0
EN

Blog o marketingu internetowym

Publikuj posty (artykuły) na LinkedIn

🔎 [Aktualizacja artykułu: 3.08.2018]

Zawsze chciałeś prowadzić bloga, ale… nie wiedziałeś, czy poradzisz sobie z panelem administracyjnym na Blogspot; nie wiedziałeś, ile zainwestować w serwer; nie postawiłeś bloga na Wordpress bo było to dla Ciebie za trudne; nie wykupiłeś swojej spersonalizowanej domeny? Jest na to sposób! Możesz publikować posty (i artykuły) na Linkedin Publishing!

 

Jeżeli mimo tych problemów sądzisz, że masz wiedzę którą warto się podzielić i która będzie użyteczna dla innych, chcesz dzięki niej wpłynąć na swój personal branding ale nie wiesz, gdzie publikować, warto, żebyś zainteresował się opcją postów na LinkedIn!

 

Czym jest LinkedIn Publishing

Zaraz zaraz, LinkedIn jako platforma do publikowania postów? Oczywiście! Na LinkedIn Publishing!

Znacie LinkedIn Publishing? Za pomocą tej platformy możemy publikować posty - artykuły, do których można dodawać grafiki, video, linki i sprawdzać aktywności użytkowników. Publikowane przez nas ciekawe wpisy bardzo dobrze indeksują się w wynikach wyszukiwania Google, a zasięg ich na samej platformie LinkedIn nie jest jeszcze ograniczany algorytmem typu Edge Rank.

 

Jak publikować posty (artykuły) na Linkedin?

Jakiego rodzaju artykuły warto pisać na LinkedIn? Na pewno tworzone przez nas treści powinny wnosić coś nowego w podejmowanym przez nas temacie. Dobrze, jeżeli będziemy pisać z naszej perspektywy i naszego doświadczenia.

Artykuły na LinkedIn nie powinny być za długie - dobrze sprawdzi się poradnik, propozycja TO5 narzędzi/serwisów/sposobów, podsumowania branżowe, podsumowania konferencji czy nowości.

 

Gdzie kliknąć, żeby napisać artykuł na LinkedIn?

Aby zacząć publikowanie treści należy wejść na stronę główną i kliknąć „Napisz artykuł".

publikuj posty (artykuły) na Linkedin

 

O czym musisz pamiętać publikując posty (artykuły) na LinkedIn Publishing?

1) Pamiętaj o coverphoto o wymiarach 744x400 px. Jeżeli nie wiesz skąd wziąć grafikę na cover photo, a chcesz aby była ona ciekawa, profesjonalna, skorzystaj z banków zdjęć - tam znajdziesz darmowe zdjęcia, które są na licencji CC.

Linkedin artykuły - Linkedin Publishing

2) Dodaj ciekawy, angażujący tytuł, wykorzystaj słowa kluczowe. Pamiętaj, że tytuł indeksuje się w Google i dlatego powinien zawierać np. nazwę firmy, usługi, produktu czy odpowiedź na często zadawane pytanie.

3) Dodawaj zdjęcia, video, linki, cytaty, aby uatrakcyjnić przekaz. Pamiętaj, że możesz dodać do treści wpisu prezentację ze Slideshare (embedowanie slajdów).

artykuły LinkedIn Publishing

Jak sprawdzić statystyki artykułów na LinkedIn

Po napisaniu angażującego posta na LinkedIn będą reagować na niego Twoi odbiorcy - będą go czytać, polecać, udostępniać. Wszystkie dane statystyczne otrzymujemy w artykule zaraz pod tytułem.
 
W statystykach widzimy informacje, z jakich firm pracownicy otwierali artykuł, jaka jest ich pozycja w pracy, z jakiego są miasta i gdzie znaleźli nasz artykuł.

publikuj artykuły na LinkedIn Publishing

Jeżeli chcemy zobaczyć, kto udostępnił czy polubił nasz wpis wystarczy, że klikniemy liczbę polubień przy artykule i pojawią się nam profile tych osób. Informacje te można wykorzystać później kontaktując się z osobami zaangażowanymi, dziękując im i zachęcając do połączenia się na LinkedIn.

Co ważne artykuły dostępne są do wyszukiwania z poziomu LinkedIn, dzięki czemu jeszcze łatwiej będzie można wyszukać treści o interesującej nas tematyce - wystarczy w wyszukiwarce zmienić miejsce wyszukiwania na „Posts”.

Wyszukiwanie artykułów na LinkedIn

Zastanawiasz się jak wykorzystać Linkedin w komunikacji marki? Sprawdź program naszego szkolenia z LinkedIn!

 

Artykuły Socjomaniaków na LinkedIn

My także jesteśmy aktywni. Zobacz nasze posty na Linkedin związane z mediami społecznościowymi. Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi z nich:

 

Podsumowanie

Jak widzicie tworzenie postów na LinkedIn nie jest trudne, trzeba tylko znaleźć temat, który będzie nas i naszych czytelników interesował, przedstawić go w ciekawej formie i zachęcić czytających do zaangażowania (komentowanie, dodawanie „lubię to”). Polecam Wam tę platformę - jeżeli opublikujecie wpis chętnie go przeczytam, przyślijcie link na maila [email protected]

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?