0
EN

Blog o marketingu internetowym

29 lutego 2016 | Martyna Tarnawska

Profil statyczny na Instagramie (SocjoInstagram)

Chcesz pokazać się ze swoim produktem bądź usługą na Instagramie, ale nie masz pomysłu na regularną komunikację i publikowanie nowych zdjęć ze stałą częstotliwością? Chcesz osiągnąć efekt WOW i zaskoczyć swoich konsumentów (a także konkurencję)? Rozwiązaniem może być statyczny profil na Instagramie. Czym jest, po co go tworzyć, jakie są najlepsze przykłady?

Statyczny profil na Instagramie

Profil kafelkowy, mozaikowy lub statyczny - trudno znaleźć jeden dobry termin, opisujący profil na Instagramie, który składa się z pojedynczo wgranych zdjęć bądź grafik, które razem tworzą efektowną i unikatową całość. Czasami takie profile są stale uaktualniane, ja jednak chcę się skupić na tym przypadku, jeśli wgrywając taki zestaw na nasz profil, nie chcemy go zmieniać w perspektywie następnych tygodni. Pomysł na stworzenie tego typu profilu ma już kilka dobrych lat, jednak jego potencjał stale nie jest wykorzystywany w odpowiednim stopniu.

Zobaczmy nasz przykład w praktyce:

SocjoInstagram

Jako teoretycy z praktycznym zacięciem, postanowiliśmy wypróbować ten format również na naszym profilu. W tym celu stworzyliśmy #Socjopoly, czyli adaptację popularnej gry planszowej, która składa się z kilku pól dostosowanych do charakteru naszej firmy - pola „Zespół”, „Oferta”, „Kontakt” i inne. Przygotowaną wcześniej grafikę, która stanowiła całość planszy, podzieliliśmy na 9 „kafelek”, które kolejno wgraliśmy na nasz profil.

SocjoInstagramSocjoInstagram

Spróbuj wybrać któreś z pól planszy - po wyświetleniu szczegółów grafiki pojawi się więcej informacji na temat konkretnej usługi (Szkolenia, Konsultacje, Strategie), naszego zespołu (z odniesieniami do prywatnych profili), kontaktu, social media czy naszego bloga. Dlaczego stworzyliśmy taki profil? Z jednej strony zależy nam na obecności w serwisie społecznościowym, który również jest przedmiotem naszych szkoleń i badań, z drugiej - chcemy wskazywać naszym klientom dobre praktyki, próbując sami wdrożyć wcześniej niestandardowe rozwiązania i sprawdzić ich skuteczność. Co sądzicie o naszym #SocjoInstagramowym case study? Opinie zostawcie w komentarzach na Instagramowym profilu.

SocjoInstagramSocjoInstagram
Obserwuj profil Socjomanii na Instagramie

Poznaj inne przykłady firm, które wykorzystały niestandardowy format i pomysł na Instagramowy profil:

Najdłuższa pizza… na Insta

LibrettogramLibrettogram

Snapchat, Instagrami aplikacje millenialsówZapisz sięna szkolenie z wykorzystania potencjału najnowszych aplikacji (Snapchat, Instagram, Vine, Tinder, Periscope i inne!)

Profil pizzerii Libretto prezentuje unikatowy projekt „Librettogram”, na którym w formie wgranych, pociętych zdjęć, przedstawia swoje menu. Po kliknięciu na dowolny fragment pizzy - pokazuje nam się pojedyncze zdjęcie z opisem smaku, wielkości i ceny konkretnej pizzy. Profil nie zyskał dużej ilości obserwujących, ich zdjęcia nie są też poprawnie uzupełnione (brak #, wyczerpujących opisów), ale case study zostało opracowane i zdobyło uznanie na marketingowych portalach.
Zobacz profil Librettogram na Instagramie

Widok na Warszawę z 44 pięter

Cosmopolitan piętro 38Cosmopolitan piętro 38

Innym przykładem na statyczny, ale dodatkowo interaktywny (klikalny) profil jest Cosmopolitan.Warsaw. Składa się z pociętych grafik 44 pięter budynku. Po kliknięciu w dane zdjęcie mamy możliwość przejścia do innego profilu, na którym zgromadzono zdjęcia widoków z konkretnego piętra. Co ciekawe, zdjęcia te najczęściej zostały wykonane przy współpracy z innymi autorami, m.in. Instagrammersami. Dzięki temu mamy możliwość eksplorowania tego budynku z perspektywy różnych pięter i widoku z nich na Warszawę.
Zobacz profil Cosmopolitan.Warsaw na Instagramie
Cosmopolitan.WarsawCosmopolitan.Warsaw

Podsumowanie

Jak oceniacie pomysły na statyczne profile na Instagramie? Zachęcamy do zostawienia swojego komentarza bezpośrednio na naszym profilu na Instagramie.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?