0
EN

Blog o marketingu internetowym

18 czerwca 2014 | Agnieszka Molęda

Jak wypromować swoją firmę na LinkedIn - 22 SocjoTips w pigułce

🔎 [Artykuł archiwalny]  

Sposób odbierania mediów przechodzi rewolucję. Obecnie, użytkownicy spędzają 41% czasu na konsumpcji mediów profesjonalnych, 30% na newsach, a 29% na rozrywce.

LinkedIn staje sie więc mekką dla content marketerów dostarczających profesjonalnych treści, czyli treści, których ludzie potrzebują. Marketerzy mają za wyzwanie tworzyć więc taki content, który wzbudzi zainteresowanie odbiorców i spełni ich biznesowe cele.

Rewolucja musi iść w parze ze zmodyfikowaniem myślenia social media managerów. Użytkownicy są bardziej skłonni do dzielenia się wiedzą, która buduje ich rozwój zawodowy, markę i kontakty zawodowe.

Im bardziej zawartość przekazów marketingowych odpowiadać będzie potrzebom tych użytkowników, tym większy zasięg one zdobędą. Poniżej 22 SocjoTips dotyczące tego, jak zmierzyć się z tą rewolucją i wypromować swoją firmę na LinkedIn za pomocą działań contentowych.

Według The 2014 Proffesional Cunsumption Content Consumption Report konsumpcja profesjonalnych treści drastycznie rośnie, zwłaszcza na LinkedIn. Ponad 1.5 miliona użytkowników używa z buttonu „Share”, pozwalającego na dzielenie się na LinkedIn publikowanymi przez nich treściami na stronach!

Bobby Darnell powiedział, że aktywne uczestnictwo na LinkedIn jest najlepszym sposobem, aby powiedzieć „Popatrzcie na mnie!” bez wypowiadania słów „Popatrzcie na mnie!”. (oryg. “Active participation on LinkedIn is the best way to say, 'Look at me!' without saying 'Look at me!”). Przedstawiamy 22 #SocjoTips na LinkedIn, dzięki którym jest to możliwe.

Uwaga! Każdy poniższy SocjoTip można podać dalej poprzez Twittera klikając Tweetnij to!.

 

Tip1:

Wykorzystuj rozmaite treści i linkuj do nich poprzez LinkedIn. Twórz wizualne zestawienia. Dane biznesowe są łatwiej zapamiętywane i kojarzone, gdy podane są w przystępnej, zwizualizowanej formie. Tweetnij to!
Content wizualny na LinkedIn

 

Tip2:

Stosuj Showcase Pages. Są to podstrony dedykowane dla produktów lub usług firm i widoczne są z poziomu profilu firmy. Publikuj tam biznesowe treści, dedykowane dla danej usługi. Tweetnij to!
Showcase Page na LinkedIn

 

Tip3:

Pamiętaj, co interesuje użytkowników*:

☛60% użytkowników zainteresowanych jest zgłębianiem wiedzy dotyczącej ich branży Tweetnij to!

☛53% interesują informacje i nowości dotyczące firmy Tweetnij to!

☛43% chce być na bieżąco z produktami firmy i usługami Tweetnij to!

źródło: LinkedIn Targeted Status Updates Best Practices

Tematy biznesowe na LinkedIn

 

Tip4:

Komunikuj o zmianach zachodzących w Twojej firmie, dotyczacych Twoich usług, produktów. Informuj o nadchodzących premierach, wdrożeniach i projektach. Tweetnij to!
Mów o nadchodzących wydarzeniach w Twojej firmie

 

Tip5:

Zapytaj ludzi o ich opinie, zadawaj pytania, które pobudzają emocje, prowokują do żywej dyskusji. Tweetnij to!
Prowokuj do dyskusji na LinkedIn

 

Tip6:

Bierz pod uwagę czas publikowania treści. Największy zasięg uzyskują podczas godzin roboczych, głównie rano i w południe, od poniedziałku do piątku. Tweetnij to!

 

Tip7:

Publikuj tyle treści, na ile pozwala Ci posiadany content. Im częściej, tym większa możliwość trafienia do szerszego grona odbiorców. Tweetnij to!
Publikuj często na LinkedIn

 

Tip8:

Publikuj przynajmniej 20 treści na miesiąc, aby zmaksymalizować swój zasięg do około 60% (lub więcej) unikalnych użytkowników każdego miesiąca. Tweetnij to!

 

Tip9:

Nie trzymaj się sztywnego schematu, testuj, co preferują osoby, które śledzą Twoją markę. Każdy brand ma swoją specyficzną grupę odbiorców, ze względu na tematykę, charakter działalności, a nawet personal branding osób prowadzących firmę. Utrzymuj żywe i dynamiczne dyskusje za pomocą treści różnego typu, od newsów dotyczących firmy i produktów, poprzez obwieszczenia dotyczące wydarzeń, po głębsze informacje dotyczace marki. Eksperymentuj, aby zobaczyć, co działa.
Tweetnij to!

 

Tip10:

Nawiązuj bezpośrednie kontakty biznesowe. Tweetnij to!
Linkuj do źródeł zewnętrznych na LinkedIn

 

Tip11:

Spróbuj publikować ten sam status o różnych porach dnia, różnych dniach tygodnia, stosując rózne nagłówki, aby zmaksymalizować zasięg. Tweetnij to!

 

Tip12:

Działaj na LinkedIn nie tylko jako marka, ale prywatnie jako pracownik firmy. Tweetnij to!
Działaj na LinkedIn jako firma, ale również prywatnie

 

Tip13:

Monitoruj efekty i modyfikuj strategię. Zobacz, jaki typ treści, o jakiej porze i z jaką częstotliwością powoduje najwięcej interakcji. Tweetnij to!
Sprawdzaj statystyki pod każdym postem na LinkedIn

 

Tip14:

Badaj trendy i publikuj w oparciu o to, co aktualnie interesuje ludzi. To, co aktualnie popularne na LinkedIn znajdziesz na today.linkedin.com. Tweetnij to!

 

Tip15:

Relacja między komunikacją profilu firmowego, a zawodowego osoby ma duże znaczenie. Daj coś od siebie, by uzyskać coś dla siebie. Stosuj „endorsements”, czyli rekomendacje. Wystawiaj je ludziom, z którymi miałeś okazję współpracować. Budują one Twój profil zawodowy, pokazują w czym jesteś najlepszy, pomagają znaleźć profesjonalistów. Tweetnij to!
Endorsments na LinkedIn, czyli polecenia

 

Tip16:

Sprawdzaj, kto odwiedzał Twój profil prywatny. Często mogą to być potencjalni klienci, którzy szukają informacji o Tobie, firmie, lub branży, którą się zajmujesz.
Sprawdzaj statystyki dotyczące profilu zawodowego (Kto wyświetlał Twoje aktualizacje?/ Who viewed your updates?). Tweetnij to!
Sprawdzaj statystyki

 

Tip17:

Buduj sieć kontaktów, dzięki temu docierasz ze swoimi aktualnościami do coraz większej grupy odbiorców. Tweetnij to!
Sieć kontaktów LinkedIn

 

Tip18:

Zapraszasz kontakty? Użyj personalizowanej wiadomości. Tweetnij to!
Spersonalizowane zaproszenia na LinkedIn

 

Tip19:

Szukaj newsów, artykułów, obserwuj wartościowych ludzi z Twojej branży. LinkedIn udostępnia informacje o influencerach, warto obserwować stronę w poszukiwaniu wartościowych kontaktów. Tweetnij to!

 

Tip 20:

Udzielaj się w grupach tematycznych dotyczących Twojej branży.
Grupy na LinkedIn
Na co zwrócić uwagę przy doborze grupy? Tweetnij to!
☛Na jej wielkość
☛Na datę ostatniej aktualizacji
☛Liczbę członków
Zakładaj tematy w grupach tematycznych na LinkedIn

 

Tip21:

Udostępniaj na swoim profilu ciekawe treści, zarówno te publikowane przez innych użytkowników (udostępniając je), jak i z poziomu odwiedzanych stron za pomocą buttonu share, jeśli jest zaimplementowany. Budujesz w ten sposób content marketing, pokazujesz innym, co leży w sferze Twoich zainteresowań biznesowych. Tweetnij to!

 

Tip22:

Słuchaj, co rzecze LinkedIn. LinkedIn proponuje treści, które mogą wydawać się najbardziej intresujące dla ludzi, o takim profilu zawodowym. Czasami nie trzeba długo szukać, by znaleźć odpowiednie miejsca, w których można się udzielać. Tweetnij to!
Sprawdzaj, co proponuje LinkedIn

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?