Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

28 maja 2015 Łukasz Dębski

Publikuj posty na LinkedIn

Zawsze chciałeś prowadzić bloga, ale nie wiedziałeś, czy poradzisz sobie z panelem administracyjnym na blogspocie, nie wiedziałeś ile zainwestować w serwer, nie postawiłeś bloga na Wordpress bo było to dla Ciebie za trudne, nie wykupiłeś swojej spersonalizowanej domeny?

Jeżeli mimo tych problemów sądzisz, że masz wiedzę którą warto się podzielić i która będzie użyteczna dla innych, chcesz dzięki niej wpłynąć na swój personal branding ale nie wiesz, gdzie publikować, warto, żebyś zainteresował się nową opcją postów na LinkedIn!

Zaraz zaraz, LinkedIn jako platforma do publikowania postów? Ale jak to, gdzie? Oczywiście! Na LinkedIn Pulse!

Znacie LinkedIn Pulse? Za pomocą tej platformy możemy publikować posty - artykuły do których można dodawać grafiki, video, linki i sprawdzać aktywności użytkowników.
Publikowane przez nas ciekawe wpisy bardzo dobrze indeksują się w wynikach wyszukiwania Google a zasięg ich na samej platformie LinkedIn nie jest jeszcze ograniczany algorytmem typu Edge Rank.

Warto skorzystać z Pulse!

Jakiego rodzaju artykuły warto pisać na LinkedIn? Na pewno tworzone przez nas treści powinny wnosić ciekawe informacje w podejmowanym przez nas temacie. Nie powinny być za długie - dobrze sprawdzi się poradnik, propozycja top 5, top 10 narzędzi/serwisów/sposobów, ważne przemyślenia.

LinkedIn w komunikacji markiZapisz się na szkolenie

Sprawdźmy jak to wygląda w serwisie:

  • Eksperci z różnych dziedzin publikują tam ciekawe artykuły.
  • Niektóre osoby, które angażują większą ilość czytelników otrzymuje zakładkę Influencer.

Artykuły influencerówArtykuły influencerów

Gdzie kliknąć, żeby napisać artykuł?

Aby zacząć publikowanie treści należy zmienić język w którym korzystamy z LI z polskiego na angielski. Gdzie to robimy? W prawym górnym rogu klikamy w nasze zdjęcie i z rozwiniętego menu wybieramy język angielski.

Następnie przechodzimy na stronę główną i w górnym menu klikamy „Publish a post”.

Opublikuj postOpublikuj post

O czym warto pamiętać przy tworzeniu artykułów na Pulse?

1) Pamiętaj o coverphoto - wymiar 698x400 px. Jeżeli nie wiesz skąd wziąć grafikę na coverphoto, a chcesz aby była ona ciekawa, profesjonalna, skorzystaj z banków zdjęć, które są na licencji CC.

Wymiary coveraWymiary covera

2) Dodaj ciekawy, angażujący tytuł, wykorzystaj słowa kluczowe.

3) Dodawaj zdjęcia, video, linki, cytaty itp.

4) Dodaj tagi, dzięki czemu Wasz artykuł będzie powiązany z danym tematem.

5) Pamiętaj, że możesz dodać do treści wpisu prezentację ze Slideshare (embeddowanie slajdów)

Statystyki artykułów

LinkedIn w komunikacji markiZapisz sięna szkolenie z efektywnego wykorzystania potencjału tego serwisu

Statystyki artykułów to coś nowego i jak na razie nie są one dostępne dla wszystkich użytkowników Pulse. Ale jest jedna opcja, dzięki której zobaczycie statystyki. Kliknijcie w link: Statystyki na Pulse.

Dzięki temu będziecie widzieli aktywność osób pod postem. Dodatkowo mamy dostęp do:

  • Demografia Twoich czytelników (z jakich są branż, jakie mają tytuły pracy, lokalizacja, skąd przychodzą na artykuł).
  • Dostęp do profili osób, które polubiły post lub go skomentowały. Można dzięki temu kliknąć na ich profil i im osobiście podziękować za zaangażowanie.

Informacje te można wykorzystać później kontaktując się z osobami zaangażowanymi, dziękując im, zachęcając do połączenia się na LinkedIn.

Co ważne artykuły dostępne są do wyszukiwania z poziomu LinkedIn, dzięki czemu jeszcze łatwiej będzie można wyszukać treści o interesującej nas tematyce - wystarczy w wyszukiwarce zmienić miejsce wyszukiwania na „Posts”.

Wyszukiwarka artykułówWyszukiwarka artykułów

Artykuły Socjomaniaków na Pulse

My także jesteśmy aktywni na Pulse, gdzie publikujemy artykuły związane z mediami społecznościowymi. Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi z nich:

Personal brandingPersonal branding

Podsumowanie

Jak widzicie tworzenie postów na LinkedIn nie jest trudne, trzeba tylko znaleźć temat, który będzie nas i naszych czytelników interesował, przedstawić go w ciekawej formie i zachęcić czytających do zaangażowania (komentowanie, dodawanie „lubię to”).

Polecam Wam tę platformę - jeżeli opublikujecie wpis chętnie go przeczytam, przyślijcie link na maila lukasz@socjomania.pl

Podziel się opinią