0
EN
szkolenia otwarte

Digital Service Design

Ocena szkolenia (3)

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Digital Service Design
Online 6 wolnych miejsc

Jak odbywają się nasze szkolenia w obliczu COVID-19?

Przygotowaliśmy dla Was wiele nowych tematów kursów wideo online, a nasze standardowe szkolenia prowadzimy w formie webinarów live w planowanych terminach. W trosce o Wasze i nasze bezpieczeństwo, dołączamy do akcji #zostańwdomu, równocześnie dbając o możliwie najlepsze zdalne doświadczenia rozwoju i dzielenia się wiedzą. Do standardowych szkoleń otwartych wracamy od lipca 2020 roku z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa (dystans, liczebność grupy, środki dezynfekujące i odpowiednie procedury).

Informacje o szkoleniu Digital Service Design

Service Design to metodyka, która wspiera tworzenie nowych usług i optymalizację tych obecnych, z wykorzystaniem podejścia zorientowanego na użytkownika (human-centered design) i myślenia projektowego (design thinking). 

-> Dzięki naszym materiałom, dowiesz się więcej na ten temat .

Zaprojektowaliśmy warsztaty dla osób, które dopiero poznają narzędzia i metodykę service design, by przygotować je do zastosowania w swoim biznesie. Nasze szkolenie to połączenie praktycznych narzędzi service design, wiedzy i praktycznego doświadczenia z zakresu customer experience, a także wartości i ćwiczeń z podejścia design thinking.

Na warsztatach eksplorujemy zasady i zastosowanie service design, ze szczególnym uwzględnieniem produktów i usług cyfrowych, a także narzędzia do lepszego zrozumienia naszych klientów - ich potrzeb i doświadczeń (design research ), a także do tworzenia nowych pomysłów, ich prototypowania i testowania. Nasz program, stworzony dzięki połączeniu wiedzy interdyscyplinarnego zespołu Socjomanii (marketingowców, projektantów, strategów i socjologów) wyróżnia się tym, jak duży nacisk kładziemy na narzędzia digital, a także potencjał nowych technologii i tego, jak zmieniają współczesnego klienta. Jeśli jesteś osobą nastawioną na naukę poprzez doświadczanie, praktyczne sprawdzanie narzędzi i eksplorację nowego podejścia do zaprojektowania swoich produktów i usług - dołącz do kolejnej edycji warsztatów, prowadzonych przez doświadczonych facylitatorów.

Program szkolenia

Moduł:
1

Service design - wprowadzenie

  • Service design i serwityzacja. Historia. W jaki sposób projektować nowe usługi, ale i optymalizować obecne procesy, produkty i zadania w firmie?
  • Digitalizacja - czym nie jest? Jakie są jej główne filary i wartości? Na jakie obszary biznesowe może wpłynąć? 
  • Obalanie mitów - service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja - jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? Czym się różnią, a jakie ich części są wspólne? 
  • Modelowy proces service design. Przykłady projektów digitalizacji w metodyce service design (od problemu, przez proces, do wdrożenia)
2

Dlaczego service design?

  • Przedstawienie na 5 praktycznych projektach najważniejszych wniosków, zastosowań i obszarów wykorzystania metody i narzędzi service design,
3

Faza discover - Design Research

  • Wprowadzenie - czym jest Design Research?
  • Jak wykorzystać narzędzia design thinking i metodykę service design do rozpoznawania kluczowych potrzeb odbiorców, luk w usługach, analizy trendów i przygotowania się do zaprojektowania usługi?
4

Faza discover - Context Map Canvas

  • Context Map Canvas - praktyczne ćwiczenie, którego celem jest eksploracja trendów, otoczenia i zmiennych, które mogą wpłynąć na usługę oraz na potrzeby klientów.
5

Faza discover - Digital Value Proposition Canvas

  • (Digital) Value Proposition Canvas - praktyczne ćwiczenie, które wskazuje jak identyfikować kluczowe potrzeby, problemy i oczekiwania odbiorców,
  • Praktyczne wskazówki i dobre praktyki, z jakich narzędzi skorzystać, by pogłębić research.
6

Faza defne - Customer Journey (wprowadzenie)

  • Narzędzia i metody do podsumowywania fazy researchu, 
  • Jak analizować i wnioskować w procesach service design? Praktyczne wskazówki, 
  • Customer Journey - wprowadzenie do narzędzia
  • Customer Journey - praktyczne ćwiczenie, które pozwoli na identyfikowanie luk w usłudze - analiza obecnych usług, w celu zidentyfikowania, czego brakuje naszym dotychczasowym produktom/usługom i jak należy je zmienić, 
  • Customer & User Exprience - na jakie elementy oferowanych produktów/usług należy zwrócić uwagę?
7

Faza develop - (Service) Business Model Canvas

  • Ideacja - na czym polega? Przykłady narzędzi do generowania pomysłów online i offline,
  • Karta pomysłu - zbiór narzędzi i technik do ewaluacji i rozbudowy konceptu, 
  • (Service) Business Model Canvas - wprowadzenie do narzędzia,
  • (Service) Business Model Canvas - ewaluacja pomysłu pod kątem jego modelu biznesowego, wpływu na interesariuszy, poszczególnych komponentów,
  • Narzędzia digital do tworzenia prototypów, zarówno w fazie początkowej (low fidelity) jak i końcowej (high fidelity), narzędzia do tworzenia makiet, wizualizacji wstępnych projektów.
8

Faza deliver

  • Metody testowania i walidacji projektu (od strony WWW, landing page po usługę, ekosystem). 
  • Prezentowanie wyników sprintów projektowych uczestników - czas na podsumowanie projektów i feedback
9

Podsumowanie

  • Najczęstsze problemy i wyzwania procesów service design,
indywidualne konsultacje

1 godzina indywidualnych konsultacji po szkoleniu

Po szkoleniu masz 1 godzinę indywidualnych konsultacji online z trenerem, do wykorzystania przez rok od zakończenia szkolenia.

To warsztaty dla osób, które mają wyzwanie z:

Optymalizacją swoich produktów/usług

Chcesz poprawić doświadczenie swoich klientów (CX), pracowników lub partnerów? Chcesz zmienić swoj produkt lub usługę?

Wdrożeniem zmiany

Chcesz zdobyć narzędzia i metody, by zarządzić zmianą w organizacji? Chcesz poznać atuty metodyki service design i dowiedzieć się, jak wykorzystywać ją w praktyce?

 

Rozwiązywaniem problemów

Chcesz poznać nowe sposoby pracy grupowej i projektowej? Chcesz dostarczać lepszych pomysłów i organizować spotkania tak, by generować więcej jakościowych pomysłów? 

 

Opinie naszych uczestników

Dowiedz się więcej o naszych szkoleniach online

Skontaktuj się z nami

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?