0
EN
szkolenia otwarte

Service Design - projektowanie usług

Ocena szkolenia (3)

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Service Design - projektowanie usług
Online 11 wolnych miejsc

Kurs Service Design - projektowanie usług - informacje

Service Design to metodyka, która wspiera tworzenie nowych usług i optymalizację tych obecnych, z wykorzystaniem podejścia zorientowanego na użytkownika (human-centered design) i myślenia projektowego (design thinking). 

Zaprojektowaliśmy warsztaty dla osób, które dopiero poznają narzędzia i metodykę service design, by przygotować je do zastosowania w swoim biznesie. Nasze szkolenie to połączenie praktycznych narzędzi service design, wiedzy i praktycznego doświadczenia z zakresu customer experience, a także wartości i ćwiczeń z podejścia design thinking.


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zakresu szkolenia, przeczytaj nasz artykuł:czym jest service design.

Jak prowadzimy warsztaty?

Na warsztatach eksplorujemy zasady i zastosowanie service design, ze szczególnym uwzględnieniem produktów i usług cyfrowych, a także narzędzia do lepszego zrozumienia naszych klientów - ich potrzeb i doświadczeń (design research), a także do tworzenia nowych pomysłów, ich prototypowania i testowania.

Nasz program, stworzony dzięki połączeniu wiedzy interdyscyplinarnego zespołu Socjomanii (marketingowców, projektantów, strategów i socjologów) wyróżnia się tym, jak duży nacisk kładziemy na narzędzia digital, a także potencjał nowych technologii i tego, jak zmieniają współczesnego klienta.

Jeśli jesteś osobą nastawioną na naukę poprzez doświadczanie, praktyczne sprawdzanie narzędzi i eksplorację nowego podejścia do zaprojektowania swoich produktów i usług - dołącz do kolejnej edycji warsztatów, prowadzonych przez doświadczonych facylitatorów.

Szkolenie service design, jego forma, terminy, dni, poziom zostają dokładnie z Tobą omówione na etapie badania potrzeb. Jeśli bliska jest Ci idea design thinking i projektowania zorientowanego na użytkownika – nasze szkolenia pogłębią Twoją wiedzę.

Design thinking a kurs projektowania usług

Procesy design thinking różnią się od rozwiązań w zakresie projektowania usług dla biznesu. Design thinking szkolenie dotyczy procesu projektowania rozwiązań innowacyjnych w zakresie problemów biznesowych firmy. Warsztat projektowania usług (service) z kolei to projektowanie doświadczeń użytkownika w oparciu o wiedzę na temat jego potrzeb w różnych punktach styku (touchpoints) z usługą lub produktem Twojej firmy czy organizacji. 


Wiele osób ma problem z rozróżnieniem tych dwóch pojęć. Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat warsztatów z zakresu usług service design i design thinking artykuł service design vs design thinking odpowie na wszystkie Twoje pytania. Dzięki niemu zaczniesz sprawniej poruszać się w tej terminologii i łatwiej dobierzesz narzędzia Tobie potrzebne.

 

Program szkolenia

1

Service design - wprowadzenie

  • Service design i serwityzacja. Historia. W jaki sposób projektować nowe usługi, ale i optymalizować obecne procesy, produkty i zadania w firmie?
  • Digitalizacja - czym nie jest? Jakie są jej główne filary i wartości? Na jakie obszary biznesowe może wpłynąć? 
  • Obalanie mitów - service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja - jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? Czym się różnią, a jakie ich części są wspólne? 
  • Logika usługowa w pigułce
  • Modele biznesowe w digital
  • Modelowy proces service design. 
  • Kto powinien wziąć udział w procesie? Jak się przygotować?
  • Narzędziownik service designera
  • Prasówka - dowiedz się więcej
  • Autorefleksja - podsumowanie modułu
2

Faza discover (odkrywanie)

  • Wprowadzenie do fazy Discover (odkrywanie)
  • Netnografia. Dane mają lepszy pomysł niż Ty
  • Jak badać? Wskazówki i dobre praktyki
  • Context Map Canvas
  • Service Blueprint
  • Wskazówki, co do przeprowadzenia procesu
3

Faza define (definiowanie)

  • Wprowadzenie do fazy Define (definiowanie),
  • Digital Value Proposition
  • Priorytetyzacja
  • How Might We
  • Negocjacje i rozmowy z osobami decyzyjnymi. Jak się przygotować?
4

Faza develop (rozwijanie)

  • Wprowadzenie do fazy Develop (rozwijania),
  • Techniki burzy mózgów i procesów kreatywnych
  • Jak przygotować się do warsztatu? Facylitacja procesów i spotkań hybrydowych
  • Narzędzia i metody rozwijania usług
5

Faza deliver (dostarczanie)

  • Wprowadzenie do fazy Deliver (dostarczania)
  • Service Business Model Canvas
  • Narzędzia do prototypowania digital
  • Tworzenie usług digital - dobre praktyki
  • Metody testowania i walidowania usług
6

Podsumowanie

  • Najczęstsze problemy i wyzwania procesów service design,

To warsztaty dla osób, które mają wyzwanie z:

Optymalizacją swoich produktów/usług

Chcesz poprawić doświadczenie swoich klientów (CX), pracowników lub partnerów? Chcesz zmienić swoj produkt lub usługę?

Wdrożeniem zmiany

Chcesz zdobyć narzędzia i metody, by zarządzić zmianą w organizacji? Chcesz poznać atuty metodyki service design i dowiedzieć się, jak wykorzystywać ją w praktyce?

 

Rozwiązywaniem problemów

Chcesz poznać nowe sposoby pracy grupowej i projektowej? Chcesz dostarczać lepszych pomysłów i organizować spotkania tak, by generować więcej jakościowych pomysłów? 

 

Szkolenie z umiejętności projektowych usług service design – zalety

Design management spełnia potrzeby nowoczesnego przedsiębiorstwa w zakresie rozwiązania wielu problemów projektowych. Szkolenia design thinking zwiększają poziom usługi i produktu Twojej firmy. Doświadczenie użytkownika/klienta jest w centrum prowadzenia tych projektów.

Forma szkolenia, terminy, dni, poziom jest dostosowany do umiejętności uczestników. Celem szkolenia jest zwiększenie umiejętności rozwiązania problemów w codziennej pracy, nauka prowadzenia innowacyjnych projektów, na których skorzysta cały zespół. Szkolenie service design to krok w stronę innowacji w Twojej firmie.

Szkolenie Digital Service Design to przystępna forma pozyskania niezbędnej wiedzy usprawniającej działanie przedsiębiorstw. W ciągu kilku dni Ty i Twoi pracownicy poznacie metody projektowania usług, z których chce się korzystać i produktów, które są chętnie kupowane.

Projektowanie usług – case study

Chcesz zobaczyć, jak design management i szkolenie service design podnosi poziom usług w firmie?

Zapoznaj się z case study service design marki Continental.

Firma w kilka dni zmieniła podejście do swojej aktywności i kierunków rozwoju. Praca w metodyce service design pozwoliła jej wypracować koncepcje zmian w komunikacji organizacji, w usługach i w sposobie sprzedaży produktów. Na drodze całego procesu powstało 10 konkretnych pomysłów, które zostały wybrane do wdrożenia.

A jeśli interesuje Cię konsulting z zakresu projektowania usług, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą: service design.

 

Opinie naszych uczestników

Dowiedz się więcej o naszych szkoleniach online

Skontaktuj się z nami

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?