Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

social media socjomania
19 lutego 2013 Katarzyna Młynarczyk

Edukujemy branżę fashion - kolejny level: Targi Mody Poznań Fashion Fair!

Ostatnio wzięło mnie na wspominki…Działalność w zakresie szerzenia wiedzy na temat mediów społecznościowych w branży fashion zespół Socjomanii rozpoczął w ubiegłym roku. Stworzyliśmy autorski program szkoleń Social Media Fashion we współpracy z K MAG i polskimi blogerkami modowymi, a nasz entuzjazm i wiedzę przekazaliśmy podczas wykładów na październikowej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Ostatnie tygodnie były czasem intensywnych szkoleń dla dużych podmiotów branży fashion - marek i projektantów (psst! o tym już niedługo!). Czas na kolejne wydarzenie - Targi Mody Poznań Fashion Fair - podczas których opowiem o potencjale social media w budowaniu marek fashion.

Z materiałów zamieszczonych w raporcie „Social Media Fashion” który przygotowaliśmy we współpracy z Think Kong i CheeseCat można wywnioskować, że branża modowa to jedna z najciekawszych branż jeżeli chodzi o możliwość kreatywnego wykorzystania kanałów mediów społecznościowych.

Aktywność marekAktywność marek

Mamy też jeden z wyższych współczynników response rate - który świadczy o wysokich oczekiwaniach fanów mody na kwestię wchodzenia w dialog przez marki (głównie na Facebooku). Według comiesięcznych rankingów Fanpage Trends od Sotrender, kategoria Moda na polskim Facebooku wciąż rośnie (zarówno pod względem liczby fanów jak i pod względem poziomu ich zaangażowania).

Raport SotrenderRaport Sotrender

Kolejna kwestia to fakt, że coraz częściej szukamy również informacji na temat marek - ich nowych kolekcji, produktów, planów co do ekspansji nowych sklepów, butików. I to, jak wpisują się w to nowe technologie… Każda kampania SOLOMO cieszy. W branży fashion (rozważając case globalnie) możemy znaleźć mnóstwo takich przykładów. O nich właśnie opowiem na poznańskim wydarzeniu (co oczywiście zamierzam Wam zrelacjonować). Przypominam również prezentację z ostatniego FashionPhilosophy Fashion Week Poland:


Poznań Fashion Fair

Targi Mody PoznańTargi Mody Poznań

Ciekawie zapowiadają się wydarzenia towarzyszące targom i inne wykłady m.in. od Promedia „Skuteczny marketing sensoryczny, czyli jak oddziaływać na zmysły klientów, by robili u nas zakupy?” Z racji, że branża modowa to jedna z tych, w której połączenie online z offline jest szczególnie ważne, istotnymi zagadnieniami będą również te, poruszone w temacie „Wnętrze sklepu, które sprzedaje” i „Jak wesprzeć tradycyjny handel sprzedażą w internecie?”. A w drugi dzień - „Moda to biznes, kolekcja to przekaz emocji. Jak zarabiać na emocjach”. Relację z ostatnich targów można zobaczyć tutaj.

Gra na emocjach…

Michael KorsMichael Kors

A propos emocji. To na nich właśnie jak z moich ostatnich obserwacji wynika, marki fashion powinny opierać komunikację w mediach społecznościowych. Stworzyłabym tu równanie - takie “success story”, które wyglądałoby mniej więcej tak: idea i historia marki + „eksperckość” czyli bogate merytorycznie informacje + ekskluzywny kontent dla fanów + kreatywność = poruszający, efektywny przekaz. I… właśnie - emocje! Nie zapominajmy o indywidualnym podejściu do odbiorcy. Przykłady? W powyższe równanie najlepiej chyba wpisują się marki luksusowe: Burberry, Dior, Gucci i Louis Vuitton oraz projektanci wzorowo działający w mediach społecznościowych i wykorzystujący potencjał nowych technologii w połączeniu z social media (spójrzcie na Instagram Michaela Kors czy Marc Jacobs!). PS Gdyby tylko tak wyglądała strona każdego z projektantów: http://www.destinationkors.com! Na moich emocjach „zagrała” niedawno marka Burberry ze swoją akcją w której każdy fan mógł być częścią pokazu marki podczas London Fashion Week (na zdjęciu możecie zobaczyć imię i nazwisko na wzór ręcznego pisma).

BurberryBurberry

I całość promocji Fashion Week w mediach społecznościowych. Prześledźcie chociażby efekty:

New York Fashion WeekNew York Fashion Week

Całość infografiki: http://www.harpersbazaar.com/bazaar-blog/social-media-statistics-nyfw-091412

I komunikację podczas ostatniego Mercedes Benz Fashion Week

Mercedes Benz Fashion WeekMercedes Benz Fashion Week

Mercedes Benz Fashion WeekMercedes Benz Fashion Week

Ale to już temat na osobny artykuł. Jestem w trakcie tworzenia planów komunikacji w kontekście powyższych tematów, które mam nadzieję przeniesiemy na nasze polskie podwórko.

Podziel się opinią