0
EN
konsulting

Service Design -Projektowanie usług

Wiedza i doświadczenie zespołu Socjomanii, gdzie zawsze człowiek - odbiorca jest w centrum, pozwala nam wpływać na proces zmiany, optymalizacji usług i adaptacji do nowych warunków.

Na tym w dużym uproszczeniu polega metodyka Service Design, którą wykorzystujemy zarówno wewnątrz naszej organizacji, jaki i podczas udoskonalania procesów w firmach naszych klientów.


Sprawdź, co możemy Ci zaoferować i jaką wartość może przynieść Twojej firmie praca nad usługami w duchu Design Thinking. 

 

 

Dzięki Service Design pomożemy Ci zoptymalizować usługi i zaadaptować się do sytuacji na rynku

Zarówno potrzeby, jak i wymagania klientów rosną w coraz szybszym tempie. Ta obserwacja zaowocowała stworzeniem metodyki Service Design. Projektowanie usług polega na weryfikacji aktualnego sposobu działania firmy, a następnie dostosowaniu go do aktualnych wymagań rynkowych. Osiągamy to poprzez planowanie i organizację ludzi, infrastruktury, komunikacji i komponentów materialnych usługi.

Początek przygody Socjomanii z metodyką projektowania usług miał miejsce w 2014 roku, gdy nasza CEO - Katarzyna zdobyła certyfikat Design Thinkers Academy. Od tego czasu w usługach konsultingowych korzystamy z podejścia i narzędzi Service Design.

Łączymy wiedzę z obszaru digital z doświadczeniami biznesowymi i kompetencjami naszego zespołu badawczego, by tworzyć rozwiązania odpowiadające oczekiwaniom klientów i potrzebom firm, przechodzących proces cyfrowej transformacji.  Dzięki temu każdego dnia skutecznie przeprowadzamy firmy przez proces digitalizacji usług.

 

Przeczytaj artykuł Katarzyny

Service design - dlaczego warto je wdrożyć?

 

W kontekście Service Design często mówi się o innowacjach. Jeżeli chcesz zajmować się projektowaniem usług, by zrewolucjonizować procesy w swojej firmie, jesteś na dobrej drodze.


Innowacyjność nie jest jednak nadrzędnym celem service design. Jest nim optymalizacja, czyli  ulepszanie tego, co aktualnie oferujesz swoim klientom, by lepiej odpowiadało ich potrzebom. Można to osiągnąć także bez dumnie brzmiących innowacji - i choć w praktyce często je wypracowujemy, nie są one celem samym w sobie. W projektowaniu usług liczy się przede wszystkim klient.


To nie jedyne argumenty przemawiające za wdrożeniem service design celem poprawy doświadczeń konsumentów czy user experience.


By udoskonalić produkt czy usługę, przeprowadzamy szereg działań, korzystając przy tym z wielu narzędzi. Wszystkie z nich sprawiają, że lepiej rozumiesz swoją grupę docelową i jej oczekiwania. Ma to  niezliczone korzyści nie tylko dla pojedynczych usług, ale biznesu w ogóle.

 

Narzędzia projektowania usług

 

Proces projektowania usług w duchu Service Design to kreatywne przedsięwzięcie. Nie oznacza to jednak, że opiera się on na naszych przypuszczeniach czy założeniach. By opracować usługi na poziomie, który zadowoli coraz bardziej wymagających klientów, korzystamy z wielu narzędzi, a są to:

 

Oczywiście wszystkie firmy wymagają indywidualnego podejścia i unikalnych rozwiązań, dlatego przy każdym projekcie korzystamy z różnych narzędzi.

Service Design vs. Design Thinking

Wielu ludzi ma wątpliwości, co to jest Service Design i czym tak naprawdę różni się od Design Thinking. Łączy je słowo "design", które dawno przestało się odnosić jedynie do projektowania fizycznych obiektów. Czy jest to jednak jedyny związek?

Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów. Jej celem jest optymalizacja obecnych usług lub tworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług czy procesów, bazując na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkowników. 

Pozwala to na nowo zdefiniować problemy, pomagając znaleźć sposoby ich rozwiązania i alternatywne strategie.  Design Thinking to także sposób myślenia i pracy, opierający się na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez.

 

 

Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów. Jej celem jest optymalizacja obecnych usług lub tworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług czy procesów, bazując na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkowników. 

Pozwala to na nowo zdefiniować problemy, pomagając znaleźć sposoby ich rozwiązania i alternatywne strategie.  Design Thinking to także sposób myślenia i pracy, opierający się na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez.

 

Z kolei Service Design to metodyka, która wspiera optymalizację usług i tworzenie innowacji w tym obszarze. Wszystkie działania w tym zakresie są zorientowane przede wszystkim na użytkownika (User-Centered Design, Human-Centered Design).

 

Co zatem łączy Design Thinking i Service Design? Nie jest to tak skomplikowane, jak może się wydawać - Design Thinking to podejście, które wykorzystujemy podczas pracy nad optymalizacją usług, czyli Service Design.

 

Chcesz wiedzieć więcej o Service Design? Koniecznie zapoznaj się z tymi artykułami:

Service Design vs. Design Thinking

Dane mają lepszy pomysł niż Ty. Netnografia nowym słowem w słowniku marketingowca

Czym jest Service Design

Zapraszamy też na kurs Service Design oraz szkolenie Design Thinking

 

Handelek - case study

Katarzyna Młynarczyk, Martyna Tarnawska, prezentacja wygłoszona konferencji POLISHOPA 2019

26:18

Poznaj nasze podejście do projektowania usług
w praktyce

 Jesteśmy współzałożycielem
Service Design Network Polska

 

Service Design Network

Wśród twórców Service Design Network Poland - polskiego oddziału najważniejszej organizacji SD na świecie jest CEO Socjomanii Katarzyna.

Case studies 

Wszystkie case studies

Warsztaty kreatywne w metodyce Design Thinking.

Szczegóły

Szkolenie i warsztaty facylitacji, aby wypracować skuteczne działania promocji książek.

Szczegóły

Warsztaty: Customer Journey studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Szczegóły

Case studies 

Wszystkie case studies

Warsztaty kreatywne w metodyce Design Thinking.

Szczegóły

Szkolenie i warsztaty facylitacji, aby wypracować skuteczne działania promocji książek.

Szczegóły

Warsztaty: Customer Journey studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Szczegóły

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Martyna Tarnawska

[email protected]

606 391 809

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?