0
EN

Blog o marketingu internetowym

poniedziałek, 3 lipca 2017 | Łukasz Dębski

Publikuj posty (artykuły) na LinkedIn

Zawsze chciałeś prowadzić bloga, ale… nie wiedziałeś, czy poradzisz sobie z panelem administracyjnym na Blogspot; nie wiedziałeś, ile zainwestować w serwer; nie postawiłeś bloga na Wordpress bo było to dla Ciebie za trudne; nie wykupiłeś swojej spersonalizowanej domeny? Jest na to sposób!

Jeżeli mimo tych problemów sądzisz, że masz wiedzę którą warto się podzielić i która będzie użyteczna dla innych, chcesz dzięki niej wpłynąć na swój personal branding ale nie wiesz, gdzie publikować, warto, żebyś zainteresował się nową opcją postów na LinkedIn!

Czym jest LinkedIn Publishing

Zaraz zaraz, LinkedIn jako platforma do publikowania postów? Ale jak to, gdzie? Oczywiście! Na LinkedIn Publishing!

Znacie LinkedIn Publishing? Za pomocą tej platformy możemy publikować posty - artykuły, do których można dodawać grafiki, video, linki i sprawdzać aktywności użytkowników. Publikowane przez nas ciekawe wpisy bardzo dobrze indeksują się w wynikach wyszukiwania Google, a zasięg ich na samej platformie LinkedIn nie jest jeszcze ograniczany algorytmem typu Edge Rank.

Warto skorzystać z możliwości publikowania na LinkedIn!

Jakiego rodzaju artykuły warto pisać na LinkedIn? Na pewno tworzone przez nas treści powinny wnosić coś nowego w podejmowanym przez nas temacie. Dobrze, jeżeli będziemy pisać z naszej perspektywy i naszego doświadczenia.

Artykuły na LinkedIn nie powinny być za długie - dobrze sprawdzi się poradnik, propozycja TO5 narzędzi/serwisów/sposobów, podsumowania branżowe, podsumowania konferencji czy nowości.

Gdzie kliknąć, żeby napisać artykuł na LinkedIn?

Aby zacząć publikowanie treści na LinkedIn należy zmienić język w którym korzystamy z LinkedIn z polskiego na angielski. Gdzie to robimy? W prawym górnym rogu klikamy w nasze zdjęcie i z rozwiniętego menu wybieramy zakładkę „Język” a następnie wybieramy język angielski.

Kolejnym krokiem jest wejście stronę główną i kliknięcie „Write an article”.

Opublikuj post

O czym musisz pamiętać przy tworzeniu postów na LinkedIn Publishing?

1) Pamiętaj o coverphoto o wymiarach 744x400 px. Jeżeli nie wiesz skąd wziąć grafikę na cover photo, a chcesz aby była ona ciekawa, profesjonalna, skorzystaj z banków zdjęć - tam znajdziesz darmowe zdjęcia, które są na licencji CC.

Cover photo na LinkedIn Publishing post

2) Dodaj ciekawy, angażujący tytuł, wykorzystaj słowa kluczowe. Pamiętaj, że tytuł indeksuje się w Google i dlatego powinien zawierać np. nazwę firmy, usługi, produktu czy odpowiedź na często zadawane pytanie.

3) Dodawaj zdjęcia, video, linki, cytaty, aby uatrakcyjnić przekaz. Pamiętaj, że możesz dodać do treści wpisu prezentację ze Slideshare (embedowanie slajdów).

Zdjęcia, wideo, cytaty i linki w LinkedIn Publishing

Jak sprawdzić statystyki artykułów na LinkedIn

Po napisaniu angażującego posta na LinkedIn będą reagować na niego Twoi odbiorcy - będą go czytać, polecać, udostępniać. Wszystkie dane statystyczne otrzymujemy w artykule zaraz pod tytułem.
 
W statystykach widzimy informacje, z jakich firm pracownicy otwierali artykuł, jaka jest ich pozycja w pracy, z jakiego są miasta i gdzie znaleźli nasz artykuł.

Dostępne statystyki przy LinkedIn Publishing

 

Jeżeli chcemy zobaczyć, kto udostępnił czy polubił nasz wpis wystarczy, że klikniemy liczbę polubień przy artykule i pojawią się nam profile tych osób. Informacje te można wykorzystać później kontaktując się z osobami zaangażowanymi, dziękując im i zachęcając do połączenia się na LinkedIn. Co ważne artykuły dostępne są do wyszukiwania z poziomu LinkedIn, dzięki czemu jeszcze łatwiej będzie można wyszukać treści o interesującej nas tematyce - wystarczy w wyszukiwarce zmienić miejsce wyszukiwania na „Posts”.

Wyszukiwanie artykułów na LinkedIn

Artykuły Socjomaniaków na LinkedIn

My także jesteśmy aktywni na LinkedIn, gdzie publikujemy artykuły związane z mediami społecznościowymi. Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi z nich:

LinkedIn w komunikacji marki - Zapisz się na szkolenie z LinkedIn

Nowe formaty treści na LinkedIn

LinkedIn Publishing to format dla osób, które chcą napisać coś więcej. A czy LinkedIn oferuje coś dla osób, które lubią robić więcej zdjęć lub nagrywać video? Do niedawna jeżeli użytkownicy chcieli dodać video musieli wgrać je najpierw do YouTube i na LinkedIn umieścić link, a gdy chcieli dodać kilka zdjęć musieli stworzyć kolaż w oddzielnym programie graficznym.

W lipcu 2017 roku LinkedIn wprowadził zmiany, które zadowolą osoby tworzące wyżej wymienione rodzaje treści. Aktualnie użytkownicy mogą tworzyć albumy ze zdjęciami - wystarczy, że wybierając zdjęcie zaznaczą kilka, które chcą dodać do LinkedIn (opcja jak na razie dostępna dla użytkowników iPhone, ale już niedługo będzie można stworzyć album z telefonu z Androidem oraz z desktopu). Co do wgrywania video, to już niedługo będzie można wgrywać je bezpośrednio do LinkedIn! Gdy opcja zostanie uruchomiona dowiemy się na pewno jakiego formatu video będzie najbardziej preferowane i czy ten rodzaj treści otrzyma większy zasięg organiczny.

Podsumowanie

Jak widzicie tworzenie postów na LinkedIn nie jest trudne, trzeba tylko znaleźć temat, który będzie nas i naszych czytelników interesował, przedstawić go w ciekawej formie i zachęcić czytających do zaangażowania (komentowanie, dodawanie „lubię to”). Polecam Wam tę platformę - jeżeli opublikujecie wpis chętnie go przeczytam, przyślijcie link na maila [email protected]

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?