Komunikacja na LinkedIn w czasach COVID-19
Aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa zmieniła wszystko! Nie mówię już tylko o tym, co dzieje się w gospodarce, ale także w komunikacji w mediach społecznościowych, a szczególnie na LinkedIn.
LinkedIn wydał ostatnio ciekawą infografikę: pokazuje ona najpopularniejsze tematy i hashtagi podejmowane w komunikacji przez użytkowników od stycznia. Styczeń to jeszcze tematyka marketingu, bycia liderem oraz biznesu. Luty nadal marketing, bycie liderem i biznes. Marzec to… koronawirus, covid19! Marketing spadł na miejsce nr 3, bycie liderem na nr 5.
Ze statystyk wszystkich serwisów społecznościowych wynika, że przez to, że siedzimy w domu, korzystamy z Facebooka, Instagrama czy LinkedIn częściej i dłużej - wzrosty są nawet 40%-50%! (r/r).
Jeżeli Twoja firma jest na LinkedIn, obsługujesz Company Page oraz chcesz komunikować się tak, aby podejmowane przez Ciebie treści generowały jak największe zaanagażowanie, to aktualnie musisz pomyśleć o delikatnej zmianie w komunikacji, aby nie pisać jedynie o swoim produkcie, jego wykorzystaniu i testimonialach itp.
Pomyśl o podejmowaniu takich tematów, jak:
- praca zdalna,
- zarządzanie kryzysowe,
- social distancing,
- współpraca online,
- nauka online.
Kilka tygodniu temu Martyna napisała bardzo ciekawy artykuł właśnie o pracy zdalnej, zachęcam Cię do zapoznania się z nim. Ja natomiast napisałem artykuł na temat nauki online i systemu LMS, którego używamy w Socjomanii.
Obserwując obecną komunikację firm na LinkedIn, mogę polecić Ci angażowanie się pod tymi 4 tematami:
- Informacje o tym, jakie są Twoje osobiste doświadczenia z tematem kryzysu i wpływem koronawirusa na Twój biznes. Napisz jak w tym trudnym okresie działa Twoja firma. Czy pracownicy pracują w biurze, czy zdalnie? Czy nadal obsługujesz Klientów, czy odwołałeś spotkania na żywo i wszystkie działania przerzucasz na spotkania online? Z jakich narzędzi do pracy zdalnej korzystacie? Czy to MS Teams, Zoom a może Google Meets? Co robisz, aby mimo odległości zespół nadal był spójny? Albo podejmij temat, którego jeszcze nikt nie podjął. Pomyśl!
- Osobista perspektywa czy komentarz w temacie koronawirusa.
Pokaż, że monitorujesz temat, jesteś na bieżąco, masz swoje zdanie i chętnie się nim podzielisz. Pomyśl o formacie. Czy to link, zdjęcie a może LinkedIn Publishing?
- Jeżeli myślisz, że masz użyteczną wiedzę i możesz znaleźć podpowiedzi dla osób czy firm, stwórz webinar. W ciągu ostatnich 2-3 tygodni obserwuję, że firmy i eksperci ochoczo dzielą się swoją wiedzą i perspektywą na darmowych webinarach organizowanych albo na wydarzeniu na Facebooku, lub też na LinkedIn. Pomyśl, czy Ty i Twoja wiedza może pomóc firmom będącym obecnie w kryzysie. Zbierz tematy do rozmów np. od znajomych lub innych przedsiębiorców i stwórz wydarzenie!
- Jeżeli podejmowałeś działania mające na celu pomoc np. służbie zdrowia (maseczki, ubiory, respiratory), napisz to! Wiele osób będzie pozytywnie komentowało tematy CSR-owe i chętnie udostępni publikowane przez Ciebie treści. Działaj dla dobra społeczności - karma w przyszłości wróci!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości jakie daje LinkedIn w temacie komunikacji prywatnej i firmowej, skorzystaj ze szkolenia Lilnkedin online, które prowadzi Katarzyna Młynarczyk.
Podsumowanie
Jak widzisz, nawet ogólnoświatowy kryzys może zapewnić Ci widoczność w grupie docelowej. Czytaj dostępne analizy, pokaż, że monitorujesz temat, podejmij popularne tematy i podziel się użyteczną wiedzą oraz swoją perspektywą.
Trzymajmy kciuki, żeby koronawirus jak najszybciej odszedł. Jeżeli podejmowane przez Ciebie w dobie kryzysu decyzje i działania będą przemyślane, zyskasz na nich w przyszłości.