzystania w swojej komunikacji).
Grafikę możesz stworzyć sobie również za pomocą aplikacji canva.com w której również znajdziesz darmowe zdjęcia oraz będziesz mógł wgrać swoje grafiki, z komputera.
2) Dodaj ciekawy, angażujący tytuł, wykorzystaj słowa kluczowe. Pamiętaj, że tytuł indeksuje się w Google i dlatego powinien zawierać np. nazwę firmy, usługi, produktu czy odpowiedź na często zadawane pytania.
3) Dodawaj zdjęcia, video, linki, cytaty, aby uatrakcyjnić przekaz. Pamiętaj, że możesz dodać do treści wpisu prezentację ze Slideshare (embedowanie slajdów).
Jak sprawdzić statystyki artykułów na LinkedIn
Po napisaniu angażującego posta/artykułu na LinkedIn będą reagować na niego Twoi odbiorcy - będą go czytać, polecać, udostępniać. Wszystkie dane statystyczne otrzymujemy w artykule zaraz pod tytułem - po kliknięciu w zakładkę "Wyświetl statystykę".
W statystykach widzimy informacje, z jakich firm pracownicy otwierali artykuł, jaka jest ich pozycja w pracy, z jakiego są miasta i gdzie znaleźli nasz artykuł.
Jeżeli chcemy zobaczyć, kto udostępnił czy polubił nasz wpis wystarczy, że klikniemy liczbę polubień przy artykule i pojawią się nam profile tych osób. Informacje te można wykorzystać później kontaktując się z osobami zaangażowanymi, dziękując im i zachęcając do połączenia się na LinkedIn.
Co ważne, artykuły można też wyszukać z poziomu LinkedIn - wystarczy w wyszukiwarce zmienić miejsce wyszukiwania na „Posts" (w polskiej wersji językowej serwisu "Treść”).
Zastanawiasz się jak wykorzystać Linkedin w komunikacji marki? Sprawdź program naszego szkolenia z LinkedIn!
Artykuły Socjomaniaków na LinkedIn
My także jesteśmy aktywni. Zobacz nasze posty na Linkedin związane z mediami społecznościowymi. Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi z nich:
- Katarzyna Młynarczyk - Service Design w 2019
- Bartłomiej Rak - O znaczeniu społeczności w mediach społecznościowych
- Szymon Lisowski - Zero Moment Of Truth
- Łukasz Dębski - Zmiany na Company Page (III kw 2019)
- Cezary Kuik - Design Thinking w dobie AI
- i bardzo ciekawy artykuł Kasi Zięby - Personal branding na LinkedIn
Podsumowanie
Jak widzicie tworzenie postów na LinkedIn nie jest trudne, trzeba tylko znaleźć temat, który będzie nas i naszych czytelników interesował, przedstawić go w ciekawej formie i zachęcić czytających do zaangażowania (komentowanie, dodawanie „lubię to”). Polecam Wam tę platformę - jeżeli opublikujecie wpis chętnie go przeczytam, przyślijcie link na maila [email protected]