0
EN

Blog o marketingu internetowym

SocjoPodcast - Social Selling - odcinek 4

Media społecznościowe to coś więcej niż tylko platformy kontaktu, to także narzędzia, które zmieniły świat sprzedaży - nie tylko na rynku B2C, ale też na rynku B2B. Problem w tym, że często handlowcy nie wiedzą jak wykorzystać te kanały komunikacji. 

W czwartym odcinku SocjoPodcastu porozmawiamy o tym jak wykorzystać potencjał tkwiący w mediach społecznościowych do sprzedaży. Zanim przejdziecie do wysłuchania odcinka koniecznie przeczytajcie co to jest Social Selling.

 

Co to jest Social Selling?

Social selling polega na odpowiednim wykorzystaniu mediów społecznościowych do znalezienia klientów, tak aby zbudować z nimi długotrwałe relacje i ostatecznie osiągnąć cele sprzedażowe. Ta technika sprzedaży umożliwia lepsze generowanie leadów sprzedażowych i eliminuje potrzebę tzw. cold callingu (zimnych telefonów). Social selling staje się coraz ważniejszą taktyką sprzedaży dla wielu firm.

 

Social Selling Index

Aby pomóc w określaniu wartości Social Sellingu, Linkedin opracował pierwszy w swoim rodzaju wskaźnik - Social Selling Index. Jest on oceniany w skali od 0 do 100 w oparciu o działania jakie podejmuje użytkownik na Linkedin. 

Linkedin wyróżnia 4 filary, które wpływają na ostateczną wartość wskaźnika Social Selling Index. Wśród nich są: stworzenie profesjonalnej marki osobistej, koncentrowanie się na odpowiednich odbiorcach, zaangażowanie w dyskusje branżowe oraz budowanie relacji. Sprawdź swój wskaźnik Social Selling Index!

Pamiętajcie jednak, że Social Selling nie dotyczy wyłącznie Linkedin, a całego ekosystemu digital. 

 

SocjoPodcast odcinek 4 - Social Selling

W tym odcinku rozmawiam z Michałem Macherzyńskim - Digital Marketing Concierge, który przybliża jakie trendy w obszarze Social Sellingu będą dominować w 2019 roku.

 

SocjoPodcast - Social Selling

Podcast znajdziesz także na Spotify.

 

Kluczowe wnioski:

- 91% kupujących w B2B (dane dla USA) to osoby, które są aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. Pokazuje to, że coraz częściej środowisko, które zajmuje się zakupami B2B przenosi się do digitalu. 

- coraz częściej znaczenie w sprzedaży ma poszukiwanie klienta w jemu właściwych kanałach dotarcia i szukanie odpowiedzi na pytania, które on zadaje. 

- badanie Baylor University’s Keller Center for Research pokazuje, że tylko 0,3% zimnych telefonów kończy się umówieniem spotkania (dane na USA). Skuteczność działań na Linkedinie czy Facebooku jest dużo większa, ponieważ są to działania inbound marketingowe.

- widoczny jest coraz silniejszy związek marketingu ze sprzedażą. Obecnie sprzedawcy to nie tylko osoby, które chodzą na spotkania i sprzedają produkt, ale także zajmują się marketingiem i wpływają na jego formę. 

- pogłębianie przez sprzedawców podejścia customercentrycznego, zgodnie z którym to właśnie wokół oczekiwań i potrzeb klienta budowane są aktywności sprzedażowe.

- łaczenie działań Personal i Employer Brandingowych wspomaga sprzedaż, ponieważ budowanie wizerunku eksperta skłania do kontaktu.

Dodatkowe wnioski dotyczące Social Sellingu znajdziecie w artykule o trendach w digital marketingu.

 

Podobał Wam się podcast?

Jeśli podobał Wam się ten odcinek, nie zapomnijcie subskrybować naszego podcastu, w którym znajdziecie więcej inspiracji! Powiedzcie co sądzicie, zostawiając nam recenzję lub komentarz!

Nie zapomnijcie także pomóc nam w rozpowszechnieniu tego inspirującego podcastu do jeszcze większej liczby osób, udostępniając go w mediach społecznościowych z oznaczeniem @socjomania. 

Wielkie dzięki! 

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?