0
EN

Blog o marketingu internetowym

Społeczność dla liderów zmiany - TRANSFORMERsi

Stworzyliśmy przestrzeń dla liderów zmian, bo sami od dłuższego czasu szukaliśmy takiego miejsca, w którym będziemy mogli wzajemnie się inspirować, wymieniać dobrymi praktykami, ale i problemami, które spotykają nas w zarządzaniu zmianą. Poznaj historię założenia grupy i definicję naszego sukcesu.

TRANSFORMersi - kim są?

Nasza społeczność TRANSFORMersi - zarządzanie zmianą i rozwój online  to grupa, w której rozmawiamy o wszystkim, co związane ze zmianą. Wyzwaniami, dobrymi praktykami, case study, bolączkami, inspiracjami. Gromadzimy fantastyczne osobowości i kompetencje w tym kolektywie osób zajmujących się zarządzaniem zmianą. Zależy nam, by wzajemnie się rozwijać, ale też pozwolić sobie na merytoryczną dyskusję. 

W naszej grupie na Facebooku udało nam się zgromadzić różnorodnych liderów zmiany - reprezentantów działów IT, HR, EB, digital marketingu, sprzedaży i obsługi klienta; właścicieli organizacji, kadrę zarządzającą, CEO i partnerów firmy; specjalistów do transformacji cyfrowej, zmiany modelu biznesowego firmy lub przeprowadzenia zespół przez zmianę. Dziękujemy wszystkim, którzy chcą z nami współtworzyć społeczność. Każdy, kto identyfikuje się z byciem liderem zmiany, znajdzie u nas cenne dyskusje i know-how.

Jakie są cele naszej społeczności?

Mamy trzy najważniejsze cele społeczności #Transformersi:

1. Grupa jest dla nas wszystkich źródłem dobrych praktyk, narzędzi i wiedzy z zakresu zarządzania zmianą & rozwojem online, poszerzania kompetencji digitalowych dla zespołu & wyzwań dla liderów zmiany. Chcemy wzajemnie się inspirować, ale i poszukiwać nowych źródeł, by stale podsycać swoją ciekawość i rozwijać kompetencje.

2. Grupa to również źródło informacji o narzędziach i miernikach do projektowania i ewaluowania ścieżek rozwojowych & procesów zmian. Chcemy wymieniać się sposobami na motywowanie pracowników, sposoby rozwoju działu i kompetencji przyszłości.

3. Grupa to również miejsce dzielenia się własnymi doświadczeniami, odpowiedziami na pytania, wzajemną inspiracją, interesującymi materiałami, rozwojem roli lidera. Za każdą zmianą stoją ludzie. Każdy z nas potrzebuje wsparcia i możliwości wymiany, z jaką zmianą właśnie walczymy. 

Co wyróżnia naszą społeczność?

Największym wyróżnikiem tej grupy jest to, że to dedykowana, zamknięta przestrzeń dla liderów zmiany w organizacjach, w której, dzięki wzajemnemu networkingowi, dzielimy się dobrymi praktykami i problemami, dodatkowo otrzymując wiedzę i inspiracje od zespołu Socjomaniaków. Jako moderatorzy dbamy o to, by przestrzeń współtworzyły osoby o wybranym profilu (liderzy zmian - właściciele organizacji, liderzy działów, kierownicy ds. transformacji cyfrowej, managerowie działów HR).

O czym mówimy w naszej grupie?

O wszystkim, co dotyczy liderów zmian - zarówno dobrych praktykach, źródłach inspiracji, jak i bolączkach, z którymi się mierzymy.

Tematy, na których szczególnie się skupiamy to:

🔸 zarządzanie zmianą & proces zmiany (np. jak kształtować nowe kompetencje, jak zaplanować zmianę i ją wdrożyć)

🔸 organizacja pracy w nowych warunkach (np. jak pomóc zorganizować pracę i wyzwania sobie oraz zespołowi w obliczach dzisiejszego kryzysu, ale i wyzwań nowej rzeczywistości),

🔸 zarządzanie zespołem & zasobami (np. jak przeprowadzić zespół przez zmianę, jak motywować innych i poszerzać swoje kompetencje lidera),

🔸 narzędzia, metody i frameworki pracy (np. jakie narzędzia do ewaluacji procesów zmiany wykorzystywać, jakie metody mogą pomóc w planowaniu zmiany lub tworzeniu innowacji),

🔸 inspiracje - prasówka, materiały i linki (to wszystko, czym chcemy się wzajemnie dzielić i inspirować).

Co udało nam się osiągnąć po 2 miesiącach istnienia?

  • zorganizowaliśmy 2 spotkania zamknięte w społeczności, na których dzieliliśmy się naszymi bieżącymi wyzwaniami,
  • przygotowaliśmy raport współtworzony przez społeczność dedykowany Employer Brandingowi (EB) w czasach kryzysu, gdzie zawarliśmy dobre praktyki i działania podjęte w ramach 1. onboardingu, 2. komunikacji wewnętrznej, 3. offboardingu przez organizacje TRANSFORMersów,
  • 105 opublikowanych postów, w tym 40% opublikowane przez członków społeczności, a nie moderatorów i ekipę Socjomanii,
  • co tydzień robimy wewnętrzną prasówkę i linkujemy do wszystkich wątków, które pojawiły się na grupie, 
  • 710 komentarzy w wątkach,
  • 1188 reakcji,
  • 265 członków społeczności, w tym 65% z nich aktywnych,
  • 31% ze wszystkich zaproszeń zostało odrzuconych - dbamy o dopasowanie członków do profilu społeczności, pod kątem roli w organizacji, motywacji dołączenia i też tego, czym chcą się dzielić)
  • Najpopularniejsze posty i wątki dyskusji to problemy pracy zdalnej, dyskusja na temat zmian w kontekście adaptacji do nowej rzeczywistości oraz wątek powitalny,
  • Najpopularniejsze kategorie treści to te organizacyjne [24], prasówka & linki [21], inspiracje & dobre praktyki [12] i zarządzanie zmianą & proces zmiany [10],
  • Największym zainteresowaniem cieszą się tematy z możliwością podzielenia się swoimi praktykami i doświadczeniami,
  • Ulubiony format: ankieta, dzielenie się krótkimi przemyśleniami.

Dziękujemy wszystkim, dzięki którym to się udało i z którymi współtworzymy TRANSFORMersów! 

Co o nas mówią?

Jacek Krajewski, Growth Manager, Gamfi: „Jeśli ważnym elementem Twojej pracy jest zmiana w organizacji, ta grupa jest dla Ciebie. Jest ona prowadzona przez ekipę Socjomanii. Polecam, bo jest angażująco oraz inspirująco. Ciekawi ludzie i merytoryczne dyskusje.

Michał Gieczewski, Talent Development Manager, The Adecco Group: „I oby jak najwięcej takich inicjatyw jak TRANSFORMERSi! Uważam, że uruchomiliście coś megawartościowego i inspirującego"

Co dalej?

Wypływamy na szerokie wody - im nas więcej, tym więcej wyzwań związanych ze stałym zaangażowaniem, ale i potencjał do różnorodnych dyskusji podpartych niezwykłym doświadczeniem i osobowością naszych TRANSFORMersów. Nie wiem jak Wy, ale ja nie mogę się doczekać, co wydarzy się dalej!

Chcesz do nas dołączyć?

Zgłoś się do naszej społeczności na Facebooku i wypełnij pytania przedwstępne. Mamy nadzieję, że spotkamy się we wspólnej dyskusji!

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?