0
EN

Blog o marketingu internetowym

Jakie problemy biznesowe może rozwiązać Customer Journey?

Chcesz dowiedzieć się, jak narzędzie Customer Journey może pomóc Ci w zmianie w Twojej organizacji? Socjomania podpowiada!Zastanawiasz się, jaki zespół w Twojej organizacji powinien być zaangażowany za stworzenie Customer Journey i kto jest odpowiedzialny za mapowanie doświadczeń klientów? Socjomania odpowiada!

Jak Customer Journey może zmienić Twoją organizację?

Customer Journey to narzędzie-wytrych - pozwala nam nie tylko poprawić funkcjonowanie naszej firmy, oferowanych usług czy produktów, ale również znaleźć nowe pomysły na rozwój czy usprawnić jakość współpracy. Chociaż jego głównym zadaniem jest odtworzenie ścieżki klienta, czyli aktywności, które podejmuje w relacji z naszą firmą i nie tylko, wielokrotnie wskazuje problemy użytkowników, ich frustracje, potrzeby. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o samym narzędziu, jakim są ścieżki klienta, zajrzyj do naszego wcześniejszego artykułu.

Kiedy warto zastosować Customer Journey?

Na pewno wtedy, kiedy Ty, Twój zespół/klienci/partnerzy mierzycie się z takimi wyzwaniami jak:

  • brak pomysłu na rozwój - organizacji, kultury organizacji, modelu biznesowego, produktów i usług,
  • zoptymalizowanie kosztów procesu dostarczania produktów i usługi,
  • niski poziom satysfakcji klientów i ich doświadczeń,
  • konieczność wyróżnienia się na rynku z naszymi produktami/usługami,
  • niekompleksowa oferta, luki w usłudze,
  • rozwiązywanie doraźnych problemów - rezygnacja klientów z produktów/usług, spadek motywacji pracowników, brak zaangażowania ze strony klientów, brak dotarcia do grupy docelowej,
  • identyfikowanie problemów - po stronie organizacji, procesu, zespołu, pracowników,
  • brak innowacyjności.

Posłuchaj Kasi, która odpowiada na to pytanie:

Jak zacząć działać z Customer Journey?

Jeśli szukasz praktycznych porad, jak zacząć pracę (indywidualnie lub z zespołem) nad mapowaniem doświadczeń Twoich klientów (pracowników, partnerów), zajrzyj do naszego poprzedniego artykułu.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?