0
EN

Blog o marketingu internetowym

środa, 8 stycznia 2014 | Szymon Lisowski

Jak założyć stronę w Google+? 7 kroków do dobrej strony firmowej w Google+

Obecność marek w mediach społecznościowych już dawno przestała być luksusem i marketingowo-PR-owym dodatkiem, a dla wielu biznesów jest już absolutną koniecznością. Trudno nie zauważyć rosnącej w ostatnim czasie popularności i przybywającej ilości użytkowników Google+, która obecnie wynosi już ok. 550 milionów. Dlatego też planując strategię działania swojej firmy w social media, warto zatroszczyć się o jej obecność także w tym serwisie. Jak założyć “firmową stronę” w Google+ i na co powinno się zwrócić szczególną uwagę? Oto 7 kroków do dobrej strony firmowej w Google+.

Krok 1: Zakładanie strony firmowej w Google+ - wybierz odpowiednią kategorię

Zakładanie strony w Google+ wiąże się z koniecznością posiadania prywatnego konta w jednej z usług Google. Gdy zalogujemy się już do naszego prywatnego konta w Google+, rozwijamy menu, które znajduje się po lewej stronie i wchodzimy w sekcję „strony”. Można także skorzystać z tego linku.

Zakładanie stronyZakładanie strony

Wybieramy opcję “utwórz stronę”.

Utwórz stronę w Google+Utwórz stronę w Google+

Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniej dla naszej działalności kategorii. Przy wyborze kategorii musimy zwrócić większą uwagę na to, czym jest nasza firma, a nie czym się zajmuje.

Wybierz kategorię strony w Google+Wybierz kategorię strony w Google+

Funkcje każdej z kategorii są jednakowe, z wyjątkiem kategorii “Lokalna firma lub miejsce”.

Jeżeli zdecydujemy się na wybór kategorii “lokalna firma lub miejsce”, zostaniemy przekierowani do mapy, na której będziemy mogli odnaleźć swoją firmę. Jeżeli nasza firma znajduje się już w Google Maps, możemy połączyć ją z kontem w Google+, jeżeli nie - musimy wpisać jej dane ręcznie.

Znajdź firmę na mapie w Google MapsZnajdź firmę na mapie w Google Maps

Po wyborze naszej firmy z listy zostaniemy poproszeni o weryfikację naszego powiązania z nią. Możemy zrobić to telefonicznie lub wybrać opcję weryfikacji przy użyciu kartki pocztowej z kodem PIN.

Zweryfikuj swoją firmęZweryfikuj swoją firmę

Musimy pamiętać, że wybór tej kategorii odpowiedni jest w przypadku, gdy chcemy utworzyć firmową stronę dla jednego, konkretnego miejsca (ważny jest adres firmy). Jeżeli natomiast nasza firma posiada kilka oddziałów, działa w wielu miejscach, lepiej wówczas wybrać kategorię “firma, instytucja lub organizacja”. W ten sposób nie będzie konieczności tworzenia i obsługi kilku stron jednocześnie, oddzielnie dla każdej siedziby firmy zarejestrowanej w Google Maps.

Social Media?Zapisz się na szkolenie

Ma to oczywiście także swoje minusy: nasza strona nie zostanie połączona z Google Maps. Trzeba rozważyć, które wyjście będzie najkorzystniejsze dla naszej działalności.
Dobrym rozwiązaniem może okazać się utworzenie strony firmowej tylko dla głównej siedziby firmy.

W pozostałych kategoriach konfiguracja i cechy stron są takie same. Pozostaje nam jedynie wybrać podkategorię charakteryzującą naszą działalność i uzupełnić podstawowe dane. W szerokim wachlarzu podkategorii każdy znajdzie najbardziej odpowiednią opcję.

Krok 2: Zadbaj o wygląd strony

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego też, musimy zadbać o atrakcyjny wygląd strony. Podobnie jak na Facebooku, dodajemy zdjęcie profilowe oraz “okładkę” - odpowiednik Facebookowego zdjęcia w tle.

Zalecane wymiary grafik to:
Zdjęcie profilowe - 250x250px
Okładka - 1080x608px (min. 480x270px)

Na co zwrócić uwagę przy wyborze zdjęć?

Zdjęcie profilowe powinno przedstawiać logo naszej firmy - to oczywiste. Musimy pamiętać jednak, że Google+ otacza zdjęcie profilowe okrągłą winietą. Jeżeli nasze logo jest kwadratowe, powinniśmy pomniejszyć zdjęcie tak, by rogi lub część nazwy nie zostały przykryte. Możemy także wypełnić pozostały obszar odpowiednim, pasującym do logo kolorem.

American Express na Google+American Express na Google+

Dobrym i atrakcyjnym wizualnie pomysłem może okazać się także wybór loga umieszczonego na przezroczystym tle.

Ford na Google+Ford na Google+

Okładka profilu powinna wysyłać odwiedzającemu naszą stronę jasny przekaz i umożliwić szybką identyfikację profilu działalności firmy. Przygotuj grafikę spójną kolorystycznie ze zdjęciem profilowym. Jeżeli umieszczasz na niej tekst, staraj się nie przesadzić z jego ilością i kierować się zasadą “less is more”. Im prostsza i czytelniejsza grafika, tym większe prawdopodobieństwo, że zachęci ona odwiedzającego nas internautę do przescrollowania w dół i zbadania zawartości profilu, a być może też dodania naszej strony do kręgów.

Wykorzystane zdjęcia mogą być także gifami. Z tej możliwości skorzystał np. General Electric.

Krok 3: Uzupełnij podstawowe informacje w profilu

Uzupełnij najważniejsze daneUzupełnij najważniejsze dane

Uzupełniamy dokładnie podstawowe dane kontaktowe oraz adres witryny internetowej, przechodząc do sekcji “o mnie” oraz “opisu strony”. Te 2 ostatnie są niezwykle ważne. Dlaczego? Ponieważ wpisane tutaj treści mają wpływ na wyświetlanie się strony w wyszukiwarce (SERP) i będą pokazywały się pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania.

PlayPlay

Moja historiaMoja historia

Dział “o mnie” powinien zawierać treści istotne oraz interesujące z punktu widzenia potencjalnego klienta. Starajmy się zawrzeć tu w krótkiej i ciekawej formie informacje, które przyciągną uwagę gości, scharakteryzują naszą działalność i wyróżnią ją na tle konkurencji.

Social Media?Zapisz się na szkolenie

W polu “opis” możemy wpisać maksymalnie 10 słów. Warto skupić się tutaj na odpowiednim doborze słów kluczowych, które będą “przyjazne” wyszukiwarce. Wczujmy się w rolę potencjalnego klienta i zastanówmy się, jaka informacja skłoni go do przejścia na naszą stronę. Być może to też odpowiednie miejsce na firmowy slogan?

Krok 4: Dodaj wtyczkę społecznościową do swojej witryny

Żeby zachęcić swoich fanów lub klientów do śledzenia lub polecenia nas w Google+, najlepszym rozwiązaniem jest zainstalowanie wtyczki społecznościowej na swojej witrynie. W tym celu należy wejść do generatora Google+ Badge, gdzie w prosty sposób dostosujemy wymiary i wygląd wtyczki do swoich potrzeb. Utworzony kod wklejamy w odpowiednim miejscu na stronie internetowej.

Wtyczkę powinniśmy umieścić w miejscu, w którym będzie ona dobrze widoczna. Im bardziej będzie wyeksponowana, tym większe prawdopodobieństwo otrzymania polecenia przez +1 lub dodania naszej firmy do kręgów.

Google+ BadgeGoogle+ Badge

Krok 5: Podłącz swoją witrynę do Google+

Żeby podłączyć swoją witrynę, wejdź w „informacje o stronie” i w sekcji „linki” wybierz opcję “podłącz witrynę”. Wygenerowany kod należy umieścić na swojej stronie internetowej.

Podłącz witrynę do Google+Podłącz witrynę do Google+
Podłącz witrynę do Google+Podłącz witrynę do Google+

Zaletą podłączenia witryny firmowej do konta w Google+ jest wpływ na wyniki wyszukiwania w Google (na szkoleniu z pozycjonowania poznasz najważniejsze czynniki wpływające na pozycje strony w Google). Zalogowany do Google+ użytkownik, wyszukując naszą firmą w Google, otrzyma możliwość dodania nas do obserwowanych (do kręgów) bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Dodanie wcześniej wspomnianej już wtyczki społecznościowej (Badge) również uruchomi tę funkcję.

Socjomania w GoogleSocjomania w Google

Krok 6: Dodaj menedżerów strony i określ ich uprawnienia

Jeżeli chcemy umożliwić obsługę firmowej strony np. współpracownikom, możemy nadać im odpowiednie uprawnienia do administrowania stroną. W tym celu musimy przejść do panelu kontrolnego i wejść w zakładkę “menedżerzy”.

MenedżerzyMenedżerzy

Wybieramy opcję “dodaj menedżerów”.

Dodaj menedżerówDodaj menedżerów

W tym miejscu możemy zarządzać uprawnieniami administratorów. Możemy dodawać nowych menedżerów wpisując ich imię i nazwisko lub adres e-mail, decydując jednocześnie o ich funkcji i uprawnieniach względem strony.

Dodaj nowych menedżerówDodaj nowych menedżerów

Każda strona może mieć tylko jednego właściciela i do 50 menedżerów lub menedżerów ds. komunikacji.

Zarządcy (menedżerowie) mają takie same uprawnienia jak właściciel, z wyjątkiem czynności wymagających dostępu do informacji poufnych, np. usuwania konta czy zarządzania dostępem. Menedżerowie ds. komunikacji mają takie uprawnienia jak menedżerowie, z wyjątkiem edytowania profilu, uruchamiania Hangoutów na żywo czy zarządzania filmami w YouTube.

Uprawnienia menedżerówUprawnienia menedżerów

Krok 7: Uzupełnij dodatkowe linki

Nie ograniczaj się jedynie do podania adresu swojej witryny. W polecanych linkach umieść odnośniki do innych miejsc, w których również działasz, jak np. Facebook, firmowy blog, Instagram czy Twitter. To także dobre miejsce do polecenia swoich biznesowych partnerów lub stron z Twoją ofertą.

Żeby dodać polecane linki, wejdź w informacje o stronie i odszukaj sekcję “linki”.

Dodaj polecane linkiDodaj polecane linki

Stale rosnąca popularność i zwiększająca się ilość użytkowników Google+ w Polsce i na świecie to sygnał dla firm, że powinny wyjść naprzeciw swoim klientom także w tym miejscu.
Posiadanie firmowej strony w Google+ może okazać się szczególnie korzystnym rozwiązaniem dla podmiotów, które korzystają też z usług reklamowych Google. Planując strategię działania swojej firmy w mediach społecznościowych, nie zapominajmy o Google+ i jego olbrzymim potencjale!

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?