Jaki był problem?
Macmillan Education to międzynarodowe wydawnictwo obecne na rynku wydawniczym już od ponad 180 lat, specjalizujące się w tworzeniu i dostarczaniu materiałów edukacyjnych.
Dla marki istotne jest uważne wsłuchiwanie się w potrzeby nauczycieli i uczniów oraz przekładanie tej wiedzy na prowadzone przez nich działania, mające na celu zarówno dopasowanie procesów, przez które przechodzą ich klienci, jak i dopasowanie samych produktów - podręczników i rozwiązań cyfrowych.
Cieszymy się, że wspólnie z Macmillan Education mogliśmy zrealizować proces mający na celu dostosowanie ich działań pod potrzeby odbiorców i wspólnie pracować nad doskonaleniem doświadczeń ich klientów.
To ważne, by pracować z partnerami o podobnych wartościach - my w Socjomanii również promujemy postawy klientocentryczne i ważne jest dla nas słuchanie głosu klientów. Service Design i procesy związane z mapowaniem doświadczeń klientów (Customer Journey) są obszarem naszych działań od 2014 roku. Wspólnie z naszymi klientami pracujemy nad optymalizacją i adaptacją oferowanych przez nich usług do warunków rynkowych, trendów oraz potrzeb klientów.
Macmillan Education, jeszcze przed kontaktem z nami, rozpoczął pracę nad Customer Journey - narzędziem służącym do analizy ścieżki klienta, jego potrzeb, bolączek, ale też narzędziem, które pomaga odkrywać nowe szanse biznesowe.
Klient zauważył potencjał w wykorzystaniu tego narzędzia i zgłosił się do nas z potrzebą pracy nad dotychczas zmapowaną Customer Journey nauczyciela wybierającego podręcznik do nauczania języka obcego.
Dlaczego konieczna była praca nad tą ścieżką?
Macmillan Education zwrócił uwagę, że zmiany rynkowe (w tym np. pandemia) mocno wpłynęły na proces wyboru podręcznika przez nauczyciela. Dotychczasowe realizowane działania, nie były z różnych względów już możliwe, a zastępcze działania nie były wystarczająco skuteczne.
Klient chciał poznać obecne potrzeby grupy docelowej i zmapować obecną Customer Journey, a także, na bazie insightów konsumenckich, zaprojektować ścieżkę idealną - wanna-be. Ważne w całym procesie było również zidentyfikowanie Service Gaps, czyli luk w usłudze pomiędzy stanem obecnym, a tym oczekiwanym.