Dzięki service design pomożemy Ci zoptymalizować usługi i zaadaptować się do sytuacji na rynku
Początek przygody z metodyką service design miał miejsce w 2014 roku. Nasza CEO - Katarzyna zdobyła certyfikat Design Thinkers Academy. Od tego czasu w usługach konsultingowych korzystamy z podejścia i narzędzi service design.
Łączymy wiedzę z obszaru digital z doświadczeniami biznesowymi i kompetencjami naszego zespołu badawczego. Przeprowadzamy przez proces digitalizacji usług.
Przeczytaj artykuł Katarzyny
Service Design vs. Design Thinking
Wielu ludzi ma wątpliwości co to jest Service Design i czym tak naprawdę różni się od Design Thinking.
Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów. Jej celem jest optymalizacja obecnych usług lub tworzenie nowych, innowacyjnych produktów lub usług bazując na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkowników.
Metoda ta pozwala na nowo zdefiniować problemy, pomagając znaleźć alternatywne strategie i sposoby rozwiązania. To także sposób myślenia i pracy bazujący na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez.
Service Design to metodyka, która wspiera optymalizację usług i tworzenie innowacji w obszarze usług - wszystko w podejściu zorientowanym na użytkownika (User-Centered Design, Human-Centered Design).
Podobnie jak Design Thinking, projektowanie usług składa się z pięcio-etapowego procesu projektowego (empatyzacji, definicji, ideacji, prototypowania i testowania) oraz wielu narzędzi takich jak Business Model Canvas, Persony czy Value Proposition Canvas.
Chcesz wiedzieć więcej o Service Design? Koniecznie zapoznaj się z tymi artykułami:
Service Design vs. Design Thinking
Dane mają lepszy pomysł niż Ty. Netnografia nowym słowem w słowniku marketingowca
Poznaj nasze podejście do projektowania usług
w praktyce