0
EN

Blog o marketingu internetowym

15 narzędzi Social Media Managera

🔎 [Aktualizacja artykułu: 3.09.2018]

Jak ulepszyć swój fanpage? Jakie narzędzia przydają się w pracy Social Media Managera? Mamy dla Was zbiór 15 najlepszych narzędzi, z których możecie już teraz zacząć korzystać i sprawić, że Wasza praca będzie bardziej efektywna. Sprawdźcie, które z nich mogą Wam się przydać.

Dobry Social Media Manager nie tylko tworzy fajne posty, ale też obserwuje trendy i stara się wdrażać je w życie. To również osoba, która potrafi tak wykorzystać dostępne narzędzia, aby ułatwić pracę sobie i przy okazji pozostałym członkom zespołu. Dzisiaj doradzamy Wam, jakie narzędzia możecie wykorzystać w codziennej pracy - do tworzenia i obróbki grafik, planowania postów, tworzenia prostych animacji czy analizy wyników fanpage’a. Przetestujcie, a z pewnością wybierzecie coś dla siebie.

Aktualizacja artykułu

 

Jak stworzyć prostą grafikę?

Canva to bardzo proste, a jednocześnie świetne narzędzie do edycji grafik. Z jego pomocą zaprojektujecie cover photo, zrobicie kolaż zdjęciowy lub prostą infografikę. Możecie też w prosty sposób stworzyć swoje wizytówki, szablon dokumentu czy plakat.


Widok główny aplikacji Canva.

Darmowa wersja umożliwia dostęp do wielu bezpłatnych zdjęć i szablonów, które również możecie wykorzystać. Jeśli nie wiecie, jak zabrać się za tworzenie grafik, Canva udostępnia tutoriale, dzięki którym krok po kroku przejdziecie przez ten proces. Poniżej przykładowa grafika zrobiona w Canvie.

Prosta grafika stworzona w Canva.

Pixlr - narzędzie do tworzenia i obróbki grafik

Pixlr to narzędzie do zaawansowanej obróbki grafik, co wcale nie oznacza, że jest bardzo skomplikowane. Dzięki edytorowi Pixlr, możecie tworzyć warstwy, maski, dodawać filtry, tekst i różne elementy do Waszych grafik.

Narzędzie do tworzenia grafik Pixlr.

W edytorze możecie dodawać tekst, zmieniać tło i dodawać inne elementy, których potrzebujecie. Jeśli więc na Facebooku tworzycie różne serie tematyczne w kilku gotowych formatkach, to narzędzie będzie dla Was bardzo pomocne.

Jak zaplanować post bez spadku zasięgu?

Post Planner to narzędzie, które może zdecydowanie ułatwić pracę Social Media Managera. Darmowa wersja umożliwia zaplanowanie publikacji postów do jednego lub wielu fanpage'y w określonych odstępach czasowych. Post Planner pozwoli Wam na dokładniejszą kontrolę nad planowanymi postami, szczególnie, gdy zarządzacie wieloma stronami. Możecie w nim stworzyć harmonogram publikacji na Facebooku, Twitterze czy Pintereście. Działający algorytm wskaże Wam jaki jest optymalny czas publikacji w Waszych kanałach społęcznościowych.

Aplikacja Post Planner.

Buffer to kolejne narzędzie do zarządzania planowaniem publikacji w social media. Korzystając z Buffera możecie zdecydować czy chcecie publikować tę samą treść we wszystkich kanałach społecznościowych czy wolicie ją personalizować w zależności od kanału. Używając Buffera możecie zaplanować posty na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, Linkedin oraz Google+. To narzędzie podobnie jak Post Planner zbada idealny czas na publikację. 

Buffer - planowanie postów

Jak stworzyć prostą animację?

Animowane wideo z pewnością robi większe wrażenie niż „zwykły” obrazek. Stworzenie takiego klipu na potrzeby np. prezentacji strategii przed klientem, z reguły jednak wiąże się z kosztami. Mamy na to rozwiązanie! PowToon to narzędzie działające w wersji webowej, które pozwala na tworzenie własnych (i darmowych!) animowanych klipów oraz prezentacji. Dostępnych jest wiele rozmaitych szablonów, z których każdy wybierze coś dla siebie. Sam program jest stosunkowo prosty w obsłudze, potrzeba jednak chwili, żeby dobrze zapoznać się z dostępnymi funkcjonalnościami.

Narzędzie do tworzenia animacji Powtoon.

Jak stworzyć cover photo połączone ze zdjęciem profilowym?

Często pytacie nas, jak stworzyć cover photo, które łączy się ze zdjęciem profilowym. Timeline Cover Banner to darmowe narzędzie dostępne online, które umożliwi Wam łatwe przygotowanie zdjęcia w tle łączącego się ze zdjęciem profilowym, zarówno na potrzeby profilu prywatnego, jak i fanpage'a. Narzędzie automatycznie dostosuje wymiary zdjęć, które później możemy pobrać i zamieścić na Facebooku. Ponadto możecie skorzystać też z wielu darmowych, gotowych szablonów.

Narzędzie Timeline Cover Banner.

Jak sprawdzić ilość tekstu na grafice?

Text Overlay to narzędzie wprost od Facebooka, które umożliwia nam proste sprawdzenie ilości tekstu na grafice. Jak zapewne pamiętacie, tekst na reklamach wyświetlanych w News Feedzie nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni grafiki. Jeśli zamówimy reklamę z taką grafiką, zostanie ona bardzo szybko odrzucona i będziemy musieli tworzyć ją na nowo. Warto więc najpierw skorzystać z narzędzia i sprawdzić, czy grafika będzie spełniać wymogi Facebooka.

Narzędzie Facebook Text Overlay.

Jak sprawdzić wyniki swojego fanpage’a?

Chcecie szybko sprawdzić wyniki swojego fanpage’a w stosunku do innych stron o podobnej wielkości? Wystarczy skorzystać z AgoraPulse Barometr, który automatycznie porówna Wasze wyniki. Możecie sprawdzić najważniejsze statystyki, takie jak: przyrost fanów, zaangażowanie, wskaźnik PTAT (People Talking About This), zasięg organiczny i wirusowy i wskaźnik CTR (procent osób, które po zobaczeniu treści z fanpage’a, weszły z nią w interakcję).

Narzędzie AgoraPulse Barometr.

Jak stworzyć mapę myśli?

Tworzycie strategię? Zarządzacie projektem i chcecie podzielić pracę? A może tworzycie cykle tematyczne na bloga czy profil na Facebooku? Z pomocą przychodzi Wam Xmind.net, czyli narzędzie do tworzenia mapy myśli. Korzystając z niego, możecie tworzyć diagramy, które uporządkują Wasze pomysły. Stworzoną mapą możecie podzielić się z innymi, udostępnić na swojej stronie czy nawet zapisać do pliku (w wersji płatnej). Nie ma prostszego i bardziej intuicyjnego narzędzia do pracy kreatywnej :)

Narzędzie do tworzenia mapy myśli Xmind.

Narzędzia do Twittera

Ciężko byłoby wybrać jedną aplikację do Twittera, dlatego wybraliśmy dla Was trzy najlepsze. To można powiedzieć (prawie) wszystko co musicie mieć, aby skutecznie działać w tym serwisie.

Tweetdeck to aplikacja, która porządkuje nasz twitterowy stream. Dzięki niej możemy w wygodny sposób obserwować listy, aktywności czy tweety z wybranymi frazami lub hashtagami, bez konieczności korzystania z przeglądarki.

Widok główny Tweetdeck.

Możemy też tworzyć dedykowane streamy, a także zarządzać kilkoma kontami jednocześnie (wystarczy dodać je w “Ustawieniach”).

Dodawanie kont w narzędziu Tweetdeck.

Crowdfire to narzędzie, dzięki któremu możemy sprawdzić, kto w ostatnim czasie przestał nas obserwować oraz (co często się przydaje), które profile spośród obserwowanych przez nas są nieaktywne. Jeśli więc chcemy zrobić porządek na Twitterze ta aplikacja z pewnością się sprawdzi.

Narzędzie Crowdfire

Hashtracking.com - dzięki tej aplikacji, możemy śledzić zasięg interesującego nas hashtagu - ich liczbę, rodzaj czy najbardziej wpływowe osoby, które użyły interesującej nas frazy. Możemy wyświetlać statystyki, generować raporty i zmieniać hashtagi w zależności od potrzeb.

Statystyki w narzędziu Hashtracking.

Minusem jest niewątpliwie opłata za korzystanie aplikacji, od której uzależniona jest też liczba monitorowanych hashtagów. Przy pierwszym użyciu narzędzia, musimy pamiętać, że wyniki będą gromadzone od momentu dodania hashtagu (nie zobaczymy wyników wstecz).

Statystyki w narzędziu Hashtracking.

Narzędzia do Instagrama

Tu również postanowiliśmy wybrać dla Was 3 najlepsze narzędzia - przydadzą się zarówno do konta prywatnego, jak i do zarządzania profilem firmowym.

Statigram to aplikacja, dzięki której możecie przez przeglądarkę sprawdzić swoje wyniki na Instagramie. Wystarczy zalogować się do narzędzia i przejść do statystyk. Zobaczycie tam liczbę otrzymanych serduszek (odpowiednik “Lubię to” na Facebooku), komentarzy, obserwujących i obserwowanych. Jak widać, nie jestem jakoś bardzo aktywna na Instagramie ;)

Statystyki w aplikacji Statigram.

Możemy też sprawdzić statystyki dotyczące zaangażowania, czyli ile osób lubi i komentuje nasze zdjęcia oraz ile polubień pochodzi od osób, których nie obserwujemy.

Statystyki w aplikacji Statigram.

Social Media Manager to osoba wszechstronna, która potrafi koordynować różne zadania. Znajomość narzędzi ułatwiających pracę sobie i przy okazji pozostałym członkom zespołu jest niezbędna. Mamy nadzieję, że wytypowane przez nas narzędzia będą dla Was przydatne. 

 

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o dodatkowych narzędziach i sposobach ich wykorzystania w mediach społecznościowych zapraszamy na nasze szkolenie z Serwisów społecznościowych.

 

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?