TOP 10 Instagram case studies
Z okazji tygodnia z Instagramem przygotowaliśmy dla Was kilka ciekawych case wykorzystania tego serwisu do promocji marki, angażowania fanów.
W Polsce pojawia się coraz więcej kampanii na Instagramie, ale te najciekawsze odbywają się na Zachodzie, jest ich naprawdę wiele. Poniżej znajdziecie 11 ciekawych przypadków - jeżeli macie swoje ulubione akcje, chętnie je poznamy, czekamy na Wasze komentarze.
Oglądając case widzimy też jak warto działać na Instagramie, na czym się skupić.
- Znajdź pomysł na ciekawe przedstawienie Twojej firmy, produktów, usług. Nie muszą być one przedstawione bezpośrednio, wykorzystuj kontekst,
- Stwórz niepowtarzalny hashtag, dzięki czemu będziesz mógł agregować tworzone przez siebie i fanów treści,
- Organizuj konkursy, w których fani będą pokazywali Twoj produkt, wykorzystywali Twój hashtag,
- Pokazuj na zdjęciach i video making off z organizowanych przez soenoe ciekawych wydarzeń, treści behind the scenes,
- Współpracuj z influencerami i Igersami.
1. Triumph #CoMamPodSpodem
Marka wykorzystała Instagram do promocji nowej kolekcji Shape Sensation. By wziąć udział w konkursie, wystarczyło zarejestrować się na stronie internetowej comampodspodem.pl i dodać zdjęcie swojej stylizacji z hashtagiem #triumphstylizacje. W akcji wzięło 250 osób.
Akcję zorganizowała agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT.
2. HRS.pl, Forbes oraz Newsweek organizują konkurs na Hotel roku
W 2014 rozszerzono kategorie plebiscytu o nowy obszar zainteresowań. Umożliwiono gościom hotelowym oraz użytkownikom serwisów społecznościowych, w tym Instagramu głosowanie i ocenę… śniadań w polskich hotelach.
Użytkownicy robili zdjęcia i dodawali hashtag #HRSBusinessBreakfast. Wyłoniono w ten sposób hotel, który oferuje najlepsze śniadania biznesowe w Polsce.
Tytuł Śniadania roku 2014 zdobył hotel Best Western Villa Aqua.
3. Adidas Predator
Social Media?Zapisz się na szkolenie
Pierwszą na świecie grę na Instagramie stworzono… w Polsce. Była ona związana z promocją butów Predator Instinct. Na oficjalnym profilu @adidas_pl w galerii użytkownik miał dostęp do 9 zdjęć przedstawiających buty - w każdym z nich otagowano profile dodatkowe, gdzie publikowane były zdjęcia z elementami hasła dnia. Uczestnik musiał odnaleźć wszystkie 4 elementy hasła dnia i polubić je we właściwej kolejności.
Akcję zorganizowała agencja Isobar Poland oraz Carat.
4. Orange Insta Gallery
Aby pokazać klientom wydajność i szybkość sieci 4G, Orange France zwróciło się do wybranych Influencerów robiących ciekawe zdjęcia z prośbą o umożliwienie wykorzystania ich zdjęć.
Orange zorganizowało akcje #InstaGallery, w której danego dnia wybierali konkretne zdjęcia stworzone przez tych influencerów i w kilka minut przesyłali je go jednej z popularniejszych galerii w Los Angeles. Następnie film pokazujący reakcję osób odwiedzających Galerię wysyłali w specjalnych paczkach influencerom.
Wszyscy influencerzy napisali o tym w kanałach społecznościowych, dzięki czemu Orange otrzymało bardzo szeroki zasięg nie wydając na reklamę żadnych pieniędzy.
5. H&M Bike Spotters
W ramach promocji kolekcji dla Brick Lane Bikers marka H&M przygotowała konkurs, w którym o nagrody walczyły osoby, które zalogowały się na stronie bikespotters.pl za pomocą Istagram Connect i opublikowały zdjęcia konkursowe z hashtagiem #BikeSpotters i swoją motywacją dlaczego bardzo chcą oryginalny rower. Do konkursu zgłoszono 172 zdjęcia.
Akcję zorganizowała agencja Lubię To Linked by Isobar.
6. Marc Jacobs
Aby wypromować swoją najnowszą kolekcję FW 2014 Marc Jacobs wykorzystał siłę mediów społecznościowych w których szukał modeli. MJ stworzył hashtag #CaseMeMarc który mieli używać wszyscy zainteresowani wzięciem udziału w sesji zdjęciowej do nowego katalogu. Zdjęcia były publikowane na Twitterze i Instagramie.
Rezultaty zaskoczyły wszystkich - ponad 35,5 tys osób wysłało zdjęcie z hashtagiem zgłaszając się tym samym do konkursu. Spośród nich 30 dostało zaproszenie do NY aby wystąpić w finałowej rywalizacji. Spośród 30 osób 9 zostało wybranych do tego, aby wystąpić w katalogu FW2014!
7. Lexus
Do promocji swojego nowego modelu Lexus IS producent samochodów wykorzystał Instagram. Zaprosił on do akcji #LexusInstaFilm ponad 200 aktywnych, angażujących, robiących ciekawe zdjęcia osób . Ich zadaniem było pomoc w stworzeniu „filmu reklamowego” ze zdjęć zrobionych Instagramem. Cała relacja z akcji w poniższym video:
8. Toyota
Wprowadzając na rynek nowy model Toyota Tundra producent samochodów chciał zwiększyć świadomość nowego modelu, edukować rynek i wygenerować interakcje. Aby to zrobić stworzyli oni pierwszą instagramową video galerię zoptymalizowaną pod mobile. Galeria była dostępna na Facebooku i była dobrze połączona z Instagramem Toyoty (można było obejrzeć więcej filmików na Instagramie). Wygenerowano 15,6 tys interakcji i ponad 4 tys klików w reklamę.
9. GE Insta Walk
Snapchat, Instagrami aplikacje millenialsówZapisz sięna szkolenie z wykorzystania potencjału najnowszych aplikacji (Snapchat, Instagram, Vine, Tinder, Periscope i inne!)
Wykorzystując Instagram GE przybliżyło osobom, które ich obserwują, klientom kilka swoich fabryk. GE zaprosiło kilku Instagrammersów do konkretnych fabryk a oni mieli za zadanie fotografować ciekawe, ich zdaniem, sytuacje używając hashtaga #GEInstaWalk. Zdjęcia z wizyt nie tylko piękne, ale pokazują także zaawansowane technologie, jakich używa GE
Więcej zdjęć znajdziecie na stronie General Electric.
10. Instameet
Bardzo aktywną społecznością na Instagramie są Instagrammersi. Co jakiś czas osoby te spotykają się w różnych miejscach na świecie organizując tzw. InstaMeet. Jedno z takich wydarzeń odbyło się w Polsce, w Gdańsku, na które przyjechało 9 osób z Londynu. Organizował je szef polskiego ruchu Igers Jarosław Marciuk, który na co dzień mieszka i pracuje w Londynie. Powstało ponad 430 zdjęć pokazujące ciekawe miejsca w Gdańsku.
UPDATE
Lechia Gdańsk i Instagram
W czerwcu 2013 InstaReporterzy za pomocą zdjęć na Instagramie relacjonowali mecz Lechia Gdańsk - Górnik Zabrze - była to pierwsza tego typu akcja w Polsce. Dodatkowo na profilach @igersgdansk i @lechia_gdansk obserwujący mogli zobaczyć zdjęcia zza kulis (sala treningowa, szatnia, konferencja prasowa).
Zrobiono ponad 300 zdjęć, które dodatkowo były też wyświetlane na telebimach stadionu PGE Arena.
Stopwariatom
PZU promując kampanię „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” wykorzystało także do działań Instagram. Na profilu @stopwariatom odbył się konkurs, w którym zachęcano obserwujących do zrobienia selfie z niebieskim serduszkiem akcji PZU. Do wygrania były najnowsze kamery GoPro4. Akcja była szeroko promowana przez internetowych influencerów i wygenerowała spore zainteresowanie - do konkursu zgłoszono 282 prace.
97% publikowanych na Instagramie treści było pozytywnych, 3% neutralne a do tego okazało się, że na Instagramie o akcji #Stopwariatom było tylko 10 wzmianek mniej niż na Facebooku (833 vs 822). Dzięki konkursowi stworzony do akcji profil @stopwariatom na Instagramie zyskał ponad 800 followersów.
Bonus: B2B na Instagramie
Także firmy działające w sektorze B2B można spotkać na Instagramie. Jeżeli mają one ciekawy pomysł, działania mają myśl przewodnią, to komunikacja może wyglądać naprawdę dobrze:
- Adobe - na koncie publikowane są grafiki, które można zrobić za pomocą produktów Adobe, pokazywane są też dzięki temu nowe funkcje, opcje, ale też wydarzenia firmowe, firma.
- American Express - AmEx bardzo dobrze wykorzystuje kontekst - na koncie pokazywane są często zdjęcia z ciekawych wydarzeń (na które można się udać dzięki płaceniu AmEx), partnerstwa, teksty motywacyjne, zdjęcia fanów.
- bGopro - na kanale pokazywane są niesamowite zdjęcia i video zrobione kamerą. Dzięki temu firmy otrzymują informacje, że dzięki foto i video (oczywiście zrobione GoPro) można pokazać nasz biznes w bardziej interesujący sposób, pokazać go bliżej, pokazać, że można im zaufać.