0
EN
szkolenia otwarte
27 - 29.06

Akademia Service Design Thinking

(1)
27 - 29.06 Akademia Service Design Thinking

Zaawansowany

3 dni

Warszawa

Pozostało 5 miejsc
3 200,00 zł 2 950,00 zł +23% VAT
Miejsca 5/15

Akademia Service Design Thinking

Zmień podejście do projektowania i wdrażania rozwiązań w organizacji!

Coraz częściej rozwój organizacji jest powiązany z kulturą firmy, metodyką pracy i wyzwaniami w branży. Zmienia się też sposób projektowania rozwiązań i współpracy w zespole - pracujemy w metodykach zwinnych, korzystamy z narzędzi design thinking, często wcielamy się w rolę facylitatorów lub liderów zmiany. W Socjomanii wierzymy, że digitalizacja to w 90% ludzie, a tylko w 10% technologia, dlatego chcemy pomagać w rozwoju najważniejsych kompetencji pracowników przyszłości.

Akademia Service Design Thinking pozwoli przeżyć Ci trzy dni warsztatów pracy projektowej nad wspólnie wybranym, realnym wyzwaniem, w interdyscyplinarnym gronie uczestników.

>> Przeczytaj artykuł Kasi, jednej z facylitatorek warsztatów, dlaczego problem może być szansą na zmianę w organizacji i jak od kilku lat podchodzimy do tego w Socjomanii.

3 dni warsztatów w interdyscyplinarnej grupie i...

  • Nie zatrzymujesz się na teorii: Doświadczenie całego procesu w pięciu fazach design thinking: od empatyzacji, czyli poznania problemów i wyzwań w danym obszarze, przez definicję, ideację, prototypowanie i testowanie - dochodzisz na końcu do konkretnego rozwiązania.
  • Wiedzę na temat nowych metodyk projektowania rozwiązań: podejście design thinking, projektowanie usług - service design, podstawy pracy zwinnej (agile).
  • Wiedzę na temat metod badawczych wykorzystywanych w procesie pracy projektowej (Socjomania dzieli się też wiedzą ze swoich projektów o wykorzystaniu danych i narzędzi digital - netnografii)
  • Wskazówki dotyczące przeprowadzenia procesu w organizacji (podstawy facylitacji).
  • Wiedzę o tym, jak stworzyć scenariusz procesu, warsztatu w swojej organizacji.
  • Wskazówki co do ewaluacji procesu, podejścia iteracyjnego i możliwych błędów od osób, które w ostatnich kilku latach przechodzą, organizują i prowadzą procesy projektów w metodyce service design (case studies projektów service design).
  • Pracę w interdyscyplinarnym zespole, z osobami z różnych branż i stanowisk, a dzięki czemu poszerzysz swoje horyzonty oraz możliwość spojrzenia na problem z innej perspektywy - to świeżość, którą wniesiesz po Akademii do swojego zespołu.
  • Feedback na bieżąco dotyczący poszczególnych narzędzi, pracy zespołu, komunikacji (przedstawienie form feedbacku do wprowadzenia we własnych organizacjach)
  • Pozyskanie dodatkowej wiedzy z wybranego obszaru (dwa bloki tematyczne do wyboru - więcej informacji w programie).

Jak będziemy pracować na Akademii?

Te warsztaty to trzydniowa okazja do:

  • intensywnego doświadczania nowych metodyk pracy (metodyk zwinnych (agile), design thinking czy projektowania usług), 
  • rozwinięcia kompetencji XXI wieku (m.in. life-long learning, form feedbacku, współpracy, refleksji, samozarządzania, kreatywnego rozwiązywania problemów),
  • poznania kultury innowacji i podejścia, sprzyjającego współpracy, wymianie doświadczeń oraz transformacjom w Twojej firmie.

Dlaczego w tym celu wybraliśmy Service Design Thinking?

1) Design Thinking
to podejście wspierające tworzenie innowacji, koncentrujące się na zastosowaniu metod projektowych do rozwiązywania problemów biznesowych.

2) Service Design skupia się nad tym, jak zaprojektować doświadczenia w punktach styku pomiędzy użytkownikami i firmą.

Jeśli po raz pierwszy słyszysz o tych pojęciach, przeczytaj artykuł Marty na ten temat.

Co jeszcze zyskujesz dzięki Akademii?

Akademia Service Design Thinking Socjomanii to nie tylko udział w 3-dniowym warsztacie, ale także:

  • 1 h mentoringu indywidualnego do wykorzystania po warsztatach i omówienia procesu w organizacji,
  • dostęp do wszystkich materiałów, ćwiczeń i narzędzi wykorzystywanych przez facylitatorów podczas procesu (wraz ze scenariuszami warsztatów i ćwiczeń),
  • dostęp do zamkniętej grupy studentów Akademii (bogatej w literaturę, materiały, narzędzia i wymianę wiedzy).

 

Facylitatorzy z doświadczeniem i dobrym nastawieniem

W Socjomanii od pięciu lat rozwiązujemy problemy i wyzwania w metodykach projektowych. Jesteśmy projektantami procesów i warsztatów, a także facylitatorami spotkań i wydarzeń. Łączymy doświadczenie ze świata digital, badań oraz projektowania, by przeprowadzić Was przez trzydniowy warsztat. Wierzymy w formę eksperymentalnej nauki i praktycznych warsztatów.

>> Zobacz, jak w Socjomanii projektujemy usługi w metodyce service design.

W 2013 roku otworzyliśmy pierwszą Akademię Socjomanii - wtedy poświęconą rozwojowi kompetencji w zakresie social media i współczesnej komunikacji marki. Przeszkoliliśmys100 osób w czterech lokalizacjach, przygotowując ich do pracy i rozwinięcia umiejętności w nowym obszarze.

W 2019 roku wracamy z nowym wyzwaniem dla Akademii - kierunkiem rozwojowym dla całej naszej firmy - service design thinking. Chcemy stworzyć możliwość doświadczenia, jak współpracować w interdycyplinarnych zespołach i wypracować nieszablonowe podejście do tworzenia rozwiązań w Twojej firmie.

Ponadto, Katarzyna Młynarczyk, Prezes Socjomanii, jest współzałożycielem Polskiego Chapteru międzynarodowej organizacji Service Design Network. Jednym z podstawowych zadań SDN Poland Chapter jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na temat Projektowania Usług. Obecnie organizowane są cyklicznie spotkania Meetup’y w wielu miastach w Polsce.

Ogromnym wyróżnieniem dla Polskiego Chapteru była zdobyta nagroda podczas konferencji Service Design Network Global Conference, która odbyła się w Dublinie. Polski Chapter zdobył międzynarodową nagrodę za najlepsze „Best Public Relations” i odebrał gratulacje za świetny debiut wśród innych Chapterów.

Zaproś nas do swojej firmy

Współcześnie 1/3 pracowników czuje się zdemotywowana (Steelcase 2018). Jak sprawić, by doświadczenie wspólnej nauki i współpracy w naszej firmie stało się na nowo ekscytujące dla naszego zespołu?

Możemy zaproponować Twojej firmie spersonalizowane rozwiązanie, bazujące na filarach współczesnej edukacji:

  • współpracy,
  • grywalizacji,
  • różnorodności.

Akademię Service Design Thinking możemy zaprojektować i przeprowadzić dla Twojego zespołu, dostarczając pracownikom nowych doświadczeń edukacyjnych i możliwości nauki w nowych metodykach projektowych. Sami robimy to dla naszych klientów (m.in. Continental, Semahead, Lasy Państwowe) oraz na naszych wyjazdach integracyjno-strategicznych od 5 lat - zobacz relacje.

Jak może to wyglądać? Wyobraź sobie trzy dni (lub więcej, jeśli chcesz) spędzone zdala od Twojego biura (dla wzbogacenia doświadczeń edukacyjnych), podczas których pokazujemy, jak lepiej współpracować, tworzyć innowacje i wspólne rozwiązania. 

Jesteś zainteresowany indywidualnym rozwiązaniem? Napisz do nas.

Zaufali nam

Procesy w metodyce service design prowadziliśmy m.in. dla:

     

Program szkolenia

9:00

Wprowadzenie do Akademii Socjomanii: zasady działania inspirowane metodyką design thinking.

Ogłoszenie wyzwania projektowego - obszar tematyczny zostanie zaproponowany przez prowadzących po wstępnej analizie.

Narzędzie eksploracji: Futures mapping.

13:00

Przerwa obiadowa w pobliskiej restauracji.

Badania w praktyce: protopersona, persona, dobór metod badawczych (wywiad, obserwacje, netnografia), badania terenowe.

Podsumowanie wniosków z badań, zdefiniowanie obszaru projektowego.

16:30

Popołudniowy panel dyskusyjny i podsumowanie spotkania.

8:30

Wspólne śniadanie zespołowe i #lessonslearned z pierwszego dnia warsztatu.

9:00

Sesja feedbackowa - przegląd zdefiniowanych wyzwań projektowych.

Customer Journey - ścieżka klienta (punkty styku digital + offline stan wyjściowy).

Budowanie rozwiązań (poznanie technik burzy mózgów spiętej
z wnioskami z poprzednich etapów i dopasowanej do różnych kultur w organizacjach).

13:00

Przerwa obiadowa w pobliskiej restauracji.

Priotytetyzacja rozwiązań (jak priorytetyzować rozwiązania, jak dobierać wskaźniki wśród wskaźników biznesowych, doświadczenia i satysfakcji klienta, budowania przewagi rynkowej).

Metody prototypowania rozwiązań (digital + offline: mockupy, aplikacje digital do prototypowania).

Tworzenie scenariusza prototypu.

16:30

Popołudniowy panel dyskusyjny i podsumowanie spotkania.

Wspólna kolacja na koniec dnia jako możliwość do wymiany doświadczeń i lepszego poznania zespołu.

9:00

Panel inspiracyjny i how to: #LessonsLearned Socjomanii z procesów w metodyce design thinking - omówienie.

Tworzenie pierwszych konceptów usług (prototypowanie rozwiązań). 

Testowanie rozwiązań (wybrana grupa testerów testuje rozwiązania, przekazując wnioski i feedback).

Możliwość iteracji projektu - czas na pomyłkę lub pivot!

Przedstawienie projektów na panelu Service Pitch (kształcenie umiejętności przedstawiania rozwiązań).

13:00

Przerwa obiadowa w pobliskiej restauracji.

Wiedza projektowa - równoległe bloki do wyboru:

  • Warsztat facylitatora, 
  • Warsztat badacza (etap empatyzacji) - dobór metodyki i narzędzi, umiejętność tworzenia wywiadów.

Moja organizacja - panel dyskusyjny. Implementacja wiedzy z Akademii w organizacjach uczestników - stworzenie swojej roadmapy pierwszych działań. 

16:30

Popołudniowy panel dyskusyjny i podsumowanie spotkania.

Wszystkich chętnych zapraszamy również na wspólną integrację czwartego dnia i okazję do wymiany doświadczeń po trzech dniach warsztatów!

indywidualne konsultacje

1 godzina indywidualnych konsultacji po szkoleniu

Po szkoleniu masz 1 godzinę indywidualnych konsultacji online z trenerem, do wykorzystania przez rok od zakończenia szkolenia.

Szkolenia poprowadzą doświadczeni trenerzy

Potrzebujesz przekonać pracodawcę?

Przygotowaliśmy list do lidera zmian w Twojej organizacji - przedstaw go osobie, która sprawuje taką rolę w Twojej firmie i decyduje o rozwoju zespołu. Mamy nadzieję, że pomoże on przekonać osoby decyzyjne do wzięcia udziału w naszej Akademii!

Pobierz PDF

hand

Dowiedz się więcej o tym, jak w Socjomanii wykorzystujemy design thinking

Szkolenia w pakiecie

Najczęściej zadawane pytania

Przejdź do FAQ

Co potrzebuję mieć ze sobą na szkoleniu otwartym?
Nie zapomnij komputera, ponieważ szkolenia prowadzimy w formie warsztatowej wykorzystując często narzędzia internetowe.
Czy to szkolenie jest dla mnie?
Na to pytanie chętnie odpowiedzą nasi Concierge, do których numer telefonu i adres mailowy znajdziesz w zakładce Kontakt :)
Kiedy mogę skorzystać z konsultacji po szkoleniu?
Konsultacje mogą się odbyć w naszym biurze w Krakowie, Warszawie lub online za pomocą wideokonferencji. Zalecamy by konsultacje odbywać w momencie, kiedy zaczynasz stosować wiedzę w praktyce. W ten sposób trener może się przygotować do konsultacji by odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania i dostarczyć praktycznych porad.
Czy mogę zapisać na szkolenie więcej niż jedną osobę?
Tak. Zapisując kolejną osobę zapisujesz ją z 10% zniżką (5% w przypadku szkoleń DMI).

Podobne szkolenia

Akademia Service Design Thinking

+ 1 h konsultacji GRATIS 3 200,00 zł 2 950,00 zł + 23% VAT

Inne terminy tego szkolenia w Warszawie w Krakowie Online

Akademia Service Design Thinking
27 - 29.06 5 wolnych miejsc 01 - 03.08 15 wolnych miejsc

Na jakim etapie jesteś?