Service Design vs. Design Thinking
Wielu ludzi ma wątpliwości, co to jest Service Design i czym tak naprawdę różni się od Design Thinking. Łączy je słowo "design", które dawno przestało się odnosić jedynie do projektowania fizycznych obiektów. Czy jest to jednak jedyny związek?
Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów. Jej celem jest optymalizacja obecnych usług lub tworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług czy procesów, bazując na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkowników.
Pozwala to na nowo zdefiniować problemy, pomagając znaleźć sposoby ich rozwiązania i alternatywne strategie. Design Thinking to także sposób myślenia i pracy, opierający się na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez.
Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów. Jej celem jest optymalizacja obecnych usług lub tworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług czy procesów, bazując na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkowników.
Pozwala to na nowo zdefiniować problemy, pomagając znaleźć sposoby ich rozwiązania i alternatywne strategie. Design Thinking to także sposób myślenia i pracy, opierający się na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez.
Z kolei Service Design to metodyka, która wspiera optymalizację usług i tworzenie innowacji w tym obszarze. Wszystkie działania w tym zakresie są zorientowane przede wszystkim na użytkownika (User-Centered Design, Human-Centered Design).
Co zatem łączy Design Thinking i Service Design? Nie jest to tak skomplikowane, jak może się wydawać - Design Thinking to podejście, które wykorzystujemy podczas pracy nad optymalizacją usług, czyli Service Design.
Chcesz wiedzieć więcej o Service Design? Koniecznie zapoznaj się z tymi artykułami:
Service Design vs. Design Thinking
Dane mają lepszy pomysł niż Ty. Netnografia nowym słowem w słowniku marketingowca
Czym jest Service Design
Zapraszamy też na kurs Service Design oraz szkolenie Design Thinking