0
EN

Blog o marketingu internetowym

czwartek, 21 kwietnia 2016 | Martyna Tarnawska

Jak zdobyć więcej followersów na Instagramie? 2/3

Instagram staje się narzędziem wykorzystywanym przez coraz większą liczbę marek. Jesteś wśród nich? Zastanawiasz się, CO Twoja marka mogłaby tam publikować? Przygotowałam specjalnie dla Ciebie 9 różnych technik, dzięki którym Twój content na Instagramie będzie interesował, ciekawił i angażował odbiorców.

Jeśli decydujesz się na prowadzenie firmowego konta na Instagramie, pewnie szukasz inspiracji i sposobów na promowanie swojej marki. Odrzuć wszystkie koncepcje postów sprzedażowych - nie tędy droga! Twoi odbiorcy będą szukać interesujących (wizualnie i treścią!) formatów, które będą pokazywać kulturę, osobowość i misję naszej firmy, życie od kuchni i zespół, który nas reprezentuje.

W tym cyklu prezentujemy 9 skutecznych działań na komercyjnych na Instagramie - większość z nich jest uniwersalna i możliwa do wdrożenia niezależnie od branży, w jakiej działacie. Pierwsze trzy metody możesz sobie przypomnieć w poprzednim artykule na naszym blogu, poniżej zaś poznasz kolejne trzy (4-6).

Instagram - 9 skutecznych działań komercyjnychInstagram - 9 skutecznych działań komercyjnych

4. Zaproś innych do współpracy

Instagram wyróżnia się najwyższym współczynnikiem zaangażowania pośród innych serwisów społecznościowych (wyprzedza gwałtownie Facebooka w tej kategorii, według ostatnich badań¹), dlatego wykorzystaj potencjał społeczności!

Przeczytaj: 3 pierwsze sposoby komercyjnych działań na Instagramie (Szukaj inspiracji, Szukaj kontekstu, Repostuj)

Czy słyszałeś o Instagrammersach? Są to grupy społeczności tworzone przez miłośników Instagram i fotografii. W Polsce funkcjonują w prawie 20 różnych miastach. Spotykają się na tzw. Insta meetach, na które są często zapraszani przez różne instytucje bądź marki do nowootwartych (bądź wyróżniających się architekturą, wystrojem, urokiem, atrakcjami) budynków. Jednym z przykładów takiej akcji jest #instameet, który odbył się na świeżo wybudowanym terminalu Balic (konto lotniska na Instagramie: krakow.airport). Instagrammersi mieli możliwość fotografować nowy obiekt i … wstawiać jego zdjęcia na swoich Instagramach bądź na głównym koncie społeczności.

Jaki benefit miały z tego same Balice? Dużo zdjęć o wysokiej jakości nowego budynku, oznaczonych specjalnymi hashtagami na Instagramie, które albo generowały zaangażowanie bezpośrednio na profilach Instagrammersów, albo były repostowane dalej przez główne konto marki.

Profile Igersów, które polecamy do śledzenia/inspirowania:
*Igers Kraków,
*Igers Łódź,
*Igers Wrocław,
*Igers Poland.

Przykład akcji #instameetPrzykład akcji #instameet

Warto również wspomnieć o nowym portalu indaHash, który ułatwia współpracę agencjom i markom z Instagrammersami. Według oficjalnych danych portalu, zgromadzili oni już w swojej bazie ponad 40 000 instagramerów, z którymi możesz stworzyć kampanię bądź rozpocząć współpracę. Dlaczego jest to rozwiązanie warte przemyślenia?

✔ Instagrammersi to ludzie Instagrama, czyli użytkownicy którzy wykazują się najlepszą znajomością i … zrozumieniem specyfiki tego portalu,
autentyzm i wysoka jakość materiałów pozyskanych - Instagrammersi często łączą pasję i … talent do robienia fotografii. Dzięki współpracy z nimi możesz pozyskać tematyczne fotografie (Twojego budynku, wydarzenia, etc.) o wysokiej jakości.
zasięg - rozkręcasz profil na Instagramie? Trafiaj do większej ilości odbiorców dzięki społeczności Instagrammersów (przykładowo: jeden Instagrammers, który stworzy dla Ciebie zdjęcie i wrzuci je na swój profil, może mieć 5 000 followersów - do tylu właśnie odbiorców może trafić Twoja treść),

Snapchat, Instagrami aplikacje millenialsówZapisz sięna szkolenie z wykorzystania potencjału najnowszych aplikacji (Snapchat, Instagram, Vine, Tinder, Periscope i inne!)

Jedną z ciekawie zrealizowanych kampanii, gdzie wykorzystano portal indaHash jest KFC i ich akcja #perfectbucket, w której poproszono Instagrammersów o robienie zdjęć kreatywnym kompozycjom z … kubełkiem, czyli jednym ze znaków rozpoznawczych marki. Zasięg akcji wyniósł ponad 370 000 odbiorców, CTR na poziomie 8,2%, wygenerował 30 921 polubień i 270 komentarzy. Zaangażowanych zostało 43 Instagrammersów.²

Zadanie dla Ciebie: Sprawdź, gdzie ostatnio odbył się #instameet w Twoim mieście. Zastanów się, jak pomoc Instagrammersów mógłbyś wykorzystać dla swojej marki.

5. Twórz własne hashtagi

Hashtag, czyli tag agregujący treści poprzedzony znakiem „#” (ang. hash), jest jednym z najlepszych sposobów do budowania społeczności i zaangażowania swoich treści. To oczywiste. Konstruując hashtag pamiętaj, by był:
✔ uniwersalny
✔ prostoty i krótki,
✔ posiadał nazwa naszej marki w środku.

Te trzy wyróżniki zapewniają, że każda nasza kampania zaangażuje nowych odbiorców do interakcji bądź wstawiania autorskich zdjęć z użyciem wskazanego hashtaga.

Przeczytaj: 3 pierwsze sposoby komercyjnych działań na Instagramie (Szukaj inspiracji, Szukaj kontekstu, Repostuj)

Hashtag nie musi być używany tylko przy okazji akcji bądź kampanii. Słynny przykład McDonald’s, który konsekwentnie używał hashtaga #WorldFamousFries przy swoich treściach, zachęcił odbiorców do tego, by sami zaczęli wrzucać swoje zdjęcia z tym hashtagiem.

#WorldFamousFries, McDonald’s#WorldFamousFries, McDonald’s

Zadanie dla Ciebie: Stwórz uniwersalny hashtag dla swojej marki - taki, który z czasem zaczną używać również Twoi odbiorcy

6. Zaskocz, zaangażuj

Łatwo mówić! Nie ma jednej recepty na „zaskakującą” kampanię na Instagramie. Pokażę Wam kilka inspirujących przykładów, licząc na to, że podczas ich przeglądania dostaniecie wizjonerskiego olśnienia! :)

Snapchat i InstagramZapisz się na szkolenie!

Jednym z moich ulubionych przykładów jest akcja autorstwa INEA, promująca ich produkcję - serial „Pakt”. Kampania promocyjna miała formę śledztwa - odbiorcy musieli szukać poszlak na profilu marki na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Taki zabieg można nazwać również akcją cross-promocyjną, czyli taką, w której odsyłamy naszych odbiorców z jednego kanału na drugi, zapewniając ich krzyżową promocję. Tak było też w tym przypadku. Uczestnicy „śledztwa” musieli regularnie przeglądać treści z hashtagiem akcji #InPakt (swoją drogą - patrz punkt 5, idealny przykład użycia nazwy marki/produktu w hashtagu!) na Twitterze, Facebooku i … Instagramie.

INEA, #inPakt, PaktINEA, #inPakt, Pakt

Inną ciekawą akcją jest wykorzystywanie natywnych opcji Instagrama - na przykład filtrów. General Electrics opublikowało na pozór prostą różową grafikę. Instrukcję, co z nią zrobić znajdziemy jednak w opisie - zrób zrzut ekranu; by odkryć ukryty obrazek - zastosuj filtr Crema, który działa tak samo jak technologia ABUS, która pomaga odkryć zmiany nowotworowe. Dlaczego to skuteczne? Bo zapamiętujesz nie sam efekt, ale i produkt (w tym przypadku technologię ABUS), na czym najbardziej zależy marce.

General Electrics, GE, ABUSGeneral Electrics, GE, ABUS

Zadanie dla Ciebie: Szukaj, czytaj, śledź konkurencję. Inspiruj się przykładami innych i zastanawiaj się, jak wykorzystać Instagrama do zrealizowania swojego pomysłu.

Podsumowanie

Przeczytaj: 3 pierwsze sposoby komercyjnych działań na Instagramie (Szukaj inspiracji, Szukaj kontekstu, Repostuj)

Poznałeś kolejne trzy angażujące formaty, dzięki którym pozyskasz nowych obserwujących na Instagramie. Kolejne z nich zostaną opisane w ostatniej części tego artykułu. Jeśli jednak masz w sobie uczucie niedosytu, odkryj je już dziś w prezentacji Instagram: 9 skutecznych działań komercyjnych na Slideshare:

Źródła:

¹: GlobalWebIndex, Q4 2014 and wave11.
²: indaHash - case studies

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?