0
EN
szkolenia otwarte

Projektowanie innowacji w digitalu

Ocena szkolenia (1)

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Projektowanie innowacji w digitalu
26.11 8 wolnych miejsc

Informacje o szkoleniu Service Design in Digital

Projektowanie usług/produktów digital w metodyce service design staje się coraz bardziej popularnym tematem, lecz często niezrozumiałym dla szerszego grona odbiorców. Niejednokrotnie spotykamy się z opinią, że service design jest kolejnym trendem lub „niczym nowym” stanowiącym hybrydę różnych narzędzi i znanych elementów zarówno w podejściu to projektowania, a nawet integracji zespołu i technik kreatywnych burzy mózgów.

Jednak w Socjomanii, zainspirowani testowaniem rozwiązań w integracji projektowania usług i tworzenia strategii digital oraz po kilku latach spędzonych na edukacji w tym zakresie (uczestnictwie Socjomaniaków w projektach zarówno w Polsce, jak i zagranicą, zdecydowaliśmy się przedstawiamy wyjątkowy program łączący konkretne podejście do przeprowadzania digitalizacji w organizacji. Zarówno na poziomie małych, jak i większych zmian.

Program powstał dzięki połączeniu wiedzy interdyscyplinarnego zespołu Socjomanii w zakres którego wchodzą zarówno marketingowcy, stratedzy, analitycy jak i socjolodzy.

Podczas warsztatów uczestnicy przejdą przez najważniejsze fazy procesu projektowania usług pracując na realnym przykładzie. Podczas każdej fazy zostanie podana informacja o zakresie, idei oraz o celach przyświecających konkretnemu etapowi. Trener przedstawi metody procesu service design w ujęciu cyfrowym korzystając niejednokrotnie z technik warsztatowych w formacie cyfrowym. Każdy uczestnik otrzymuje również dostęp do naszej platformy online na której będą prowadzone części warsztatowe oraz dedykowane materiały.

Program szkolenia

10:00

Mówimy

Panel teoretyczny przedstawiony w formie konwersacyjnej (tzw. World Cafee)

  • Service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja - jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? 
  • Jak rozwój technologii i jednoczesny wzrost znaczenia badań i wiedzy o człowieku (tzw. Human Studies) wpływa na projektowanie rozwiązań - usług, produktów?
  • Przykłady projektów digitalizacji w metodyce service design (od problemu, przez proces, do wdrożenia)

Warsztat: Future poker

17:00

Działamy, nie mówimy

V faz procesu service design i digitalizacji

Warsztaty w oparciu o wybrany projekt:

a. Empatyzacja (proces badawczy, metody badań, netnography)

Jak wykorzystać potencjał danych digital oraz metod badawczych do procesu tworzenia nowej usługi? (big data, analiza trendów, analiza i wnioskowanie z danych w social media, techniki BBD, tworzenie społeczności wokół kontekstu, techniki monitoringu danych, etnografia mobilna, techniki eyetracking, analityka). Czym jest netnography?

Przykłady tworzenia ścieżki klienta (Customer Journey) i określenia punktów styku ze środowiskiem digital (autorskie narzędzie Socjomanii)

b. Definiowanie problemu (podejście HMV, syntetyzacja)

c. Ideacja (generowanie idei)

W tej części skupimy się również na narzędziach ułatwiających kolaborację online - od prostego wykorzystania funkcji Google Drive, przez Real Time Board, Mindmeister itd. oraz sposobach na gromadzenie danych i wymianę informacji w sposób zdigitalizowany (selekcja wykonana przez zespół Socjomanii na bazie doświadczeń ze szkoleń i warsztatów)

d. Prototypowanie (low fidelity i high fidelity)

Narzędzia digital do tworzenia prototypów zarówno w fazie początkowej (low fidelity) jak i końcowej (high fidelity), narzędzia do tworzenia makiet, wizualizacji wstępnych projektów

e. Testowanie (walidacja idei, Service Business Model Canvas)

Metody walidacji projektu (od strony WWW, landing page po usługę, ekosystem). Model definicji projektu od strony biznesowej (Service Business Model Canvas).

Podczas warsztatów uczestnicy przejdą przez najważniejsze fazy procesu projektowania usług pracując na realnym przykładzie. Podczas każdej fazy zostanie podana informacja o zakresie, idei oraz o celach przyświecających konkretnemu etapowi. Trener przedstawi metody procesu service design w ujęciu cyfrowym korzystając niejednokrotnie z technik warsztatowych w formacie cyfrowym. Każdy uczestnik otrzymuje również dostęp do naszej platformy online na której będą prowadzone części warsztatowe oraz dedykowane materiały.

indywidualne konsultacje

1 godzina indywidualnych konsultacji po szkoleniu

Po szkoleniu masz 1 godzinę indywidualnych konsultacji online z trenerem, do wykorzystania przez rok od zakończenia szkolenia.

Opinie naszych uczestników

Dla kogo jest to szkolenie?

Liderzy zmian

Inicjujący zmianę w organizacji i poszukujący inspiracji, jak to zrobić.

Marketing Managerów

Odpowiedzialni za optymalizację procesów, zadań, komunikacji i wizerunku produktów/usług.

Projektanci usług/produktów

Chcący wdrożyć innowacje, nowe produkty/usługi/procesy wewnątrz swojej firmy.

Osoby zarządzające strategią organizacji

Stawiające na rozwój
firmy w obszarze digital.

 

 

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?