Jak założyć stronę firmową na LinkedIn? Company Page - krótki tutorial krok po kroku
[Aktualizacja 03.2020]
Pod koniec stycznia 2020 roku Linkedin osiągnął 675 milionów członków i wzrosty zaangażowania użytkowników na poziomie 25 punktów procentowych kwartał do kwartału, czym potwierdził, że jest ciągle najpopularniejszą siecią społecznościową przeznaczoną dla profesjonalistów na świecie.
Niezależnie od tego czy chcecie generować potencjalną sprzedaż czy budować świadomość marki, LinkedIn to sieć biznesowa, która ma jeden główny cel – tworzyć profesjonalne powiązania.
Z artykułu dowiecie się jak krok po kroku założyć i poprawnie uzupełnić Linkedin dla firm, czyli Company Page. Przygotowałam dla Was także kilka dobrych praktyk, wskazówek i pomysłów, które pomogą Wam zaangażować społeczność i czerpać korzyści z obecności firmy na Linkedin. Do dzieła!
Jeśli Wasza firma chce rozszerzyć grupę docelową i realizować założone cele biznesowe potrzebuje profesjonalnego profilu na LinkedIn – tak zwanego Company Page. Celem stron firmowych jest umożliwienie użytkownikom zapoznania się z produktami lub usługami jakie oferuje dana firma.
Jednak kluczową funkcją Company Page jest interakcja z odbiorcami. Traktowanie profilu firmowego na LinkedIn jako dynamicznego narzędzia marketingowego (zamiast statycznej strony „o nas”) pomoże Wam zbudować większą świadomość marki i zachęci odbiorców do interakcji.
Linkedin - profil osobisty
Podobnie jak w przypadku każdej innej platformy mediów społecznościowych, wszystko zaczyna się od profilu osobistego. Jeśli zależy Wam na zwiększeniu widoczności firmy na LinkedIn, najpierw musicie zadbać o poprawne uzupełnienie i wgląd Waszego profilu.
Profil osobisty powinien być profesjonalną wizytówką zarówno Was – jako marki osobistej, jak i Waszej organizacji (marki firmy). Wygląd profilu na LinkedIn jest bardzo ważny - to tutaj trafiają osoby, które szukają nowych kontaktów, współpracy czy pracowników.
Więcej o dobrych praktykach tworzenia profilu osobistego na Linkedin przeczytacie w artykule Jak powinien wyglądać Twój profil na LinkedIn - krótki tutorial krok po kroku.
Jak założyć stronę firmową na Linkedin?
Gdy Wasz profil osobisty wygląda już profesjonalnie, czas zająć się tworzeniem Linkedina dla firmy. Company Page pomaga innym użytkownikom LinkedIn poznać Waszą fimę, markę, produkty i usługi oraz możliwości zatrudnienia.
Krok 1. Dodaj swoją firmę
Jednym ze sposobów utworzenia profilu firmowego jest kliknięcie zakładki „Produkty” znajdującej się w prawym górnym rogu Linkedin (9 kwadratów). Na samym dole znajdziecie opcję „stwórz stronę firmową”.
Od tego momentu możecie zacząć budować stronę firmy. Wprowadźcie nazwę, adres URL, który będzie wyświetlał się na Linkedin oraz adres witryny internetowej. Adres URL powinien zawierać nazwę, akronim lub skrót po którym użytkownicy będą mogli znaleźć profil Waszej firmy.
Następnie wypełnijcie podstawowe informacje o firmie - takie jak branża, wielkość i rodzaj firmy.
Dodajcie także zdjęcie profilowe. W miejscu zdjęcia profilowego powinno znaleźć się logo firmy. Będzie się ono pojawiać zarówno w wyszukiwarce jak i na profilach pracowników, którzy zaznaczą, że pracują w firmie. Użyjcie kwadratowego logo o wymiarze do 300 x 300 pikseli. Ostatnim elementem jest wymyślenie sloganu, czyli zdania, które opisze Waszą firmę w 120 znakach. Najczęściej w tym miejscu dodawana jest informacja o misji, wizji, oferowanych produktach.
Po kliknięciu okienka potwierdzającego, że jesteście oficjalnym przedstawicielem firmy, możecie założyć Company Page.
Voila! Właśnie utworzyliście stronę firmową!
Krok 2. Dodaj zdjęcie w tle
Kolejnym krokiem podczas zakładania profilu firmowego jest wybór zdjęcia w tle. Dobrą praktyką dodawania zdjęć w tle jest wybieranie takich fotografii, które pokazują produkt, usługi, atmosferę panującą w firmie. Obraz powinien mieć rozmiar 1536 x 768 pikseli.
Kiedy dodacie już zdjęcie w tle, następnym krokiem jest stworzenie opisu firmy. W tym celu kliknijcie przycisk "zacznij budować swoją stronę", który umożliwi Wam uzupełnienie niezbędnych informacji.
Krok 3. Uzupełnij informacje o firmie
W ukazanym oknie możecie zaktualizować zdjęcie profilowe, nazwę oraz slogan. Jeśli wypełniliście już te elementy, możecie przejść do kolejnego etapu jakim jest zakładka "informacje ogólne".
Linkedin oferuje Wam 2000 znaków aby opisać czym zajmuje się firma i dlaczego potencjalni obserwatorzy powinni dodać ją do obserwowanych. To ważny element całego profilu Company Page. Zaangażujcie w ten proces kilka osób – tak aby stworzyć merytoryczną treść zachęcającą do interakcji.
Opis firmy jest także istotny dla SEO. Pierwsze 156 znaków jest szczególnie ważnych, ponieważ pojawią się one w wyszukiwarce Google jako podgląd Waszej strony firmowej.
Jeśli nie wypełniliście danych firmowych przy tworzeniu profilu, możecie je uzupełnić w tym miejscu. Wprowadźcie adres URL witryny firmowej, a następnie podajcie szczegóły dotyczące firmy, korzystając z kilku rozwijanych menu. Wskażcie branżę, wielkość i rodzaj firmy (publiczna, non-profit, edukacyjna itd.) oraz rok założenia.
Możecie także dodać do 20 obszarów, w których specjalizuje się firma. Działają one jak tagi lub słowa kluczowe, które ułatwią znalezienie Waszej firmy na LinkedIn. Upewnijcie się, że zarówno produkty, usługi jak i mocne strony Waszej firmy są tutaj dobrze zaprezentowane.
Nową opcją jest możliwość określenia do 3 hashtagów, które powiedzą więcej o Waszej firmie, tematach, w których możecie się wypowiedzieć. Warto je określić i wypowiadać się w tych tematach na bieżąco.
Jeśli macie problem z podjęciem decyzji, na których obszarach powinniście się skupić, możecie spróbować monitoringu internetu. Social listening pomoże Wam dowiedzieć się jakich słów używają ludzie mówiąc o branży, Waszej firmie lub konkurencji. To cenne informacje, które możecie wykorzystać do budowy strony firmowej. Polecanymi przez nas narzędziami są np. Brand24, czy Sentione.
Linkedin poprosi Was także o podanie lokalizacji firmy. Musicie wpisać co najmniej jedną.
Jeśli należycie do grup, które chcielibyście umieścić na stronie Company Page, możecie wpisać je w odpowiedniej sekcji. W przeciwnym razie pozostawcie to pole puste.
Krok 4. Opublikuj swoją stronę
Jeśli wypełniliście wszystkie elementy, czas na publikację nowej strony firmowej. Pamiętajcie także, aby sprawdzić jak strona będzie wyświetlała się dla innych użytkowników Linkedin. Możecie to zrobić przechodząc do widoku członka klikając w prawym górnym rogu strony.
Jeśli jesteście zadowoleni z wyglądu strony, świetnie! Jeśli jednak widzicie kilka rzeczy, które trzeba poprawić, kliknijcie „Zarządzaj” i wprowadźcie niezbędne poprawki.
Krok 5. Dodaj administratorów strony
Na tym etapie możecie wybrać pracowników, którzy mogą administrować stroną firmową. Aby dodać członków zespołu, kliknijcie ikonę „Ja” u góry strony, a następnie wybierzcie stronę swojej firmy w sekcji Zarządzaj.
Kliknijcie „Narzędzia administracyjne” w prawym górnym rogu, a następnie wybierzcie „Administratorzy strony”. Dodajcie członków swojego zespołu wpisując imię i nazwisko. Pamiętajcie jednak, że aby dodać nowego administratora strony musicie być z nim połączeni na Linkedin – czyli mieć go w sieci kontaktów.
Kliknijcie "Zapisz zmiany", aby zakończyć konfigurację Waszego zespołu.
Krok 6. Eksponuj poszczególne marki – strony Showcase pages
Możecie również dodać strony poszczególnych marek/produktów Waszej firmy, które zasługują na szczególną uwagę. Na Linkedin nazywają się one Showcase pages. To bezpłatne rozszerzenie strony firmowej, którego celem jest wyróżnienie poszczególnego produktu, usługi, marki, jednostki biznesowej lub inicjatywy. Showcase Pages pozwalają stworzyć odrębną stronę - odmienną niż profil firmowy - zawierającą indywidualne treści kierowane do konkretnej grupy docelowej.
Aby założyć stronę marki należy kliknąć w zakładkę "Ja", wybrać stronę firmy, a następnie kliknąć "Narzędzia administracyjne". Znajdziecie tam zakładkę "Stwórz stronę marki".
Krok 7: Dostosuj swoją stronę do międzynarodowych odbiorców
Jeśli Wasza firma jest obecna w wielu krajach, możecie skonfigurować Company Page i Showcase Pages w ponad 20 różnych językach. Opcję tę możecie znaleźć w ustawieniach firmowych.
Linkedin Company Page - wskazówki i pomysły
Posiadanie strony firmowej nie gwarantuje sukcesu działań na Linkedin. Przygotowałam dla Was kilka dobrych praktyk, wskazówek i pomysłów w jaki sposób możecie angażować społeczność na Linkedin.
#1. Zachęć swoich pracowników do połączenia się ze stroną LinkedIn Company Page
Pracownicy są najlepszym zasobem, dzięki któremu możecie zdobywać nowych odbiorców. Według LinkedIn pracownicy mają średnio 10 razy więcej połączeń pierwszego stopnia niż firmy posiadają obserwujących użytkowników.
Firmy, które aktywnie wykorzystują siłę Employee Advocacy są bardziej skłonne przyciągnąć najlepsze talenty. Pracownicy są cennym zasobem, więc warto ich zachęcić, aby dodali stanowisko pracy do swoich profili osobistych na LinkedIn. Strona firmowa zostanie powiązana z profilami pracowników, a ich profile pojawią się na stronie Waszej firmy.
#2. Publikuj wartościowy content
Najlepszym sposobem na zwiększenie liczby obserwujących jest bieżące dostarczanie użytkownikom wartości poprzez regularne publikowanie treści. Mogą to być m.in. artykuły, informacje o firmie czy pracownikach. LinkedIn zaleca prowadzenie tego typu działań przynajmniej raz w tygodniu. Publikowane treści pojawią się zarówno na firmowym feedzie jak i w feedach Twoich obserwatorów.
Jeśli znaleźliście artykuł, raport bądź link do zewnętrznego źródła, który może być przydatny dla Waszych odbiorców, również możecie go udostępnić. Nawet jeśli treść nie pochodzi od Waszej firmy, pokaże że jesteście na bieżąco z tematami, które dzieją się w branży.
Ważne! Pamiętajcie aby dodać wartość i kontekst do wpisu który chcecie udostępnić. Nie kopiujcie i nie wklejajcie wyłącznie samego adresu URL.
Nie musicie wyłącznie udostępniać treści z innych sieci lub witryn – możecie także tworzyć i publikować artykuły w ekosystemie LinkedIn.
Linkedin Publishing to miejsce, gdzie możecie publikować posty - artykuły, do których mozecie dodawać grafiki, video oraz linki. Opublikowane ciekawe wpisy bardzo dobrze indeksują się w wynikach wyszukiwania Google. Więcej na ten temat przeczytcie w artykule Łukasza Dębskiego Publikuj posty (artykuły) na Linkedin.
Pamiętajcie, że nie możecie publikować artykułów bezpośrednio jako firma. Zarówno zespół, pracownicy jak i kluczowe osoby w firmie mogą je publikować z profili osobistych, jednocześnie pomagając zwiększyć zasięg obecności firmy w sieci.
Strona Linkedin Socjomanii posiada ponad 5200 obserwujących, którzy codziennie wchodzą w interakcje z treściami dostarczanymi przez trenerów i pracowników.
#3. Uwzględnij rich media
Rich Media to termin oznaczający reklamę obejmującą zaawansowane funkcje takie jak wideo, dźwięk czy inne elementy zachęcające użytkowników do wchodzenia w interakcję i zapoznawanie się z przekazem.
Ważne jest, aby sprawić by publikowany na Linkedin content wyróżniał się. Posty uwzględniające wyłącznie tekst mogą być już niewystarczające. Jeśli jako firma posiadacie kanał YouTube, możecie linkować do swoich filmów umieszczając je jako aktualności na LinkedIn. Oto przykład jednej z naszych publikacji. W formie krótkiego filmu wideo informowaliśmy naszych odbiorców czym są szkolenia rozproszone. Pełne wideo znajdziecie na profilu Socjomanii.
#4. Wykorzystaj grupy na LinkedIn
Bycie aktywnym uczestnikiem grup może Wam pomóc w utrzymaniu relacji z innymi specjalistami i firmami z branży. Udział w dyskusji może zachęcić również pozostałych uczestników grupy do odwiedzenia Waszego profilu firmowego.
Aby znaleźć grupę możecie użyć funkcji wyszukiwania znajdującej się na górze strony głównej LinkedIn.
Wpisując hasło np. „social media” po wyszukaniu musicie kliknąć zakładkę „więcej” znajdującą się poniżej wyszukiwarki, a następnie „grupy”. Drugim sposobem dotarcia do grup jest otworzenie zakładki „Produkty” w prawym górnym rogu.
Korzystając z funkcji odkrywania grup znajdziecie sugestie LinkedIn, które grupy mogą się Wam spodobać. LinkedIn daje również możliwość utworzenia własnej grupy podstawie dowolnego tematu lub branży.
#5. Poznaj algorytm LinkedIn
Jak w każdym serwisie społecznościowym, także na Linkedin za wynikami wyświetleń postów stoi alborytm. Głównym celem algorytmów jest stymulowanie zaangażowania użytkowników. Linkedin dobierając posty, które wyświetlają się w Waszym feedzie bierze pod uwagę Wasze dotychczasowe działania i aktywności, ale także sieć kontaktów. Podobnie jak na Facebooku – posty stron, z którymi wchodziliście w reakcje częściej, będą Wam się częściej wyświetlały.
Co ciekawe - algorytm Linkedin wyróżnia połączenie podejścia man + machine. Treści publikowane w serwisie początkowo sprawdzane są przez boty, a następnie dodatkowo werfikowane przez ludzi.
Jaki czas publikacji, częstotliwość, typy treści i formaty będą dobre dla Waszej firmy? Pamiętajcie, że to co sprawdza się dla jednych firm nie koniecznie będzie sprawdzało się dla drugich. Nie pozostaje Wam nic innego jak testować, testować, testować.
#6. Reklamy na Linkedin
Członkowie LinkedIn dostarczają szczegółowe informacje na temat zainteresowań zawodowych i umiejętności. Oznacza to, że LinkedIn ma wyjątkowe możliwości targetowania, co pozwala podejmować strategiczne decyzje dotyczące włączania reklam LinkedIn do strategii w tym serwisie. LinkedIn oferuje kilka różnych rozwiązań reklamowych. Oto krótki przegląd:
- reklamy tekstowe: reklamy mogą pojawiać się m.in. na stronie głównej LinkedIn (widoczne na górze i po prawej stronie), stronach profilu, grup oraz stronach wyników wyszukiwania
- treści sponsorowane: umożliwiają dotarcie do członków Linkedin. To posty sponsorowane, które będą wyświetlać się podczas przeglądania feedu
- wiadomości Linkedin InMail: reklama InMail pozwala wysyłać spersonalizowane reklamy do skrzynek odbiorczych użytkowników LinkedIn
Jeśli Waszą grupą docelową są menedżerowie, przedsiębiorcy czy osoby zarządzające firmami to być może warto włączyć reklamę do strategii działań na Linkedin.
#7. Analityka na Linkedin
Jak wynika z danych Linkedin najlepszy zasięg osiągają posty publikowane rano. To dobry punkt wyjścia przy planowaniu harmonogramu publikacji. Pamiętajcie jednak, że to co działa dla innych nie zawsze musi działać najlepiej dla Was. Dlatego testujcie różne rozwiązania.
LinkedIn oferuje analizy, dzięki którym możecie dowiedzieć się więcej o demografii grupy docelowej, śledzić ruch i aktywność na Waszym Company Page oraz ustalać jakiego rodzaju treści najbardziej interesują Waszych obserwatorów.
Aby uzyskać dostęp do analityki Linkedin otwórzcie zakładkę „Ja” na górze strony oraz wybierzcie Wasz Company Page z sekcji „zarządzaj”. Kliknijcie kartę „Analityka” i wybierzcie określoną zakładkę: Odwiedzający, Aktualizacje lub Obserwujący.
Śledzenie, kto odwiedza profil firmowy oraz sposobu, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z dostępnymi treściami, pozwoli Wam ulepszyć działania na Linkedin na podstawie strategii opartej na rzeczywistych danych, maksymalizując skuteczność tej ważnej biznesowej sieci społecznościowej.
Podsumowanie
Linkedin to profesjonalna sieć, która pozwala budować wiarygodność, tworzyć sieć powiązań, a także dzielić się wiedzą ekspercką. Z mojego punktu widzenia Linkedin jest cennym narzędziem w arsenale marketingu internetowego zwłaszcza w kontekście budowania marki osobistej oraz marki firmy.
Jeśli macie jakieś wnioski, pytania lub będziecie potrzebowali dodatkowych informacji – piszcie! Chętnie pomożemy – [email protected], [email protected]